Pretraga
Menadžment 02.12.2025

METRO i HoReCa sektor razvijaju uspešno partnerstvo već 20 godina

Nataša Stevanović
Danka Đurić, metro srbija
Foto: METRO/Željko Kovačević

Dvadeset godina partnerstva između kompanije METRO Srbija i HoReCa sektora oblikovalo je uspešan model saradnje koji se zasniva na poverenju, inovacijama i stručnosti. U trenutku kada srpsko ugostiteljstvo prolazi kroz najveće transformacije, od nedostatka radne snage, preko izazovnog tržišta nabavke, do sve većih očekivanja gostiju, stabilan i pouzdan partner postaje ključni deo poslovnog uspeha svakog ugostitelja.

METRO Srbija podiže standarde podrške ugostiteljima

Danka Đurić, direktorka marketinga i nabavke u kompaniji METRO Cash & Carry Srbija, otkriva kako METRO odgovara na izazove profesionalnih kupaca, koje servise unapređuje i šta donosi nova era podrške ugostiteljima u Srbiji.

Danka Đurić METRO Cash & Carry Srbija
Danka Đurić, direktorka marketinga i nabavke u kompaniji METRO Cash & Carry Srbija – Foto: METRO/Željko Kovačević

Koje ključne trendove i izazove prepoznajete kod profesionalnih kupaca, počevši od hotela i restorana pa sve do manjih ugostiteljskih objekata?

– Svakodnevni kontakti i bliska saradnja naših komercijalnih predstavnika na terenu, sa profesionalnim kupcima, omogućavaju nam da se direktno upoznamo sa izazovima sa kojima se susreću. Na osnovu svih podataka koje imamo, manjak kvalifikovane radne snage i dalje predstavlja jedan od najvećih i najčešćih izazova ugostiteljskog sektora. To, naravno, direktno utiče na operativnu efikasnost i kvalitet usluge.

Usko povezano sa tim izazovom je svakako i promenljivo tržišno okruženje, koje otežava mogućnost dugoročnog planiranja, čime se dodatno komplikuju procesi nabavke i logistike. Takva situacija utiče i na kreativnost, koja je ključna za diferencijaciju u ugostiteljskom sektoru. Ograničenja se često ogledaju u dostupnosti specifičnih proizvoda i namirnica, posebno onih koje zavise od uvoza. Restorani žele da ponude jedinstvena iskustva, ali to je zaista kompleksan proces, gde je dobra ideja zapravo početak, a realizacija put na kojem se treba suočiti sa dosta izazova.

Zahvaljujući poverenju koje u Srbiji gradimo već 20 godina, kupci prepoznaju METRO kao pouzdanog partnera koji može da im pomogne u rešavanju tih izazova, kroz prilagođen i dostupan asortiman, ali i širok spektar usluga i servisa.

Ovakav partnerski odnos METRO-a i profesionalnih kupaca je posebno bitan kada se u obzir uzme činjenica da trendovi pokazuju da su krajnji konzumenti sve izbirljiviji u svojim željama i potrebama. To vodi ka specijalizaciji i razvoju novih koncepata, kao što su restorani različitih nacionalnih kuhinja, tematski barovi i objekti fokusirani na određene gastronomske niše, koji postaju sve prisutniji.

Metro HoReCa Srbija
Foto: METRO/Željko Kovačević

S druge strane, ukrupnjavanje lokalnih lanaca restorana dodatno menja dinamiku tržišta, jer se povećava potreba za standardizacijom i pouzdanim snabdevanjem.

U kontekstu svega ovoga uloga METRO-a, kao veleprodajnog partnera, jeste da budemo fleksibilni, proaktivni i da nudimo rešenja koja omogućavaju profesionalnim kupcima da ostanu konkurentni, uprkos izazovima koje tržište donosi, kao i da svoje poslovanje mogu da razvijaju dugoročno i održivo.

Da li će se fokus vaših aktivnosti još više pomerati edukaciji, digitalnim rešenjima, nabavci i optimizaciji ponude?

– Apsolutno. Edukacija je polazni, ključni faktor, jer ugostiteljstvu treba stručna i pouzdana radna snaga, kako bi efikasno rešavalo izazove sa kojima se suočava. Savremeno tržište zahteva inovacije, a da bi ih uspešno implementirali, neophodno je da prate globalne trendove kako u pogledu asortimana, tako i u pogledu novih tehnika pripreme jela. Naš HoReCa centar je upravo osmišljen kao jedinstveno mesto za organizaciju treninga i radionica koje pomažu unapređenju poslovanja i podizanju znanja i iskustva cele HoReCa zajednice u Srbiji, na još viši nivo.

U pogledu servisa i usluga, intenzivno razvijamo digitalna rešenja koja olakšavaju saradnju sa kupcima, unapređuju njihovo poslovanje i omogućavaju veću efikasnost, standardizaciju i bržu adaptaciju na tržišne promene. Naš cilj, kao pravog veletrgovca, jeste da budemo pouzdan partner u poslovnom razvoju naših profesionalnih kupaca, a ne samo dobavljač.

Danka Đurić, metro srbija
Foto: METRO/Željko Kovačević

Šta planirate kada je u pitanju proširivanje i prilagođavanje asortimana namenjenog ugostiteljima?

– Naš fokus je na razvoju asortimana koji odgovara savremenim potrebama ugostitelja, od osnovnih do premium proizvoda. Poseban akcenat stavljamo na convenience asortiman, odnosno praktična rešenja koja predstavljaju odgovor na nedostatak radne snage u kuhinji. Takođe, vodimo računa i o kontinuiranom razvoju i unapređenju METRO robnih marki, koje uvek nude najbolji odnos cene i kvaliteta, ali i širok i pouzdan asortiman proizvoda.

Planiramo da dodatno obogatimo asortiman za internacionalne kuhinje, posebno azijsku i italijansku, kako bismo zaokružili ponudu koja pokriva širok spektar internacionalnih kulinarskih rešenja. Pratimo i aktuelne trendove u koktel kulturi, te ćemo unaprediti naš asortiman žestokih pića i dodataka za miksologiju. Sve novine realizujemo u bliskoj saradnji sa prodajnim timom kako bi ponuda bila relevantna, dostupna i precizno prilagođena konkretnim potrebama profesionalnih kupaca, ali naravno i sa ciljem da bude inspirativna za ugostitelje da kreiraju nove koncepte i prate globalne trendove.

Kako ugostitelji reaguju na postojeću saradnju sa METRO-om i koje oblasti pokazuju najveći potencijal za unapređenje, i planirate li nove formate podške i eventualne partnerske projekte?

– Ugostitelji METRO prepoznaju kao pouzdanog partnera koji razume potrebe tržišta, deluje proaktivno i uvek reaguje efikasno. Da bismo olakšali poslovnu svakodnevicu naših profesionalnih kupaca, kontinuirano unapređujemo asortiman, usluge, tačnost isporuka, kao i digitalna rešenja.

U našem HoReCa centru okupljamo profesionalce iz sektora i kroz treninge i edukaciju aktivno podržavamo razvoj gastronomske scene u Srbiji, povezujemo ključne aktere HoReCa biznisa i podstičemo otvoreni dijalog o temama koje su važne za njihovo poslovanje, poput održivosti, kroz okrugle stolove iz kojih nastaju konkretne inicijative za unapređenje kvaliteta usluge i poslovne atmosfere. METRO Srbija aktivno prenosi znanja i iskustva iz drugih zemalja u kojima poslujemo, što je izuzetno dobro prihvaćeno na domaćem tržištu.

Vrednosti koje proizlaze iz ovakvog pristupa inspirišu nas da uvek idemo korak dalje. Sledeće godine planiramo veliki događaj koji će okupiti širu HoReCa zajednicu i veći broj profesionalnih kupaca. Naša vizija je jasna, mi gradimo partnerstva koja pokreću industriju, podstiču inovacije i stvaraju novu vrednost za celu HoReCa zajednicu. To je ujedno i razlog za veliki ponos na prvih 20 godina rada u Srbiji i motiv za još uspešnija i dugoročnija poslovna partnerstva u godinama pred nama.

Ostavi komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre nego što objavite komentare, posetite i upoznajte se sa uslovima korišćenja usluge.