Milan Krstić
20.06.2022 Beverage

Energy Star International je sinonim za ekskluzivne brendove alkoholnih pića

Od osnivanja 2009. godine kompanija Energy Star International je posvećena postavljanju standarda u premijum i super premijum segmentu alkoholnih pića na domaćem tržištu. Generalni direktor kompanije Milan Krstić ističe da su za odlične rezultate koje kompanija beleži, najzaslužniji zaposleni i dodaje – “mi kao kompanija trudimo se da ulažemo u razvoj pojedinca, da negujemo timski duh i obezbedimo kreativno poslovno okruženje”.

1 Ardbeg

„Ukoliko ugostiteljski objekat prodaje neke od naših brendova u startu je diferenciran u odnosu na konkurenciju“

* Kako je tekao put Vašeg razvoja?
Energy Star je u februaru proslavio 13 godina poslovanja a ja sa izlaskom ovog broja punih 7 godina u kompaniji. Ogromna energija koju sam imao kada sam počinjao prisutna je i danas. Velika je sreća kada se čovek bavi onim što voli, mada je za mene ovo više od posla, ovo je strast. Te 2015-e godine dobili smo ekskluzivan ugovor sa Moet Hennessy-em, ujedno najznačajniji ugovor za našu kompaniju i bilo je neophodno da otvaramo nove regione, samim tim i region Vojvodine, gde sam i počeo kao HoReCa sales executive. Želeo sam nove izazove i dugogodišnje iskustvo u velikoj telekomunikacionoj kompaniji mi je dalo preporuku za dalji razvoj. Kompanija ESI je tada brojala svega 5 ljudi ali iskustvo koje sam stekao u velikom sistemu pomoglo mi je da se dobro organizujem i napravim jasan plan šta želim i u kom pravcu treba da idem. Predan rad dao je rezultate i nakon 2 godine dobio sam ponudu za poziciju direktora prodaje u kompaniji Energy Star.
* Bilo je mnogo iskušenja i teških trenutaka pre nego što ste postali GM.
Moja pozicija zahtevala je prisustvo u Beogradu. Bilo je mnogo iskušenja. Bukvalno mesec dana pre nego što ću dobiti svoje prvo dete, došao sam u veliki grad o kom ne znam mnogo kao ni o samoj poziciji u poslu ali želja i volja bili su jaki. Nisam se odrekao Novog Sada tako da svakodnevno putujem za Beograd. Bez obzira na to održavam sjajan balans. Veoma sam zahvalan osnivaču i vlasniku kompanije Sergeju koji je u meni prepoznao potencijal i pružio mi šansu, nesebično deleći znanje i iskustvo. Period od 2017-e do 2019-e bio je veoma težak, morao sam kompletno da se setujem i da počnem sve iz početka. Cilj je bio isti ali pozicija drugačija. U tom trenutku rezultat nije zavisio iskljucivo od mene nego i od mojih saradnika. Bilo je potrebno oformiti dobar tim. Nakon brojnih turbulencija došli smo do sjajne ekipe koja čini prodajni deo kompanije a rezultati su odmah bili vidljivi. Veoma sam ponosan i na ljude koji su iz Energy Star-a prešli u neke veće kompanije zahvaljući radu kod nas, i naravno na one koji su prešli na bolje pozicije u okviru kompanije. Nakon toga od strane upravnog odbora kompanije dobijam šansu da postanem generalni direktor i da vodim celu kompaniju, što je za mene bila nagrada i potvrda da idem u pravom smeru. Od 2020-e sam na poziciji GM-a kompanije.

3 Moet

„Konstantno ulažemo u zaposle kroz edukacije da bismo razvili njihove veštine“

* Kojim strategijama osvajate tržište i koju viziju za budućnost ima Energy Star?
Nemoguće je prodati robu svima kao što nije moguće da vam svi budu ciljna grupa. Mi, kao kompanija koja uvozi ultra premijum brendove, tačno znamo koga targetiramo. U praksi smo primenjivali sledeće strategije: segmentacija, targetiranje i pozicioniranje. Segmentacija tržišta omogućava nam da upoznamo kupca, da identifikujemo šta je potrebno tom segmentu tržišta i da odredimo kako najbolje da plasiramo svoj proizvod. Našu kompaniju zanima poslovno tržište (B2B). Vizija kompanije je da budemo sinonim za premijum i super-premijum proizvode, koji u život unose višu ili dodatnu vrednos koja je krunisana prestižom, luksuzom i sofisticiranošću. Konstantno postavljamo više standarde, postavljamo nove trendove, predviđamo i oblikujemo tržište.
* Koliko je važna saradnja sa vlasnicima brendova kojih zastupate?
Veoma je važna, da ne kažem i presudna. Komunikacija sa principalima pomaže nam da lakše pozicioniramo brendove, da znamo koji su trenutni trendovi, šta se od artikala trenutno plasira na svetskim poznatim mestima. Zatim imamo zadatak da sve to prenesemo na naše tržište. Mnogo naših partnera putuje po svetu, prati dešavanja a mi smo tu da svetske trendove prenesemo u našu zemlju. Naš marketing tim na čelu sa Aleksandrom sprovodi najveći deo toga i zahvaljujući tome imamo pozitivna iskustva od strane naših partnera u Srbiji.
* Koji su brendovi aktuelni, a koji su u planu?
Kompanija kao što je LVMH stalno ima nove projkte i dugoročne planove. Ove godine smo portfolio pojačali sa svetski poznatim šampanjcem „Armand de Brignac“, pored „Moet&Chandona“, „Veuve Clicquota“, „Ruinarta“, „Dom Perignona“, „Kruga“ još jedno prestižno ime našlo je kutak u našoj kući. Veoma moćna stvar koja dolazi iz kuće LVMH, koja je postala vlasnik francuske vinarije iz srca Provance, „Chateau d’Esclans“. Najpopularniji brend iz ove kuće je svakako „Whispering Angel“ za koji imamo ekskluzivno pravo uvoza. Ono što je novo i što se priprema za sledeću godinu je svakako „Belvedere gin“. Od njega očekujemo veliki uspeh, ne samo zbog veličine samog brenda već i zbog kategorije koja poslednjih godina beleži značajan rast.

„Pored vrhunskog pića, gost očekuje i vrhunski servis“

* Koji su benefiti saradnje sa vama, da li edukujete klijente?
Kao što sam i napomenuo na početku, kompanija je proslavila 13-tu godinu poslovanja a naš cilj je da ih proslavimo još mnogo u budućnosti. To svakako ne bismo mogli bez odlične saradnje koju imamo sa kupcima. Sa većinom radimo od prvog dana. Ljudi koji se nalaze u prodajnom timu kompanije su obučeni konsultanti koji mogu da prepoznaju prave potrebe kupce, da im ukažu na koji način mogu da zarade više i da se bolje diferenciraju u odnosu na konkurenciju, što je prepoznato kao veoma pozitivna stvar. Posedujemo i trening centar u kojem ugošćavamo naše stalne i potencijalne partnere i radimo edukacije i tastinge. Postoji poseban sektor u firmi koji se samo time bavi. Podizanje svesti kod ljudi i sama edukacija je veoma bitan segment u našem poslovanju.
* Na koji način pomažete kupcima pri plasiranju vaših proizvoda?
Prodaja počinje onog momenta kada napravimo dogovor i potpišemo ugovor. Logično bi bilo da je tada posao praktično gotov, ali ne, tada tek počinje!
U cilju nam je da svaki mesec i godina budu bolji od prethodne, da povećamo broj prodatih boca i da širimo „range“. Najbitnije je prepoznati potrebe kupaca i ukazati im na to. Od same postavke brenda, visibility-a, isticanja u menijima, edukacije osobolja, pravilnom servisu, organizovanja različitih tipova promocija… Gost koji poruči nešto iz našeg portfolia očekuje da pored vrhunskog pića, dobije i vrhunski servis. Da ima kompletan ugođaj, a mi smo tu da ispratimo kompletan proces.

2 HENES

Zanimljivosti u vezi sa nekim od brendova

Hennessy – proda oko 50 miliona boca godišnje širom sveta.
Osnovan 1765 godine i danas drži 40% ukupnog share konjak tržišta.
1971 su se spojili sa Moet&Chandonom i postali Moet Hennessy.
1987 su se spojili sa Luis Vuittonom i stvorili jednu od najvećih svetskih luksuznih brend kompanija.
Moet&Chandon – Najveći svetski proizvođač šampanjca.
Osnovan 1743. godine i godišnje proizvede oko 30,000,000 flaša.
Napolen Bonaparta je slavio svoje pobede uz Moet.
Svake sekunde u svetu se otvori jedna flaša Moeta.
Dom Perignon – proizvodi šampanjska kuća Moet&Chandon.
To je najslavniji vintage šampanjac na svetu.
DP je simbol luksuza ugradjenog u popularnu kulturu.
U čast godine rođenja princeze Dajane, potrošeno je 99 flaša.
Veuve Clicquot – 1772. godine Philippe Clicquot osnovao je vinariju pod imenom Clicquot.
Godine 1798. godine njegov sin Francois, koji je nasledio posao, venčao se sa Barbarom Nicole Ponsardin.
Nakon što je postala udovica 1805 godine umesto da se vrati bogatom životu nastavila je muževljev posao.
1818 godine otkrila je rose šampanjac.
U njenu čast svake godine organizuje se WAD (Women Awards Day)

Slike alkohol

AUTOR: MIODRAG ALEKSIĆ

FOTO: PRIVATNA ARHIVA

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i uslovima korišćenja sajta.

još iz kategorije