2 Zdravo Organic front
05.02.2022 Food

Zdenko Kolar otkriva tajnu uspeha brenda Zdravo Organic

Brend Zdravo je nastao 2002.godine, kada je i sagrađena fabrika za preradu voća i povrća u Selenči u okviru firme Slovan Progres doo. Tada se rodila ideja o proizvodnji premium proizvoda u segmentu ceđenih sokova bez dodavanja vode, šećera, konzervanasa i koncentrata, kao i zimnice, ajvara i džemova, koji upotpunjuju lepezu Zdravo asortimana.

Zdravo – ceđena priroda u flašicama

Prevashodni cilj je bio da proizvodi budu prirodni, da se u njih ne dodaju konzervansi, veštačke boje i arome, te da kvalitet proizvoda bude ono, po čemu će proizvod biti prepoznatljiv na tržištu.
„Pored ceđenih sokova, kojih imamo 18 ukusa u pakovanju 0.75l i još toliko u 0.2l pakovanju, u asortimanu zimnice proizvodimo kornišone, cveklu, papriku, mešanu salatu, domaće ajvare, kao i džemove od kajsije, maline, jagode i pekmez od šljiva“, kaže na početku razgovora komercijalni direktor Zdenko Kolar, dodajući da je Zdravo Organic doo pre tri godine prešao u vlasništvo firme Kon-Rad, koja je najveća veleprodajna firma u Slovačkoj.

PROČITAJTE JOŠ: Savršeni voćni eliksiri fenomenalnog izgleda

1 Zdravo Organic direktor

* Šta nam možete reći o tehnologiji koju koristite u vašoj proizvodnji?
Proizvodnja Zdravo proizvoda se bazira na tehnologiji pasterizovanja napunjenog proizvoda u staklenoj ambalaži. Postupak proizvodnje sokova počinje pranjem svežih plodova voća i povrća, nastavlja se ceđenjem istih, sledi punjenje i pasterizacija napunjenog soka. Pasterizacija omogućuje da rok trajanja zatvorenog proizvoda bude 2 godine, dok pri otvaranju samog proizvoda, isti je potrebno potrošiti u roku od 3 dana i držati u frižideru dok je otvoren. Kod zimnice, ajvara i džemova, koji su takođe bez dodatih konzervanasa. Staklo kao najzdraviji i najkvalitetniji materijal za čuvanje prehrambenih proizvoda, je bio bio logičan izbor za čuvanje premium proizvoda.
* Na koji način radite distribuciju za HoReCa sektor?
Distribuciju kompletnog asortimana na domaćem tržištu radimo preko firme RIM Group iz Beograda. Naši proizvodi se nalaze na rafovima svih trgovačkih lanaca, kao i lokalnih prodavaca, koji drže i premium proizvode. Što se tiče HoReCa sektora, možemo se pohvaliti da najviše prodajemo sokove u pakovanju od 0.2l koje punimo u nove, redizajnirane bočice.
* Staklena ambalaža zahteva dodatne mere opreza prilikom transporta.
Sokovi se pakuju u termo foliju, veliki po 6 komada, a mali po 10 komada u transportno pakovanje. Između redova se stavlja karton, kako ne bi dolazilo do udaranja i oštećenja bočica. Kompletne palete se učvrste streč folijom, što obezbeđuje sigurnost prilikom manipulacije sa paletama. Sokovi u 0.75l pakovanju se na paleti transportuju po 480 komada, a sokovi u 0.2l pakovanju po 1.000 komada.

Zdravo Organic sokovi

„5 novih Zdravo ukusa sokova“

* Koje je vaše gledište po pitanju trenutne situacije u HoReCa sektoru?
Ukratko, jako komplikovana i neizvesna. Česte promene mera protiv COVID-a onemogućuju planiranje količina u proizvodnji, što stvara dodatni trošak jer se lager proizvoda ne može planirati u većem obimu. Skraćivanje radnog vremena za sugrađane koji ne poseduju COVID propusnice je dovelo do skraćenja radnog vremena, a samim tim i manje potrošnje.
* Koji su vam planovi za sledeću godinu? Sigurno nam spremate nove ukuse.
Plan je proširiti plasman na još nekoliko zemalja u inostranstvu. Za sada smo na 15 ino-kupaca i to čini 70% ukupne prodaje. U februaru ćemo posetiti sajam hrane u Dubaiju – Gulfood, odakle imamo pozitivna iskustva i nove kupce od pre 2 godine. Fokus ćemo staviti na tržišta gde postoji potencijal širenja i mogućnost plasmana premium proizvoda.
U toku ove godine smo plasirali na tržište 5 novih ukusa sokova: nar i jabuka, aronija i jabuka, jabuka i đumbir, jabuka i cimet, paradajz i celer. Sledeće godine imamo u pripremi 3 nova ukusa, ali to bi ostavio kao iznenađenje za naše potrošače.

AUTOR: JOVANA LJUBIŠIĆ

FOTO: ZDRAVO ORGANIC

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i uslovima korišćenja sajta.

još iz kategorije