Predstavljamo: Magazin Cafe Bar & Restoran za jul i avgust
Pred vama je novi, julski, broj magazina Cafe Bar & Restoran, a u njemu vam donosi najsvežije vesti, intervjue i ostale teme iz HoReCa sektora,...
pročitaj jošU septembru 2022. godine Zemun je postao bogatiji za nesvakidašnji gastronomski eksperiment. Tri chefa, tri musketara, Nikola Rosić, Nenad Atanasković i Krsta Simović su pod sloganom Svi za jednog – hrana za sve, hrabro krenuli u osvajanje Beograda. Magazin Cafe Bar & Restoran je bio dovoljno hrabar, da, pre dve godine, utvrdi da je Thyme Street Food & Breakfast nešto najbolje što se desilo gastronomskoj sceni Srbije.
Danas, na drugu godišnjicu postojanja, kada su posle Zemuna otvorili još dva objekta, razgovaramo sa chefom Nenadom Atanaskovićem koji je široj javnosti postao poznat po učešću u kulinarskom programu MasterChef Srbija.
Sada kada su otvorena tri objekta, voleo bih da mi otkrijete da li ste sve ovo planirali kada ste započinjali. Vaš prvi projekat u Zemunu je bio više nego hrabar potez, ali mi se čini da ste znali gde želite da budete za dve godine.
– Baš tako. Naravno da smo sve ovo imali u planu. Stepenicu po stepenicu smo krenuli ka željenom cilju, a to je razvijanje i širenje našeg koncepta. Ipak, moram priznati da nas je svu trojicu dinamika i brzina kojom smo se razvijali i širili veoma iznenadila. Da nije bilo u startu dobrog temelja firme i plana razvoja koji je uključivao i ljude sa kojima poslujemo ničega ne bi bilo. Naravno, bez lažne skromnosti, želim da spomenem i nas trojicu koji smo podjednako i prema afinitetima podelili teret i obaveze, jer da nije tako, danas ne bismo razgovarali o uspehu Thyme StreetFood koncepta.
Za neupućene, voleo bih da objasniš razlike između objekta u Zemunu, Rajićevoj i na Banovom Brdu.
– Što se samog koncepta tiče, krenuli smo lagano, malim street food lokalom u Zemunu koji se bazirao na svetskoj uličnoj hrani. Početni, prvi meni, je bio izuzetno sveden, sa jelima od namirnica koja su poznata većini prosečnih potrošača. Akcenat bio na kvalitetu i ukusu same hrane kako bismo pridobili publiku koja će nam verovati i želeti da kod nas proba i nešto što pre nije.
Već sa sledećim menijem smo krenuli hrabrije u edukaciju gostiju kada je ulična hrana u pitanju. Sve su to bila jela koja su retko bila zastupljena u Srbiji. Krenuli smo od kebaba sa originalnim ukusima Turske, zatim sa porketom, prasetinom koju ljudi u Srbiji vole, ali na malo drugačiji – naš način. A onda je došao red i na bao banse, nešto što kod nas gotovo da nije postojalo. Možda su se mogli probati u restoranu Istok i možda u još jednom restoranu. To je bio trenutak kada je naš koncept prepoznat kao inovativan, i u neku ruku, postali smo lider u domenu street food hrane kod nas.
A onda ste se razmahali u Rajićevoj 12, u restoranu Thyme StreetCuisine & Cocktails.
– Nakon godinu dana poslovanja u Zemunu dobijamo priliku da otvorimo restoran u samom centru Beograda i tu smo odlučili da odrešimo ruke, damo sebi punu slobodu i pokažemo šta sve znamo da kuvamo. Thyme Street Cuisine je koncept koji donosi street food ukuse iz celog sveta prepakovan u format restoranskog koncepta sa ogromnom posvećenošću ka detaljima, preciznosti, egzekuciji u pripremi, kao i sa uparivanjem sa koktelima i vinima. Lokal u Rajićevoj vidimo kao flagship našeg koncepta i mesto gde će se uvek dobro jesti i probati nešto što nema u drugim lokalima.
Što se trećeg objekta tiče, vraćamo se korenima i uličnoj hrani kao neiscrpnom izvoru inspiracije. Lokal na Banovom Brdu je nadograđena kopija Zemuna. Tačnije, sve što nam prostor u Zemunu fizički nije omogućavao, uspeli smo da izvedemo na Brdu. Proširili smo ponudu, te su se pored burgera, pita, bao bansa u ponudi našlo nekoliko zanimljivih predjela i ramen u dve varijante.
Maksimalno se pridržavate koncepta “od njuške do repa” što je za svaku pohvalu, ali me zanima kako ste uspeli da “Nemušti jezik” bude jedno od vaših najprodavanijih jela. Jezik, obrazi i iznutrice su delikatesi u kojem su donedavno uživali samo gosti u godinama, a vaša publika je uglavnom mlađa.
– Upravo ono što sam pomenuo, svojom posvećenošću i pažnjom koja se posvećuje ukusima stekli smo publiku koja nam veruje, koja zna šta god da da im spremimo i koliko god ludo zvučalo, sigurni su da će biti ukusno i žele da probaju. Time, polako, uvodimo mlade u svet novih ukusa.
U prvom intervjuu, chef Nikola Rosić mi je rekao da je Balkan sledeća gastro stanica za istraživanje na globalnom nivou. Kakve su reakcije stranih gostiju i koliko je vaš rad primećen u inostranstvu?
– Da, stranci su stvarno oduševljeni onim što radimo. Neretko čujemo da su nam jela koja potiču iz stranih zemalja, baš autentična što se samih ukusa tiče. Imali smo skoro i par slučajeva kada su strani ugostitelji dolazili sa namerom u Srbiju da probaju hranu i da smo im mi bili na vrhu spiska želja.
Prezadovoljni smo hypom koji naš koncept donosi. Kao što ste pomenuli, gostovali smo u Rovinju u restoranu koji je otvoren pre svega par meseci. Uspeli smo da ga napunimo do punog kapaciteta, tako da mislim da je pravac kojim idemo univerzalan i gotovo da ne postoji mogućnost da se nekome ne svidi.
Kompletan intervju sa chefom Nenadom Atanaskovićem možete pročitati u novom broju magazina CafeBar & Restoran
Mladi chef Nikola Šorak je na Međunarodnom takmičenju San Pellegrino Young Chef ostvario istorijski uspeh za Srbiju osvojivši nagradu Food for Thou...
pročitaj jošOve godine, po osmi put zaredom, održava se prestižni festival Gastro kup Srbija 2024, takmičenje koje okuplja profesionalne kuvare iz Srbije, regi...
pročitaj jošAli nekih stvari ima, što ne govore se svima, što se samo nekom šapnu, ti znaš... Ova pesma i stihovi Arsena Dedića su bile znak da počinje kulinar...
pročitaj još