content marketing 6
30.09.2022 Hoteli

Content marketing strategija je ključ za (re)start hotela

Izazovna vremena su pravi momenat za reorganizaciju, utvrđivanje i poboljšanje taktike nastupa vašeg hotela. Iako je tržište doživelo udar, to nije razlog da prekinete sa oglašavanjem.

Značaj content marketinga sa SEO postavkama

Kriza koju je osetila čitava hotelska industrija je donela i nešto dobro. Mogućnost da razmotrite par ključnih principa i premite hotel za restart.
U nastavku predstavljamo značaj content marketinga sa SEO postavkama, kvaliteta veb sajta, sadržaja na društvenim mrežama i marketinških kampanja koje možete voditi putem e-pošte, sa ciljem da pravilno i uspešno usmerite marketinški mehanizam vaše ponude. Iako je tržište doživelo pad, to nije razlog da prekinete sa oglašavanjem. U stvari, pravo je vreme da procenite strategiju i redefinišete je za uspešnu budućnost u organizaciji putovanja, konferencija i događaja.
Evo objašnjenja zašto je content marketing ključan, čak i u teškim vremenima.

content marketing 1

Održava vašu vidljivost i sprečava da marketinški „potamnite“

Hospitality Sales and Marketing Association International savetovao je hotelijere da ne odlaze u marketinški mrak i da ne smanjuju budžete za oglašavanje. Nevidljivost može imati dugoročne negativne posledice. Trenutnu situaciju treba zamisliti kao skoro otvaranje hotela. Ne počinjete sa marketingom onog dana kada otvorite vrata hotela, već šest meseci ranije! Morate dobiti zamah. Ako nastavite sa content marketingom hotela tokom krize, kada se stvari poboljšaju nećete morati da trošite vreme na nadoknađivanje i vraćanje pozicija, već ćete biti u prednosti nad ostalim igračima. Iako možda smatrate da je potrebno napraviti pauzu sa npr. plaćenim oglašavanjem, neke stvari možete taktički nadoknaditi. Uverite se da su vaši kanali aktivni i ažurirajte informacije na svim izvorima.

Osigurava doslednu komunikaciju sa planerima i kupcima

Ono što kažete i kako se ponašate prema svojim kupcima i klijentima u teškim vremenima govori više o vašem brendu nego što bi to mogao bilo koji plaćeni oglas. Za komunikaciju sa planerima i gostima, važno je da postignete pravi ton i uspostavite emocionalnu vezu. Ne radi se samo o tome šta kažete, već i o tome kako to kažete. Budite na raspolaganju, predstavite informacije na odgovarajući način – iskreni, od pomoći, optimistični i ohrabrujući. Priznajte strahove dok pružate vrednost i ponudite nadu i inspiraciju.

Pomaže vam da pronađete nove mogućnosti za bolju poziciju na tržištu

Iako se hoteli možda ne bave marketingom na nivou kao pre COVID-19, kreativne i ciljane poruke su i dalje potrebne tokom ovog perioda. Razmislite o pružanju usluga hitnim službama, prevoznicima ili preduzećima, koja bi sobe koristile kao kancelarije, po dnevnim tarifama. Osim toga, upoznajte posao koji ne poznajete tj. saznajte ko trenutno boravi u hotelima kako biste mogli da ih pronađete i ponudite im svoje kapacitete u budućnosti. Na taj način osiguraćete sigurnu poziciju na tržištu.

2 content marketing

Istražite 7 načina da poboljšate content marketing vašeg hotela

Sada kada znate zašto je marketing hotela ključan za vaš uspeh, čak i tokom krize, i neposredno po izlasku iz krize, evo nekoliko oblasti na koje možete da se usredsredite da biste izgradili snažnu content marketing strategiju koja može da izdrži sve poteškoće.
1. Budite vidljivi planerima
Planeri uvek osmišljavaju nove događaje i pronalaze mesta iste preko Event Supplier Network. Što bolje uredite svoj CSN profil, to će ga više planera videti. Uverite se da su detalji o vašem objektu tačni i ažurirani, sa svim navedenim pogodnostima. Ovo će obezbediti da se vaš objekat prikazuje u odgovarajućim parametrima pretrage. Istaknite kombinacije soba za sastanke i otpremite sliku visokog kvaliteta koju ćete koristiti za glavnu sliku.
2. Optimizujte veb lokaciju za pretraživače
Optimizacija za pretraživače je važan deo svake marketinške strategije. Uverite se da se vaš veb sajt visoko pozicioniran u Google rezultatima pretrage, a to uključuje nekoliko bitnih stavki:
Kreirajte ubedljiv, autoritativan sadržaj Ovo će vam pomoći da povećate broj dolaznih veza do vašeg sajta i ukupni rang u pretrazi. Izgradite autoritet tako što ćete se pozicionirati kao vodeći u industriji i kreirati visokokvalitetan sadržaj koji je relevantan za vašu publiku. Trenutno, to može biti sadržaj o tehnologiji virtuelnih događaja ili o tome kako je vaše mesto opremljeno i pripremljeno da pomogne planerima. Navođenje drugih veb lokacija na vašem sadržaju će učiniti vaš sajt značajnijim za pretraživače. Recenzije gostiju i planera o vašem hotelu su odlične za poboljšanje celokupnog poslovanja, ali takođe doprinose boljem SEO rangiranju. Algoritmi favorizuju sadržaj recenzije jer se smatra vrednim i uvek se ažurira. Hotelijeri mogu da podstaknu recenzije slanjem e-poruka planerima ili učesnicima nakon što se događaj završi. Pogledajte HubSpot-ov ultimativni vodič za kreiranje sadržaja da biste počeli da pravite autoritativni sadržaj.
Sprovedite istraživanje ključnih reči Ovo će vam omogućiti da izgradite svoj sadržaj sa terminima iz industrije koji se često pretražuju, pa su stoga relevantni za planere. Radite sa svojim veb timom na optimizaciji sadržaja i svih elemenata na stranici, kao što su naslov stranice i URL, kao i metapodaci. Na primer, The Peninsula Chicago je jedini pojedinačni hotelski sajt koji se pojavljuje na prvoj stranici Google pretrage za „luksuzni hotel u centru Čikaga“, jer su njegova veb lokacija i URL optimizovani za te reči. Google Keyword Planner je besplatna alatka koju možete koristiti da pronađete relevantne ključne reči i vidite procene obima pretrage i konkurencije. Takođe možete ga koristiti kako bi vam pomogao da kreirate nove kampanje na osnovu istraživanja ključnih reči. Alati kao što su Moz ili SEMrush pružaju robusnije ponude i omogućavaju vam da pratite konkurente. Kada je u pitanju određivanje vrste sadržaja za kreiranje, dobar način za početak je razmišljanje o frazama koje se često traže ili pitanjima koje planeri često postavljaju. Zatim, unesite to u Google polje za pretragu i pogledajte koji se rezultati prikazuju na prvoj stranici i šta se nalazi u poljima „related searches“ i „people also ask“. Koristite ovo istraživanje kako bi vam pomoglo da napravite content za svoju veb lokaciju kako bi sigurno odgovorili na potrebe i pitanja planera.
Optimizujte veb lokaciju za mobilne uređaje Optimizujte sajt za mobilne uređaje sa prilagodljivim dizajnom i uverite se da se vaša veb lokacija brzo učitava. Imajte strukturu sajta koja je laka za botove za indeksiranje i pruža dobro korisničko iskustvo. Uklonite nepotrebne funkcije koje mogu usporiti vašu veb lokaciju. Formatirajte sadržaj na mreži pomoću tačaka, kraćih rečenica i podnaslova da biste ga pretraživačima učinili dostupnim i boljim za navođenje. Kratak sadržaj koji se prikazuje na vašem računaru može izgledati mnogo duži na pametnom telefonu. Razmislite koje fotografije koristite i pravilno ih dimenzionirajte i zapamtite da se slike na pametnom telefonu prikazuju mnogo manjim od onih na desk-top monitoru.

Luksuzni bar

3. Iskoristite svoje naloge na društvenim mrežama
Društveni mediji su moćna alatka za povećanje svesti o brendu vašeg hotela. Hotelijeri mogu koristiti pre-event ili pre check-in imejlove kako bi pozvali planere i učesnike da prate naloge na društvenim mrežama za promociju sadržaja. To će uvećati broj pratilaca i ojačati prisustvo na mreži. Poput Thought Leadership sadržaja, vaši profili na društvenim mrežama bi trebalo da vas pokažu kao stručnjaka i resurs za savete i ideje za događaje. Smatrajte ih mestom za predstavljanje vašeg brenda, tima i vaše poruke. U nastavku pročitajte o tri gradivna bloka za moćan profil na društvenim medijima.
Jaka strategija. Počnite tako što ćete odrediti koje platforme najviše koriste vaši ciljani kupci. Postavite ciljeve: da li pokušavate da povećate broj grupnih rezervacija, izgradite interakciju, povećate saobraćaj na veb lokaciji ili steknete više pratilaca? Možda važi sve gore navedeno, ali ih sortirajte po važnosti.
Ubedljiv sadržaj. Objave na društvenim mrežama moraju se razlikovati od drugih vrsta sadržaja. U najmanju ruku, uverite se da se mogu deliti, pretraživati, da su kratke, relevantne i vizuelno privlačne.
Angažovanje publike. Da biste pratioce zadržali zainteresovanim i angažovanim na vašem sadržaju, morate da budete podjednako angažovani. Brzo odgovorite na komentare i žalbe. Zatražite povratne informacije ili ideje od pratilaca. Organizujte nagradne igre ili dodelite poklone kao siguran način da povećate uzbuđenje na svojoj stranici. Kao primer, RIU Hotels & Resorts je pobednik u ovom nastupu na svim platformama društvenih medija. Pored znatnog broja pratilaca, oni i dalje uspevaju da daju lične odgovore na komentare i pitanja. A, ovde nema unapred pripremljenih odgovora! Brend takođe ima sposobnost da prikaže svoje destinacije na jedinstvene načine i organizuje povremena takmičenja na društvenim mrežama.

4. Kreirajte pobedničku marketing strategiju putem e-pošte
Da biste započeli ovu strategiju, potrebno je da se usredsredite na kreiranje rasporeda koji ne preplavljuje prijemno sanduče primaoca. Za planere odabir prostora nije impulsivna odluka. Najčešće, odabir mesta za održavanje događaja zahteva dug period razgledanja, a kupci neće donositi trenutne odluke na osnovu ekspolozivnog naleta e-pošte. To znači da je potrebno da napravite raspored slanja e-poruka kao najbolju opciju za održavanje pažnje planera. Drugo, osigurajte da vaši mejlovi prodaju sadržaj, a ne mesto održavanja. Razmislite o tome da uključite ideje za sjajne aktivnosti izvan lokacije, predstavite lokalne atrakcije, iznesite predloge za društveno udaljene rasporede tokom aktivnosti koje se odvijaju u vašem prostoru, uz fotografije koje prikazuju kako su drugi planeri koristili vašu lokaciju.
5. Napravite listu angažovanih pretplatnika e-pošte
Relevantan i kvalitetan sadržaj je ključna komponenta za pravljenje liste angažovanih pretplatnika e-pošte. Ljudi žele da čitaju sadržaj koji im je zanimljiv, pa što je sadržaj relevantniji, veća je verovatnoća da će kliknuti na njega. Segmentacija publike i praćenja e-pošte mogu vam pomoći da kreirate prilagođene marketinške kampanje za svakog klijenta na osnovu različitih faktora, kao što su demografija, geografska lokacija, istorija rezervacija, vertikala, itd. Prema Mailchimpu, kod segmentiranih kampanja stopa otvaranje je veća za 14%, a stopa kliktanja je 101% veća od nesegmentiranih kampanja. Što kampanja putem e-pošte bude relevantnija, to će biti veće stope otvaranja i broja klikova, a to povećava vaš potencijalni prihod i stopu konverzije. Kroz testiranje, a zatim prikupljanje podataka, možete da identifikujete najbolje vreme za slanje e-pošte, kao i kako izgleda kopija sa najboljim učinkom, a zatim da na osnovu toga prilagodite svoje buduće imejlove.

6. Optimizujte svoju e-poštu za mobilne uređaje
Uverite se da vaša strategija marketinga putem e-pošte uzima u obzir korisnike mobilnih uređaja i pametnih telefona. Isti principi koji važe za izradu veb lokacije prilagođenu mobilnim uređajima, važe i za izradu sadržaja e-pošte.
Dodajte video Učinite sadržaj zanimljivim dodavanjem fotografija ili kratkog video zapisa vašeg hotela kojim se prikazuje vaš objekat ili ekskluzivni pogled iza kulisa na određeni deo hotela. Istaknite vaš hotel i olakšajte planerima da vizuelizuju svoj događaj u vašem prostoru. Uverite se da su slike odgovarajuće veličine i rezolucije, testirajte e-poštu i pogledajte je sa mobilnog telefona da biste bili sigurni da se pravilno prikazuju.
Uključite pozitivne recenzije Uključite nedavne dobre kritike u telo e-pošte. To bi moglo ubediti nekoga ko se dvoumi da prvi put rezerviše kod vas, ili bi moglo da podstakne ponovnu posetu. Neka sadržaj bude kratak i lak za čitanje, sa stavkom za nabrajanje i zaglavljima koji se mogu skenirati, ako je izvodljivo.
Personalizujte sadržaj Ne potcenjujte personalizaciju kao moćan marketing. Navedite ime planera da biste naveli prošle događaje koji su održavani u vašem objektu. Ovo će, u kombinaciji sa SEO, pomoći da se izgradi angažovana publika i relevantan sadržaj.
Ostali saveti koje treba imati na umu kada pišete sadržaj e-pošte:
* Preduzmite male korake da biste izazvali interesovanje i izgradili poverenje.
* Angažujte planere koji će sa uzbuđenjem prići poslu za vaš hotel.
* Koristite razumljiv način komunikacije da pokažete svoju ličnost i karakter vašeg hotelskog brenda.
* Nemojte se fokusirati na prodaju – vaši imejlovi bi trebalo da uvere planere da se osećaju sigurno u poslovanju sa vama.
* Ne stavljajte odgovornost na planeru da vam se obrati. Umesto toga, završite e-poruku tako što ćete reći „Nazvaću te sutra popodne“ ili „Možda je bolje da ostavimo to za drugi put. Šta ti predlažeš?”
* Ako vodite hotelski blog, možete proslediti kontaktima jedan ili dva članka, za koje mislite da su relevantni u smislu organizacije događaja.
7. Objavite različite sadržaje o vašim novim ponudama
Da biste se izdvojili od konkurencije, izaberite svoja najnovija ažuriranja ili ponude, kreirajte raznovrsni sadržaj i delite ga na više platformi za maksimalnu vidljivost. Da li vaš hotel nudi virtuelne ture? Da li nudite sobe kao radne prostore za ljude koji rade na daljinu? Kako ste prilagodili svoje opcije za hranu i piće? Obavestite klijente o vašim najnovijim ponudama pomoću kvalitetnih video snimaka putem društvenih mreža. Objavite postove na blogu koji detaljno navodi ponudu i optimizovan je za termine za pretragu po ključnim rečima. Napravite biltene e-pošte vredne klika sa video klipovima, fotografijama i kratkim isečcima sadržaja koji klijente obaveštavaju o vašim novim opcijama. Obavezno dodajte ova ažuriranja na veb lokaciju i u CSN profil.

AUTOR: NATAŠA STEVANOVIĆ

FOTO: SHUTTERSTOCK

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i uslovima korišćenja sajta.