1 Kristina Bošnjak
23.02.2022 Hoteli

Kristina Bošnjak, Prezident Hotels: “Plan je biti najbolji hotelski lanac u Evropi!”

Kristina Bošnjak, generalni menadžer Prezident Hotels grupacije veruje da prepoznavanje kvaliteta i potencijala čine krucijalnu ulogu u uspehu jedne kompanije, bez obzira na granu u kojoj posluje. Kada odrastate u porodici koja godinama svoje poslovanje razvija u ugostiteljstvu i hotelijerstvu, vaš poslovni put lako je nazreti. Kristina Bošnjak, generalni menadžer Prezident Hotels grupacije u intervjuu otkriva da je njena ljubav prema hotelijerstvu došla dosta rano. Kroz porodični biznis je učila sve što ugostiteljstvo nosi sa sobom. Upoznala je i dobre, ali i loše strane.

5 Prezident Palace

„Sam projekat je zamišljen pre par godina“

“Upravo one dobre su me zadržale i inspirisale da svoje obrazovanje usmerim ka usavršavanju i daljem razvoju. Studije u Švajcarskoj su u mnogome doprinele kako mom ličnom razvoju, tako i razvoju Prezident Hotels kompanije. Verujem da smo kvalitetom postavili kompaniju na visoko mesto na tržištu Vojvodine i da se polako pozicioniramo na tržištu Srbije i Evrope. Raduje me svaki novi projekat i ponosna sam na sve članove Prezident tima – bez timskog rada, veliki broj priznanja i izuzetni rezulatati truda i rada bi izostali”, priča ova mlada i energična žena.
* Svaki lider godinama gradi svoj stil upravljanja projektima. Koji je vaš i čime se vodite u samom poslu?
Nisam sigurna da bih koristila reč stil, ali upravo je tim taj koji vodi kompaniju ka uspehu. Ako svakog pojedinca tretirate sa poštovanjem i ako ulažete u zaposlene, upravo je to ono što vas čini dobrim liderom i pravim poslodavcem. Verujem da prepoznavanje kvaliteta i potencijala čini krucijalnu ulogu u uspehu jedne kompanije, bez obzira na granu u kojoj posluje. Pravim ulaganjem u tim, dobijate zadovoljne zaposlene koji će svoje zadovoljstvo preneti i na način poslovanja i pružiti ništa manje od savršene usluge. Prezident Hotels tim čine zaista sjajni pre svega ljudi, pa tek onda profesionalci u svom poslu, a sve to nas čini malom porodicom na koju sam izuzetno ponosna.
* Koliko je trajala izgradnja tako velikog projekta kakav je Prezident Palace Hotel? Ovo je prvi luksuzni hotel vaše grupacije koji izgledom podseća na putovanje u baroknu prošlost u najpozitivnijem smislu te reči.
Sam projekat je zamišljen pre par godina, a njegovu realizaciju smo započeni pre 6 godina. Zanimljivo je to da je čak i izrada nameštaja za Prezident Palace trajala čak 5 godina. Ovaj period uključuje dizajn, odabir samo najfinijih i najkvalitetnijih materijala, izradu ručno rađenih detalja, pozlatu specifičnim tehnikama… Moram da napomenem da su dizajnom Premier hotel u Sremskim Karlovcima i Prezident Palace zaista slični, ali opet u potpunosti različiti. Oba su zamišljena kao jedinstveno kraljevsko iskustvo i potpuno uživanje u svakom trenutku provedenom u hotelu. U saradnji sa velikom dizajnerskom kućom iz Pariza, postigli smo zaista hotel kakav ne postoji u Beogradu, pa čak ni Evropi. Svojim gostima nudimo boravak u unikatno dizajniranom hotelu, sa krevetima izrađenim po meri sa najluksuznijom posteljinom, vrhunsko gastronomsko iskustvo i neizostavni spa centar na preko 1000 m2 sa otvorenim bazenom na krovu hotela. Kada se na sve ovo doda panoramski pogled na čitav grad, dobija se iskustvo koje dugo ostaje u sećanju gostiju, a nadamo se da će upravo naš hotel biti deo velikih događaja o kojima će se govoriti godinama koje slede.

4 Prezident Palace

„Timski rad je ono što čini dušu našeg brenda“

* Studioznost, strpljenje, veliki rad, ali i znatna finansijska ulaganja se vide na prvi pogled. Na kakve ste probleme nailazili i kako ste ih rešavali?
Hvala vam na tome, zaista je lepo čuti da se sav naš trud primeti i van priče koja stoji iza cele slike koju predstavljamo. Veliki problem je predstavljao uvoz izuzetno vrednih umetnina iz svih krajeva sveta. Naš tim se zaista trudio da obilazi svetske aukcije i bira umetnine koje će doprineti autentičnosti hotelske bajke, barokne epohe i stila života kraljevskog para Marije Antoanete i kralja Luja XVI. Gde god da pogledate, uočićete detalje koji zaista daju efekat bajke. Materijali koje smo birali, zahtevaju posebne tehnike izrade koje su dostupne samo u inostranstvu, tako da je kompletan nameštaj prošao proceduru uvoza i kontrole, što je samo po sebi jako stresno.
* Tokom rada na hotelu, kako je na kraju dana izgledalo vaše planiranje sutrašnjeg radnog dana. Da li je uopšte bilo slobodnih dana?
Bilo je dana kada mi se činilo da svako planiranje unaped pada u vodu, da je svaki dan bio iskustvo za sebe ali je bilo i onih koji su, upravo zahvaljujući detaljnom planiranju dali brze i efektne rezultate. Nekada se činilo da radni dan nema kraj, ali vredelo je svakog stresa i svakog uloženog dana. Sav trud je za rezultat dao hotel dostojan kraljeva i kvalitetnu uslugu koja parira najvećim hotelskim lancima i luksuznim svetskim hotelskim brendovima .

* Projekat je sigurno uključivao rad više timova. Možete li nam navesti neku kriznu situaciju i kako ste je rešili?
Kao što sam već navela, timski rad je ono što čini dušu našeg brenda. Ne bih izdvojila ni jednu situaciju kao posebno kriznu, samo bih neke okarakterisala kao izuzetno stresne. Mislim da je naš tim u Beogradu, u saradnji sa timom iz Novog Sada pripremio hotel za kategorizaciju u rekordnom roku, potvrdio kategoriju 5 zvezdica i sve to u periodu koji je u mnogome remetila situacija sa Corona virusom. Rekla bih da je to jedna od najstresnijih situacija u kojoj smo se našli, s obzirom da je Corona usporila i odložila otvaranje hotela par puta u prethodnih godinu dana.
* Koji je glavni adut vašeg hotela? Pretpostavljamo da ih je više.
Pored nesvakidašnjeg dizajna i unikatnih detalja, verujem da je VIP sprat našeg hotela nešto čime se gosti iznova oduševljavaju. Svaki od 4 apartmana, dizajnirani su sa puno pažnje ka svakom detalju kako bi se gostima približila slika o načinu života kraljevkog para. Jedna od soba, apartman Marija Antoaneta, rađen je po uzoru njenih odaja u rustičnom zdanju Petit Trianon nadomak Versajskog dvora. Sledeća letnja sezona biće obeležena trenucima na otvorenom bazenu koji se nalazi na krovu hotela, sa kog se pruža neverovatan pogled na grad i crkvu Sv. Marka i nezaboravne zalaske sunca. Verujem da će Wellness & Spa centar biti idealno mesto za beg od užurbanog stila života i stresne svakodnevnice, dok će i najzahtevniji gurmani naći nešto po svom ukusu na meniju naših restorana.

1 Prezident palace

„Velike su razlike u tržištu i načinu poslovanja u Novom Sadu i Beogradu“

* Spomenimo i koliko je ljudi radilo na projektu, a i koliko hotel ima zaposlenih.
Mislim da je nemoguće nabrojati sve koji su bili deo projekta koji je trajao toliko godina, ali je svaki pojedinačni učinak više nego dragocen. Naš tim u Beogradu trenutno broji 50 zaposlenih, ali taj broj iz dana u dan raste u skladu sa povećanjem obima posla.
* Kako poslovna politika sistema utiče na vaš rad? Šta motiviše vas, a kako vi motivišete zaposlene?
Velike su razlike u tržištu i načinu poslovanja u Novom Sadu i Beogradu. Mislim da je od izuzetne važnosti razumeti prednosti i mane svakog tržišta, pratiti rad konkurentnih kompanija i pravilno pozicionirati svaki segment. Upravo je to ono što me dodatno motiviše i što stimuliše postavljanje kako ličnih ciljeva, tako i ciljeva timova. Lično usavršavanje je zaista bitno, što se pokazalo učestvovanjem na svetskim sajmovima gde mi je znanje stranih jezika pomoglo da predstavim kompaniju tamošnjim, lokalnim, kompanijama i agencijama, na što bolji način. Sebi sam postavila cilj da pored francuskog, španskog i engleskog jezika savladam još neki od svetskih jezika. Motivacija je zaista neophodna i kada govorimo o postavljanju ciljeva. Kako bi svi članovi tima bili u istom duhu, osmislili smo sistem stimulacija, bonusa i nagrađivanja najboljih rezultata tokom meseca, i na kraju godine. Svakako, to i jeste sistem koji prate sve velike kompanije, tako da proverene stvari ne treba menjati.

„Hrabro i sa verom”

Dok se još uvek borimo sa pandemijom, kada je hotelska industrija u najvećoj krizi, Prezident Hotels grupacija je hrabro pritisla papučicu gasa, a i pokazala da želi da zauzme jednu od važnijih uloga na srpskom hotelijerskom nebu.
“Suočili smo se sa situacijom dosta hrabro i sa puno vere u krajnji proizvod. Možda nam je i situacija pomogla da postavimo temelje poslovanja natenane i da sve probleme sagledamo iz svakog ugla. Naš lanac je već godinama pozicioniran kao najbolji u regionu Vojvodine, ali sa hotelom u Beogradu pretendujemo na istu poziciju, ali na nivou cele Srbije, regiona pa i Evrope. Pred nama su godine truda i rada ka tom cilju, ali uz pravi tim i zdrav pogled u budućnost, ne sumnjam da će upravo taj rezultat doći”.

AUTOR: SVETISLAV STOJANOVIĆ

FOTO: PREZIDENT PALACE BELGRADE

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i uslovima korišćenja sajta.

još iz kategorije