1 Nevena Knežević SCB cremoso
03.02.2022 Drink

Nevena Knežević, menadžer u kompaniji SCB: „Brend nije bilo koja roba!“

Nevena Knežević, brend menadžer za Cremoso Latte i Cremoso Instant Coffe u kompaniji SCB  otkriva da se i dalje vodi postulatom da je umetnost marketinga u velikoj meri umetnost izgradnje brend.

„Razvojem sales platforme sam utrostručila promet kompanije“

Alumni fakulteta organizacionih nauka, Nevena Knežević je brend menadžer za Cremoso Latte i Cremoso Instant Coffee u kompaniji SCB. Radi se o kompaniji koja jedna od najvećih HoReCa distributera na domaćem tržištu, a Nevena u intervjuu navodi da je za njen lični razvoj i usmerenost ka marketingu i brend menadžmentu veliki uticaj imao rad u kompanijama. Naravno, pored fakultetskog obrazovanja, te da se zbog toga često poziva na Kotlera, Kelera i ostale eminentne marketing stručnjake koje je proučavala tokom studija.
* Brend menadžment i marketing od starta su bili vaše opredeljenje i životni put koji Vas je doveo do SCB-a.
Na samom početku ovog intervjua želim da se osvrnem na reči Filipa Kotlera koji o brendu i marketingu govori sa stanovištva umetnosti i navodi da je „umetnost marketinga u velikoj meri umetnost izgradnje brenda, kada nešto nije brend verovatno će biti posmatrano kao bilo koja roba. Nakon diplomiranja na FON-u, imala sam priliku da radim na izgradnji i razvoju brendova u dve kompanije pre nego što sam 2015. godine započela Cremoso priču u kompaniji SCB. Marketing i brend menadžment izabrala sam kao svoj profesionalni put, tako da sam u dve kompanije u kojima sam radila pre SCB-a, bila član i vođa marketing timova. Kao veliki uspeh u kompaniji City Fashion, koja je te 2012. godine bila vodeći domaći proizvođač nakita, želim da istaknem razvoj sales platforme na čijoj sam izgradnji radila od samog početka. Rezultat je bio utrostručen promet kompanije na osnovu te platforme. Nakon toga, moj novi poslovni izazov bila je Marketing i PR pozicija u najvećoj izdavačkoj kući u regionu, Vulkan izdavaštvo. Samo neki od ličnih većih uspeha u ovoj kompaniji bili su digitalizacija marketing procesa i rad na građenju brenda izdavačke kuće koja je te 2013. godine, moje prve poslovne godine u Vulkanu, bila proglašena za izdavača godine. Od 2015. godine, postajem deo tima kompanije SCB na poziciji brend menadžera za Cremoso Latte, inovativan proizvod na našem tržištu. Cremoso Latte je mleko specijalno namenjeno baristima i koristi se za spremanje najkvalitetnijih napitaka sa kafom. Ovaj proizvod distribuira se u šest zemalja regiona.

PROČITAJTE JOŠ: „Goli šef“ ostao bez još jednog restorana!

Cremoso late SCB

„Cremoso Latte pozicionirali smo kao prvo mleko namenjeno baristima“

* Učestovali ste u razvoju više poznatih brendova. Da li možete da se osvrnete na ideju i nastanak Cremoso Latte mleka?
Cremoso Latte kao brend nastaje i počinje da se razvija nakon što je prepoznat potencijal kategorije potrošnje mleka u šanku. Veoma sam srećna i zahvalna što sam uz svoje poslovne mentore Dejana Adamovića i Branislava Ličinu i kolegu Damira Đerfija, direktora prodaje,radila na izgradnji brenda koji je postao lider u svojoj kategoriji nakon samo dve godine zastupljenosti u Srbiji.
Kada govorim o početku Cremoso Latte priče, moram da se osvrnem na pomenutu umetnost sa početka ovog intervjua koja u priči ovog brenda ima poseban značaj. Cremoso Latte pozicionirali smo kao prvo mleko namenjeno baristima. Mleko kojim se njihovi zahtevi i potrebe za pravljenje idealnog napitka od kafe i mleka u potpunosti zadovoljavaju. A sve to u cilju posluženja savršenog napitka konzumentima. Osim proizvoda koji u sebi ima idealan odnos mlečnih masti i proteina za najukusniji kapućino ili makijato, baristi dobijaju idealan alat za pravljenje savršene teksture mlečne kreme koja će im omogućiti jednostavno i brzo kreiranje Latte Arta u napitcima. Latte Art, crtež izrađen mlečnom kremom u napitcima od kafe i mleka je sve neophodnija dodatna vrednosti koju svojim gostima pružaju baristi. Upravo zbog toga se od samog početka izgradnje brenda Cremoso Latte radilo na obukama barista, teorijskim i praktičnim radom na osposobljavanju barista da korišćenjem Cremoso Latte-a spremaju savršeni napitak od kafe i mleka. Jedan od velikih koraka u stvaranju brenda Cremoso latte desio se kada je Cremoso tim angažovao profesionalne bariste, stručnjake u svom poslu, regrutovane da bi obučavali bariste širom Srbije. Na čelu tima stajao je Master barista koji je svojom ekspertizom, znanjem i iskustvom vodio računa da kvalitet svake obuke bude na visoko profesionalnom nivou. Zadatak barista iz Cremoso tima bio je da se u svakom lokalu uradi obuka osoblja pre nego što se Cremoso Latte i zvanično nađe u šanku tog ugostiteljskog objekta. Do sada je održano preko 20.000 obuka barista. Pored inicijalnih obuka, vršile su se obuke i u lokalima čiji je menadžment iskazao želju za ponovljenim obukama zbog dolaska novog osoblja ili iz želje za naprednijim nivoom obuke barista za Latte Art ili proširenim znanjem o napitcima od kafe i mleka.

PROČITAJTE JOŠ: Meni u restoranu „Kolo“ je putovanje kroz Srbiju

2 Cremoso late SCB

„SCB opslužuje preko 900 kupaca kojima smo prvi izbor za snabdevanje, sa preko 2500 artikala“

* Cremoso Latte mleko ubrzo je postalo prepoznato kao „must have“ mleko kod većine barista kako u zemlji tako i u regionu.
Vrlo brzo nakon ekspanzije brenda na nacionalnom tržištu, usledilo je i širenje u regionu, koje je ponovo započeto obukama barista. Obuke je radio master barista iz Srbije, ali i lokalni baristi profesionalno angažovani od strane distributera Cremoso Latte-a na određenom tržištu. Cremoso latte ubrzo postaje mleko broj 1 po izboru barista i u Crnoj Gori, Makedoniji, Bosni i Hercegovini, Mađarskoj i na teritoriji Kosova. Jedna od najznačajnijih stvari za razvoj brenda Cremoso Latte sa početka, na koju bih se lično osvrnula, je organizacija nacionalnog takmičenja u Latte Art-u koja je okupila veliki broj barista iz čitave Srbije u želji da se odmere u veštini pravljenja Latte Arta u kapućinu. Takmičenje smo organizovali po svetskim standardima i evropskim pravilima i procedurama. Događaj je organizovala komanija SCB uz podršku sponzora (Astoria, Fiorenzato, LF group, Monin, Jack Daniel’s, Element voda) i svetskih sudija za Latte Art – Elisabet Sereno, sudija na SCAE svetskim Latte Art takmičenjima i Sebastian Loan, finalista svetskog takmičenja u Milanu za 2015. Godinu, uz prisustvo partnera iz inostranstva iz sveta kafe, domaćih partnera kao i ljubitelja kafe.
* Poput Cremoso mleka razvoj novog brenda Cremoso Instant coffee kreće se uzlaznom putanjom
Apsolutno, sa velikim zadovoljstvom to mogu da konstatujem. Naš tim prepoznao je želju konzumenata instant kafe za specifičnim ukusom i razvio je kafu punog i aromatičnog ukusa – Cremoso Instant coffee. Obzirom da je kafa proizvod prirodnog porekla, samim tim tržište kafe predmet je konstantnih promena i razvoja, pa otuda promena navika i ponašanje potrošača. Našim novim brendom Cremoso Instant coffee, koji svojim karakteristikama prati današnje trendove instant kafe, uspevamo da zadovoljimo traženi ukus kafe postojećim konzumentima ali i da privučemo sve više novih ljubitelja ovog napitka.
* Bez obzira na turbulentni period dočekujete sa uspehom kraj godine, koji su dalji planovi i ciljevi?
Sigurna sam da ću u bliskoj budućnosti biti u prilici da predstavljam nove proizvode za HoReCa sektor koje će dolaziti iz kompanije SCB d.o.o. Pouzdano verujem u nove projekte jer top menadžment kompanije ima izuzetno vizionarski način razmišljanja i pristup biznisu. Ponosna sam na činjenicu da sam deo tog tima. SCB kao kompanija sa 20 godina iskustva u distribuciji, za HoReCA sektor ima jasan cilj da potrebe potrošača budu uvek zadovoljene na najbolji, najefikasniji i najkvalitetniji način. SCB opslužuje preko 900 kupaca kojima smo prvi izbor za snabdevanje, sa preko 2500 artikala. Dobro organizovana i efikasna logistika je osnova našeg profesionalnog kredibiliteta. Primanje porudžbina se odvija 24 sata, 7 dana u nedelji, 365 dana u godini. Vrhunski povezani i organizovani talesales, komercijala i logistika omogućavaju da SCB bude pouzdan partner HoReCa sektoru. Plan je da budemo još bolji, inovativniji i kreativniji.

AUTOR: MIODRAG ALEKSIĆ

FOTO: STEFAN ĐURIŠIĆ

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i uslovima korišćenja sajta.

još iz kategorije