
Hotelijerstvo sutra? Hotel kao inovativno središte za posao, odmor i život
Hotelska industrija guta sve one koji ne stvaraju trendove, tvrdi u svom autorskom tekstu Ratko Iveković. Zaboravite sve što mislite da znate o ho...
pročitaj jošMerima Allen je u januaru ove godine proslavila “radno punoletstvo” u hotelskom biznisu, a njena biografija je toliko dinamična da je gotovo neverovatno da radi “samo” 18 godina. Verovatno ni sama nije znala da će njena karijera teći kao na filmskoj traci, ali je od samog početka bila uverena da je marketing i PR njena šolja čaja. I bila je u pravu.
Sve je počelo u Vili Breg, hotelu sa dušom koji se nalazi na Vršačkom bregu. Vrlo brzo dolazi u Beograd na čelo marketinga u hotel Mr. President, a nakon izleta u svet čokolade i rada za čokolateriju San Marina dolazi na mesto direktora marketinga u agenciji AD HOC. A onda joj se dogodio Bliski istok.
Pre 11 godina odlaziš za Katar na mesto Head Of Marketing u Sheraton Grand Doha Resort. Kako je došlo do toga i kakva su bila tvoja očekivanja i da li su se mnogo razlikovala od realnosti koja te je dočekala?
– Prilika za rad u Dohi stigla je putem interneta – aplicirala sam direktno na konkurs i, nakon nekoliko intervjua, dobila posao. Rad u multinacionalnom okruženju promenio je moj pogled na marketing, timski rad i liderstvo. Bila sam spremna na izazove, ali ono što me je zaista izgradilo bila je brzina kojom sam učila da funkcionišem u potpuno drugačijoj poslovnoj kulturi.
Posle godinu dana seliš se za Emirate, takođe na mesto direktora marketinga Aloft hotela u Abu Dabiju, da bi relativno brzo došla na poziciju Cluster direktora marketinga. Zanima me, šta je po tebi bilo ključno za tvoje napredovanje?
– Nikada nisam radila stvari polovično. Trudim se da svaki zadatak pretvorim u priliku da naučim nešto novo ili doprinesem na drugačiji način. Brzo prepoznajem potencijal u ljudima i idejama i verujem da su upravo inicijativa i energija bile ključne za moje napredovanje. I naravno – disciplina i fokus. Bez toga ne ide.
Kad sam očekivao da ćeš nastaviti napredovanje u Emiratima, iznenada, prelaziš u Oman? Ili nije bilo iznenada?
– Za mnoge je to bilo iznenađenje, ali za mene – logičan korak. Oman je interesantna destinacija i ima posebnu poslovnu dinamiku. Taj period doneo mi je mnogo lične stabilnosti i profesionalni uvid u drugačiji model luksuza.
U jesen 2021. se ipak dešava Dubai. Nakon rada u Radisson grupaciji, trenutno si na mestu direktora marketinga 25hours Hotela.
– Ljubav na prvi pitch (osmeh). Nakon iskustva u Radisson Hotel Group, tražila sam brend koji predstavlja sve ono što tradicionalni luksuz nije – duhovit, urban, nepretenciozan, a opet snažan. 25hours Hotel Dubai One Central je lifestyle destinacija, a ne samo hotel.
Dubai je poznat po raskoši i inovaciji u ugostiteljstvu. Kako se vaš hotel diferencira u moru luksuznih konkurenata i na koji način komunicirate tu posebnost gostima?
– Imamo više od 10.000 knjiga u hotelu. Naš luksuz je u pričama, prostoru koji inspiriše i gostima koji se vraćaju zbog atmosfere. Imamo coworking prostor, Nomad Courtyard, rooftop bar s pogledom na Muzej budućnosti, Ernst kao bavarski gastrokutak… Sve komuniciramo direktno, bez šablona. Svi su dobrodošli. Gosti to prepoznaju.
Koliko se prosečni gost promenio? Kako se prilagođavate promenama u preferencijama nove generacije putnika kojima klasičan luksuz više nije dovoljan.
– Putnici današnjice su digitalni nomadi, hedonisti sa svrhom, ljudi koji žele nova iskustva. Umesto kristalnih lustera, biraju uličnu umetnost na zidovima i storytelling koji ih povezuje s lokalnom kulturom. U 25hours Hotelu Dubai One Central sve radimo sa tom misijom – da spojimo dušu destinacije sa smelošću dizajna i toplinom usluge. Goste pozdravljamo kao stare drugare, dajemo im bicikl da istraže grad i – umesto „sir, madam“ – kažemo „Come as you are.“ Luksuz se redefinisao: danas je to sloboda, autentičnost i prostor za igru.
Koliko se vaša marketinška strategija oslanja na digitalne kanale, a koliko na tradicionalne forme promocije poput PR kampanja i partnerstava sa turističkim agencijama?
– Digital je, naravno, srce svega. Ali nismo ni zaboravili moć doborog PR-a, posebno u ovom regionu gde se poverenje još uvek gradi kroz preporuku i prisustvo u medijima. Partnerstva sa turističkim agencijama su i dalje značajna za tržišta gde se oslanjanje na organizovane aranžmane ne smanjuje. Dakle, balansiramo između modernog storytellinga i „old-school“ strategije — oboje imaju svoju publiku.
Koliku ulogu igra gastronomija u pozicioniranju hotela? Da li ekskluzivni restoran(i) u okviru hotela imaju svoju marketinšku strategiju ili su deo šire slike brenda?
– Gastronomija je ključna za naš brend. Naši restorani nisu samo mesto gde gosti jedu, već su i odraz našeg identiteta i stava prema lokalnoj kulturi. Imamo ekskluzivne restorane koji imaju svoju strategiju, ali su takođe integralni deo šire slike brenda. Restoran može biti prilika za goste da iskuse lokalnu kuhinju na inovativan način, što nas pozicionira kao destinaciju, ne samo za smeštaj, već i za gurmanske užitke.
Koliko uspevaš da pratiš hotelsku scenu u Srbiji, kako bi je procenila i da li možda imaš neki savet?
– Generalno, pratim. I ne samo srpsku scenu, već i celu regiju. Primećujem sve više boutique hotela, pažljivo osmišljenih koncepata i gostiju koji cene doživljaj više nego kvadratni metar. Moj savet? Ne bojte se da budete neozbiljno ozbiljni – spoj lokalnog šarma, storytellinga i digitalne prisutnosti pravi čuda.
Kažeš da 24 sata dnevno nije dovoljno i da zato radiš 25hours hotelu? Kako izgleda tvoj prosečan radni dan i imaš li vremena za sebe.
– Da, to sam ti rekla u šali, ali nije daleko od istine (smeh). Moj dan počinje rano, uz kafu i pregled marketinških kampanja, planova i kalendara. Sledi niz sastanaka, kreacija, koordinacija… ali uvek pokušavam da izdvojim makar 30 minuta za šetnju ili knjigu.
Restoran Miya nastao je kao rezultat inovativnog koncepta studija BAAL Design (@baaldesign), pod rukovodstvom arhitekte Alekse Babića, a enterijer ...
pročitaj još