armani
16.09.2022 Restoran

Lagani obrok, nakon teškog šopinga! Upoznajte Armanijevu restoransku imperiju

Ovaj nesuđeni lekar rođen 11. jula 1934. godine u Pjaćenci. Napustio je studije medicine radi posla u robnoj kući Rinascente gde je radio kao dekorater izloga i tada, u 24-oj godini je otkrio smisao za estetiku.

Vlastiti brend je pokrenuo 1974. godine

U modnu industriju je ušao početkom šezdesetih radeći u carstvu Nina Ceruttia, da bi svoj vlastiti brend pokrenuo 1974. godine.
Osamdesete su mu donele planetarni uspeh kada se proslavio elegantnim muškim odelima, a više nego dobar marketing mu je odradio Richard Gere u kultnom ostvarenju „Američki žigolo”. U isto vreme njegova ženska poslovna odela su postala must have za svaku damu sa Wall Streeta, jer nositi “Armani” odelo u vreme japijevske revolucije značilo je nositi moć.
Iz godine u godinu je proširivao svoje carstvo, te osim pret-a-porter linija “Giorgio Armani” i “Emporio Armani”, razvio je i prateće linije “Armani junior” i “Armani jeans”, a lansirao je i liniju kućnih aparata i nameštaja.
Sve što je dotakao, pretvarao bi u zlato, ali je tokom čitave karijere ostajao čvrsto na zemlji, bez ekscentričnih ispada kakvi bi mu, spram slave i pristajali.
Pred kraj dvadesetog veka, uplovio je u restoranski biznis. Nekima je to, opet, bilo čudno, ali ima li šta logičnije, nego da se Italijan, koji pritom, ima smisla za lepo, bavi – hranom.
“Mene vodi ideja o životu sa stilom. Bilo da se radi o odeći, umetnosti ili hrani. Sofisticirana jednostavnost je univerzalni simbol elegancije u bilo kom segmentu života, a hrana je svakako jedan od najvažnijih elemenata svakodnevnog života”, objašnjava Armani čime se vodio kada je otvorio prvi restoran pod svojim imenom. Od tada, pa do danas sakupio ih je dvadeset, plus dva kluba i nekoliko hotela.

Lagani obrok, nakon teškog šopinga

“Otvorio sam svoj prvi Emporio Armani Caffe & Ristorante u Parizu 1998. godine. Tadašnja ekonomska situacija u svetu nije išla u prilog toj ideji, ali sam znao šta želim. Kafe i restoran sam zamislio kao mesto gde ćete se moći odmoriti od kupovine, napraviti pauzu za kafu, lagani obrok… Najveći problem, ako to mogu tako nazvati, bilo je napraviti ambijent koji će u svakom segmentu i svakom uglu odisati brendom Armani. To smo i uspeli, tako da se naši gosti osećaju kao da nisu ni izašli iz naše prodavnice, već samo imaju mogućnost da sa stilom uživaju u hrani i piću. Ipak, moram da priznam da sam se na ovaj poduhvat, delom, odlučio i zbog opklade sa prijateljem”, priča kreator kroz smeh.
Koliko je Armani bio vizionar, uveravamo se svakog dana, jer se danas tržni centri bez nekoliko desetina kafića i restorana ne mogu ni zamisliti.
U skladu sa ovom vizijom, sledeći korak bilo je angažovanje šefa kuhinje koji će ispuniti sve zamisli svog poslodavca. Šef  Massimo Tringali se nakon školovanja u rodnoj Siciliji usavršavao desetak godina u Francuskoj, a zatim se nastanio na Korzici gde je vodio restoran “Casa del Mare” koji je ubrzo ocenjen jednom Michelinovom zvezdicom. Jednog dana gost mu je bio Massimo Mori menadžer “Armani” restorana u Parizu i nakon kraćeg razgovora bilo je vreme da šef Massimo ponovo spakuje kofere i otputuje u francusku prestonicu. Nakon dve godine rada, 2018. godine “Armani” restoran dobija svoju prvu zvezdicu.
“Italija je zaslužna za ovo priznanje. Špageti iz Gragnana, gambori iz Mazara, Calvisius kavijar od bele jesetre iz Udina i ekstra devičansko maslinovo ulje Coratina iz Apulije. Kad gost sedne za naš sto, on tokom dva sata proputuje celu Italiju. Autentičnost naše kuhinje izaziva sećanja na prošlo vreme koju mi modernizujemo poštujući postulate naših velikih kuvara”, kaže Massimo.

Šarm, kosmopolitski duh i italijanska kuhinja

Od Dubaija, preko Pariza, do Njujorka u svim restoranima je prisutan balans između šarma, kosmopolitskog duha i italijanske kuhinje. U tom duhu, u restoranu na njujorškoj petoj aveniji, stvara i šef Michele Brogioni koji s ponosom predstavlja svoje jelo sa potpisom. Radi se o tortelima punjenim bivoljom robiolom, pireom od svežeg graška i sezonskim crnim tartufom.
“Moja majka i nona su me od detinjstva ‘navukle’ na punjenu pastu. Nijedan praznik nije mogao da prođe bez njih, a naravno da sam uživao u njima i običnim danima. I sećam se da su mi svaki put kad bih se zatekao u kuhinji, izgovarale: ‘Mmmmm, sveže’. Pritome su mirisale sireve, maslinovo ulje, povrće, meso… Od tada, pa do danas, moja filozofija je sveži, nedirnuti sastojci. Oni su osnova na koju se nadograđuje kuvareva mašta”, kaže šef Brogioni.
Još uspomena iz detinjstva i još jedna zavodljiva punjena pasta dolazi sa druge strane sveta, gde u Tokiju radi šef Carmine Amarante. I to po principu – Italija sa japanskim sastojcima. Njegovi torteli Genovese punjeni wagyu govedinom, karamelizovanim lukom i tartufima su most između Apenina i dalekog istoka.
“Inspiracija mi je bila napuljska tradicija i tipično jelo za nedeljni porodični ručak”.
U ovom ogranku kreatorove imperije se ne staje. Među novitetima koje pripremaju su drugi po redu objekat u Kairu, dva potpuno nova restorana u Kataru, a pred Kanski festival je otvorena i velelepna bašta u tamošnjem restoranu, uključujući letnji bar u kojem se služe isključivo penušava vina.
Kao što se lako da zaključiti, formula za uspeh je jednostavna. Potreban vam je talentovani italijanski šef, sveže namirnice (po mogućnosti italijanske), „malo“ stila i da budete tridesetak godina ispred svog vremena. Zato i nema dva, već samo jedan, jedinstveni Giorgo Armani.

Neke od adresa Armanijevih restorana

ARMANI RISTORANTE, DUBAI
Burj Khalifa, 1 Mohammed bin Rashid Boulevard, Downtown Dubai, UAE

ARMANI RISTORANTE, NJUJORK
717 Fifth Avenue, New York, USA

ARMANI RESTAURANT, PARIZ
7 Place du Quebec, Paris, France

ARMANI RISTORANTI
Via Alessandro Manzoni 31, Milano, Italy

AUTOR: SVETISLAV STOJANOVIĆ

FOTO: GETTY IMAGES, INSTAGRAM, ARMANI.COM

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i uslovima korišćenja sajta.

još iz kategorije