šef kuhinje 1
19.09.2020 Chef

Napravite zvezdu od vašeg šefa kuhinje

Fina umetnost samopromocije važnija je nego ikada jer su današnji najuspešniji kuvari simboli sopstvenog brenda. kad je kuvar zvezda, i renome, a samim tim i profit, vašeg objekta raste.

Šef kuhinje mora da pokaže sebe

Šta se očekuje od svakog šefa kuhinje? Da pokaže svoje kulinarsko umeće, to je jasno. U 2020. šef kuhinje ima još jedan zadatak – da pokaže sebe. Fina umetnost samopromocije važnija je nego ikada jer su današnji najuspešniji kuvari simboli sopstvenog brenda. Sposobnost da animirate goste novi je ključni sastojak gastronomskog uspeha.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Salt & Silver (@saltandsilver) on

Tokom novogodišnjih praznika posetili smo restoran Salt&Silver u Hamburgu. Super kreativna hrana, zanimljive kombinacije ukusa, fenomenalno vino, odlična usluga, opuštena atmosfera… i u jednom trenutku našem stolu prišao je šef kuhinje. Započeo je razgovor primetivši da smo prvi put u restoranu i rekavši da ukoliko želimo možemo saznati poreklo piletine koju smo jeli, kao i kako beru svoja vina. Priča je tekla na engleskom jeziku, naravno uz tvrdi nemački akcenat, što je bilo dovoljno da nam izmami osmeh na licu. Kada smo rekli da smo iz Srbije, istog momenta ubacio je nekoliko srpskih reči, ćevapčiće, ljutu papriku i neizostavnu rakiju. Posle desetak minuta bilo je jasno da je vrhunac večeri upravo bio šef Johanes Rifelmaher, koji se pokazao kao maher samopromocije jer je jedan kratak razgovor pretvorio u doživljaj. Doživljaj koji ćete prepričavati prijateljima i poznanicima. Doživljaj koji je, u stvari, besplatan marketing za restoran, a da bi restoran to imao svakog dana, ključan je komunikativan tim konobara i šef kuhinje koji prilaženje gostima doživljava kao deo posla.

Pol Bokuze je probio led

Priča o samopromociji i šefu kuhinje kao brendu počela je osamdesetih godina. Pol Bokuze, „kuvar veka”, postao je prvi kuvar ovenčan Mišlenovim zvezdama koji je snimao sopstvene emisije, krčeći put ka tome da kuvar bude u fokusu medijskog spektakla. Danas se broj kulinarskih zvezda može meriti čak i s brojem muzičkih zvezda. Kuvari su predmet obožavanja, imaju svoje fan klubove i ljudi stoje u redu da ih vide, i to ne samo na televiziji ili Jutjubu već i uživo u njihovim restoranima.
Zahvaljujući takvoj medijskoj pažnji, oni uživaju mnogo veće poštovanje nego pre. Naravno, ne očekuje se da prestanu da rade svoj osnovni posao, ali pozornica više nije samo u kuhinji već i u sali restorana, gde ih čekaju potencijali obožavaoci, bez obzira na to da li pripremaju ekskluzivna jela ili peku roštilj, jer vaši gosti, osim dobre kuhinje, očekuju i prijatnu atmosferu i dobar provod. Ukoliko se u sve to mogu uključiti i ljudi koji su ih nahranili, utoliko bolje. Prošla su vremena kada je izlazak na večeru bio „ozbiljna” aktivnost, a ni gosti danas nisu „uštogljeni Englezi” iz visokog društva gde se za stolom čuje muva u letu.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Dieter Müller (@chef_dieter_mueller) on

Diter Miler misli na nove fanove

Ako mislite da kuvari prestaju da se samoreklamiraju kada dostignu status zvezde, grdno se varate. Tek tada nastaje trka u osvajanju novih fanova. Svi se dovijaju na razne načine, novim idejama, novim pristupom… Tako, kulinarska legenda, 70-godišnji Diter Miler, na svom veb-sajtu poziva zainteresovane da prisustvuju njegovim predavanjima koja su otvorena za sve, a za one najupornije i zagrižene kulinare-amatere često priređuje škole kuvanja.
Škole kuvanja, kursevi ili samo otvoreni časovi kuvanja u restoranima fantastično su marketinško sredstvo. Zainteresovani dobijaju sve što su ikada mogli da požele kada je kulinarsko iskustvo u pitanju: zabavu, ličnu interakciju, sjajnu hranu, a možda i nekoliko saveta i trikova koje mogu da iskoriste kod kuće iako su oni zapravo manje važni za većinu polaznika kulinarskih škola.
Naravno, kao ni u svemu drugom, ni u samopromociji ne treba preterivati jer ne želite da vaš restoran bude poznat kao mesto gde se „ne može živeti” od kuvara koji obilazi stolove. Taj posao svakako može obavljati menadžer restorana, vaš glavni konobar, pa i sam vlasnik. Tu odluku prepuštamo vama, ali zadovoljan gost komplimente upućuje – šefu.

 Šta se to tamo kuva?

Najbolji način da gosti upoznaju vašeg kuvara jeste da ga vide na delu. Za to postoje dva načina.
1. Organizujte prezentaciju pripremanja jela tako da gosti mogu videti uživo šefa na delu. Naravno, napravite ciljani odabir gostiju koji će imati tu čast. To mogu biti redovni gosti, oni koji su tu prvi put, bolje platežni…
2. Postavite spotove na društvene mreže i Jutjub. Na taj način znatno šira publika dobiće priliku da upozna vašeg kuvara, a ujedno i ponudu vašeg restorana.

Zašto je isplativo napraviti zvezdu od svog kuvara

* Poznati kuvar diže cenu restoranu.
* Ulaganjem u profesionalnost osoblja stvarate eksperte u ugostiteljstvu.
* Poznati kuvar je živa i hodajuća reklama. Promovisanjem njegove veštine i kvaliteta, povećavate posetu svom restoranu.
* Upoznajući goste sa osobom koja im priprema hranu stvarate ličniji odnos s njima. Oni znaju da živ čovek kuva za njih, ali sada znaju i ko je on.
* Stvaranjem zvezde privlačite medije da pišu o vašem restoranu i na taj način otvarate novu mogućnost za komunikaciju sa svojim gostima.

AUTOR: SVETISLAV STOJANOVIĆ

FOTO: STOCKFOOD I INSTAGRAM

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i uslovima korišćenja sajta.

još iz kategorije