06.01.2023 Drink

Damir Radiša, Delta DMD: „Naš plan uvoza ima dva scenarija plus rezervni“

Veliki i uspešni brendovi zavise od uspešne distribucije. Primarni zadatak distributera je da na pravi način predstave proizvode iz svog portfolija, obezbede njihovu dostupnost krajnim potrošačima i na taj način povećaju njihovu prodaju. Delta DMD je kompanija koja je postavila osnov za razvoj modernog distributivnog servisa koji objedinjuje usluge prodaje, brend menadžmenta, logistike i merčendajzinga.

„Na ruku nam je išlo što je tržište bilo ‘gladno’ nakon kovida“

Damir Radiša, National On Trade manager u kompaniji Delta DMD se rado odazvao na naš poziv da prokomentariše trenutnu situaciju na tržištu i za početak razgovora smo ga upitali kojom strategijom se u kompaniji Delta DMD vode kada je u pitanju razvoj tržišta nakon korone.
„Kako je u toku korone fokus svakako bio na Off Trade-u, očekivano je bilo da će doći do oporavka On Trade-a nakon svih onih ograničenja (‘lock down-a’, skraćenog radnog vremena ugostiteljskih objekata, kovid pasoša…). Na ruku nam je išlo, što je tržište bilo ‘gladno’. Ljudi su bili željni kontakta, druženja, izlaženja i dobrog provoda. Važno nam je bilo da se i mi brzo prilagodimo tržištu kao i novim trendovima. To je svakako Gin kategorija, koja je pored Whisky kategorije, napravila razliku i preuzela dominaciju nad belim pićima. Danas su retki lokali koji ne služe Gin & Tonic u barem 3 varijante“.

2 Diageo pića

„Najveća noćna mora uvoznika je da dobavljač nema mogućnost da isporuči traženu količinu robe“

* Kako se borite sa trenutnim izazovima prouzrokovanih rastom cena koje se reflektuju na volumen, manjkom sirovina, energenata i problema sa uvozom/izvozom?
Najveća noćna mora kada ste uvoznik jeste, da vaš dobavljač nema mogućnost da vam isporuči potrebne ili tražene količine robe. Svako kašnjenje ili nedostatak pri isporuci direktno utiče na planirane aktivnosti, budžet, dalju distribuciju, pozicije… Situacija sa problemima u logistici naterala nas je da mnogo bolje planiramo, te svaki naš plan uvoza ima dva scenarija plus rezervni. Upravljanje podacima je u ovom post-kovid vremenu došlo do još većeg izražaja, jer je to dobar put za prevazilaženje poteškoća.
* Vaša predviđanja za dolazeću godinu kad je tržište u pitanju?
Predviđanja su svakako optimistična. Nataviće se sa rastom ali verujem ne tolikim koliki je bio u 2022. godini. Trend Ultra Premium alkoholnih brendova kao i belih pića sigurno će se nastaviti, a mi ćemo sa sigurnošću pratiti taj trend.

AUTOR: MIODRAG ALEKSIĆ

FOTO: DELTA DMD

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i uslovima korišćenja sajta.

još iz kategorije