barmen takmičenja
30.08.2021 Trendovi

Svetska takmičenja barmena i barista se uspešno prilagođavaju novonastaloj situaciji?

Takmičenja će u budućnosti biti hibrid živog i virtuelnog. Spoj adrenalina i euforije takmičara prilikom javnog nastupa pred sudijom i publikom, i daleko veći broj gledalaca koji će ih pratiti putem interneta. Organizatori najavljuju spektakle.

Pobeda na takmičenju donosi i sklapanje ugovora sa svetskim brendovima

Jedna od najlepših stvari koje se mogu desiti svakom barmenu, pored uživanja u svom poslu, dobre plate, odlične napojnice zadovoljnog gosta, su svakako i takmičenja. Ona svetska stvarno umeju da budu doživljaj koji se pamti do kraja života. Jednonedeljna putovanja na karipska ostrva, produženi vikend na kruzerima, nagrade koje su narasle do 10.000 evra i naravno reklamni ugovori koji rešavaju i stambena pitanja. Ali, opet taj kovid. A taman je bilo lepo.
Takmičenja su trenutno na stendbaju, neka su se transformisala. I dok neki organizatori i dalje smišljaju kako da se prilagode novim uslovima, drugi čekaju hoće li se steći uslovi da se nastavi sa „živim“ takmičenjima, tačnije, tamo gde se stalo pre pandemije. Titana barmenskih takmičenja, „Diageo’s World Class“ je pandemija naterala da postane još agilniji.
„Priroda pandemije značila je da su neke zemlje pogođene više od drugih, tako da, dok su jedne zatvorene, druge su bile u pogonu“, objašnjava Sajmon Irli, predsednik ovog takmičenja.
„Ovakva situacija je značila da moramo postati daleko fleksibilniji, sa akcentom na izazove koji se mogu rešiti virtuelno, kao i uz fizičko prisustvo, istovremeno vodeći računa da sigurnost svih koji su uključeni bude najvažnija.“

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Licor 43 (@licor43uk)

„Bartenders and Baristas“ se prebacio na Internet

„Licor 43“ je prošle godine svoju aktivnost u potpunosti prebacio na Internet, putem onlajn takmičenja „Bartenders and Baristas“ (B&B) izazova.
Hulian Fernandez, direktor marketinga i inovacija za žestoka pića u vlasništvu brenda Zamora Company je podelio utiske o ovom iskustvu.
„Bili smo vrlo zadovoljni rezultatima, jer nam je internetski kanal omogućio da dosegnemo daleko veću publiku barmena i barista, čime smo povećali broj profesionalaca koje smo obuhvatili. Takođe smo po prvi put uključili potrošače i to nam je bio izuzetno veliki plus. Jednostavno, dobili smo viđenje onih od kojih živimo i zbog kojih se i bavimo ovim poslom.“
S druge strane, „Bacardi’s 2020 Legacy“ finale za 2020. godinu se još uvek nije održalo. Posle više odlaganja, glasnogovornik kompanije je rekao:

 

Čičovlas: „Živi nastup pred publikom ne može da se poredi sa online takmičenjem“

„Bacardi se savetuje s barmenima i širom industrijom kako bi razmotrili kako im ‘Legacy’ može najbolje poslužiti u trenutnom pandemijskom krajoliku“, što bi, prevedeno na razumljiv rečnik, značilo da Bakardi čeka da pandemija prođe.
Kao što vidite, organizatori nemaju problem da takmičenja postanu virtuelna, ali takmičari ne dele njihovo stanovište. Sebastijan Čičovlas, koji je 2019. godine osvojio „Chivas Masters“, kaže da virtuelne interakcije ne mogu zameniti one iz stvarnog života.
„Adrenalin i euforija koji dolaze sa javnim nastupom na sceni, pred sudijama, nikako ne može da se nadomesti dok pripremate koktel pred kamerama. Verujem da i sudijama nedostaju živa takmičenja, a šta tek reći za publiku koja je na takmičenjima bila sve brojnija i bučnija, pa je atmosfera u finalima znala biti kao na fudbalskim utakmicama“.
Upitani za budućnost takmičenja ove i narednih godina, Irli iz „Diageo“-a kaže da je prerano prognozirati kako će izgledati „Diageo’s World Class“ finale za barmena.
„Stvorili smo jedinstven događaj u više formata, koji će verovatno biti hibrid fizičkog i virtuelnog tamičenja i pridržavaće se mera zaštite koje su na snazi u Španiji. Naša odluka da premestimo finale iz predviđenog grada domaćina Sidneja u Madrid doneta je iz razlog što je Madrid pokazao veću fleksibilnost za rad u više vremenskih zona – kako bi omogućio uspeh virtuelnih elemenata koji su sastavni deo takmičenja.“

bartender

Irli: „Takmičenja će preživeti u bilo kojoj formi!“

Fernandez iz kompanije „Licor 43“ budućnost vidi u petom izdanju „Bartenders and Baristas Challenge“, bez obzira na to da li se radi o onlajn ili „živom“ takmičenju.
„Za brend ‘Licor 43’ ključno je da ostane u kontaktu s ljudima koji ga svakodnevno koriste u svom poslu, jer smo puno naučili od njih i brojni saveti su nam pomogli da i mi sami shvatimo koliko se dobro kombinuje sa kafom. Na tržištima poput Meksika, našu su marku zaista izgradili barmeni i miksolozi pa je naše B&B takmičenje jedan od načina da im uzvratimo i da im se zahvalimo za njihov dobrinos rastu našeg brenda“.
Irli dodaje da takmičenja predstavljaju centar žarišta oko kojeg se širi budućnost barske industrije.
„Mi smo tu da proslavimo one koji pomeraju granice, a mlađi barmeni na njima pronalaze inspiraciju i nadahnuće. I, naravno, takmičenja će preživeti u ma kojoj formi bila“.
Fernandez svim srcem veruje da takmičenja još uvek imaju budućnost, s tim da će svako takmičenje imati drugačiju formu, drugu poruku i različitost kada je tematika u pitanju.
„Takmičenja se ne organizuju da bi se proglasio najbolji. Dobro, i to je važno, ali daleko važnija je razmena iskustava, ideja, tehnika. Barmeni i baristi nisu sujetni ljudi, već rado dele znanje. Naše je da ih nagradimo, otkrijemo svetu, a i da ponudimo usavršavanje kroz razne vidove obuka i kurseva“.

bartender

Posle svakog takmičenja raste samopouzdanje barmena i barista

Pobednik „Chivas Mastersa“, Čičovlas, otkriva koliko mu je pobeda značila u karijeri.
„Počevši od širenja moje mreže i konekcija sa kolegama, preko bezbroj prilika za nove projekte, pa sve do sklapanja velikih poslova sa kompanijama iz posla“, kaže Čičovlas i dodaje da je takmičenje za njega način da izrazi vlastitu umetnost.
„Mi se ne razlikujemo od, recimo, slikara. Kao što oni koriste boje, tako mi koristimo ukuse, teksture, različite forme leda, opremu… Cela atmosfera oko takmičenja je bitno uticala na moj nivo kreativnosti. Posle svakog takmičenja moje samopouzdanje raste i sve sam uvereniji da sam na pravom putu“.
Dakle, budućnost takmičenja je zagarantovana, ali će svakako evoluirati. Jedna od najvažnijih promena će biti veće učešće potrošača, koji će na takmičenjima moći da iskuse, ili bolje rečeno, okuse razliku između osrednjosti i vrhunskih koktela. Da bi ih privukli, organizatori će svako takmičenje morati da organizuju kao brodvejski spektakl. Pored toga, biće potrebno naglasiti, tačnije nagraditi ljude iz industrije koji možda nisu najbolji u mešanju pića, kao što je „Havana Club Bar“ 2019. godine uvelo nagradu za odlučnost, strast i preduzetnički duh. Pored nje, sledeće godine su Rani Al Radži, vlasniku bejrutskog kluba „Brazzaville“ odali priznanje „True Grit“ za njegovu posvećenost zajednici. Rani i njegova ekipa iz bara borili su se sa svim nedaćama koje su zadesile Bejrut.
Da zaključimo, takmičenja će se i dalje razvijati kako bi što bolje predstavila svet barmena i barista u celini: od pomeranja granica sa novim koktelima do stvaranja uspešne i održive poslovne prakse. Bilo online ili „uživo“, takmičenje je uvek bilo više od pukog mešanja pića.

AUTOR: SVETISLAV STOJANOVIĆ

FOTO: GETTY IMAGES

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i uslovima korišćenja sajta.

još iz kategorije