Schweppes krunisao novog šampiona u pravljenju koktela
Bartending zanimanje oduvek je sa sobom nosilo izvesnu dozu nesputanog šarma i mistične dopadljivosti. Prefinjena tehnika, uglađeni maniri i visoko...
pročitaj jošGijom Druan vlasnik destilerije Calvados Christian Drouin priča o alkoholnom nektaru od jabuke koji postaje sve popularniji.
Gijom Druan je čovek koji je odlučio spojiti svoje znanje, tradiciju i kvalitet sa savremenim svetom kako bi promenio pogled na kalvados i dokazao da se on može koristiti na različite načine.
Destileriju Calvados Christian Drouin je osnovao Gijomov deda šezdesetih godina prošlog veka. Kupio je farmu u rodnoj Normandiji i prvobitna ideja mu je bila da prodaje jabuke koje su bile posađene. Kada je video da od toga nema zarade, da više potroši na održavanje voćnjaka nego što zaradi od prodaje jabuka, shvatio je da to baš i nije bila dobra ideja i odlučio je da od svojih jabuka proizvodi Calvados.
Na samom početku bili su jedna od najmlađih destilerija u Normandiji. Ono po čemu su bili posebni je da je Kristijan proizvodio kalvados, ali ga prvih 20 godina nije prodavao.
“Nakon toliko godina proizvodnje imali smo ogromne zalihe i tada je moj otac odlučio da je vreme za distribuciju. Zahvaljujući tom potezu danas imamo jedinstvene proizvode – više od 35 različitih berbi u našoj ponudi”, započinje priču Gijom.
* Koliko je kalvados zastupljen u barskoj industriji? Da li je prepoznat i može li se to promeniti?
Mislim da se njegova pozicija danas sve više menja. Kalvados je bio karakteristično jako alkoholno piće u 18. veku i tada je zabeležen najveći izvoz, i potrošnja. Danas je to piće koje ljudi ponovno otkrivaju. Radimo sve više sa barskom industrijom kako bismo promenili pogled na kalvados. Na primer, u Francuskoj 25% naših proizvoda ide koktel barovima.
* Da li ste zadovoljni kako barmeni pristupaju kalvadosu?
Kroz razgovor sa barmenima vidim da im se sviđa ta prilagodljivost kalvadosa. Sviđa im se to što je svestran i što ga mogu koristiti na mnogo načina, npr. za Old Fashioned, za Sour, pomešan sa kafom ili na brojne druge načine.
* Možete li barmenima u Srbiji predložiti koktel sa kalvadosom?
Toliko je različitih načina da ne znam koji bih pre naveo. Na primer, kombinacija kalvadosa, džina i likera od kajsije, sa diboneom, tripl-sekom i angostura biterom, vermutom i oranž biterom, sa citrusnim notama i likerom od javorovog sirupa… Pre dve godine smo otišli u 13 najpoznatijih barova u Parizu i zamolili ih da naprave koktel sa kalvadosom. Svako od njih je napravio drugačiju verziju.
* Da li je Age statement za kalvados vezan za konjak, ili je potpuno drugačiji?
Zavisi od starosti. Prva kategorija je dve godine star i za njega možemo reći da je VS. Iduća kategorija je “réserve”. To je tri godine star kalvados. Onda imamo VSOP za kojeg u Francuskoj možemo čuti da je “vielle réserve” i on leži minimalno četiri godine. Kalvados može biti i X.O. – koji odležava duže od šest godina. Znači VS i VSOP su isti kao za konjak, ali X.O. za konjak znači više od deset godina dok je za Calvados šest.
* Imate li preporuku kako konzumirati kalvados osim u koktelu?
Stariji Comté ili parmezan odlično ide uz X.O. Livarot je tradicionalni normandijski sir koji se odlično slaže, a mi ga često konzumiramo uz pitu od jabuka. Naravno, klasika je čist kalvados i cigara.
Jabuke u Normandiji koje Gijom i njegova destilerija koriste za kalvados, su posebne i namenjene su isključivo za pravljenje pića.
“Mi ih ne jedemo. Obično su gorkog ili gorko-slatkog ukusa i karakteristične su za ovu regiju. Naravno da se brendi može napraviti i od običnih jabuka, ali rezultat će biti potpuno drugačiji. Ne kažem da će biti loše, probao sam ih i napravljenih od običnih jabuka, ali su potpuno drugačiji od kalvadosa”.
Bartending zanimanje oduvek je sa sobom nosilo izvesnu dozu nesputanog šarma i mistične dopadljivosti. Prefinjena tehnika, uglađeni maniri i visoko...
pročitaj jošAsocijacija međunarodnih sommeliera (ASI), neprofitna globalna organizacija koja upravlja sommelierskom strukom, sa zadovoljstvom je objavila imena...
pročitaj jošNikola Gregec, trade marketing menadžer u kompaniji Carlsberg, nam je otkrio koje su ključne strategije za promociju brenda. Nikola Gregec je još t...
pročitaj još