Novi METRO logističko-distributivni centar u Dobanovcima
Kompanija METRO Cash & Carry Srbija otvorila je novi logističko-distributivni centar u Dobanovcima, koji se prostire na 15.000 m², ima četiri t...
pročitaj jošBivša garaža sa okretnicom za parne lokomotive kod Mostarske petlje u Beogradu biće rekonstruisana i do proleća 2025. pretvorena u višenamenski centar, mesto okupljanja kreativnih i inovativnih ljudi različitih profila kreativnih industrija.
Investitor projekta je Vlada Srbije – Kancelarija za informacione tehnologije i e-upravu sa nacionalnom platformom „Srbija stvara“, a autori rekonstrukcije i novog arhitektonsko-urbanističkog rešenja su Anđela Karabašević Sudžum i Vladislav Sudžum, osnivači beogradskog studija AKVS arhitektura, koji je sa svojim timom pobedio na internacionalnom konkursu u novembru 2021. godine. Nosilac izrade projektne dokumentacije je preduzeće Mašinoprojekt KORPING, dok projekat enterijera Ložionice potpisuje studio INKA iz Beograda. Otvoreni prostor novog kompleksa projektovan je kao potpuno novi tip javnog gradskog prostora u Beogradu. Predviđeno je da se lako transformiše za potrebe različitih namena – od neformalnog parka za rad, izložbe i sajmove na otvorenom, do prostora za velike manifestacije i skupove.
Objekat ložionice je potpuno očuvan u svom originalnom stanju, tako da unutrašnji prostor ostane potpuno otvoren i protočan, bez poprečnih pregrada, tako da se struktura zgrade stalno sagledava u svoj svojoj veličanstvenosti. Objekat vodotornja će biti u potpunosti rekonstruisan, sa završnom obradom u terakota crvenoj nijansi, u duhu crvene konstrukcije mosta Gazela koji je značajno odredio njegovu sudbinu u prošlosti – Mostarska petlja i most Gazela su građeni u periodu 1966-1970, i tako su pozicionirani u prostoru da direktno tangiraju vodotoranj, ali ga ostavljaju u životu.
Vrlo značanu, ali funkcionalno i tehnološki drugačiju celinu od svega pomenutog čini Food & Beverage hala. Ona je transparentnom staklenom pregradom vizuelno povezana sa izložbenim prostorom, gde se iz unutrašnjeg prostora u nju ulazi i isto tako velikim staklenim fasadnim zidom sa pripadajućom baštom na koju se iz nje izlazi.
“Ova transparentnost prostora je bila imperativ kako bismo zadržali dugačke vizure lučne, podužne ose objekta i vezu sa spoljašnim prostorom preko restorana ka bašti”, navode autori.
Otvoreni prostor velike visine preseca čelična, žuta, lučna galerija kao nastavak vizuelnog kontinuiteta sa centralnim delom Ložionice. Kontinuitet galerije se produžava do prostora ispod kog su smeštene zatvorene kuhinje za izlagače kojima su one neophodne sa pripadajućim magacinskim prostorima i toaletom. Ostali izlagači kao i galerija za potrebe posetilaca smešteni su u punoj visini ložionice sa predivnim vizurama ka bašti restorana i otvorenom prostoru sa okretnicom.
Prema preporukama eksperata iz oblasti F&B sektora, projektovane su pored pet toplih i četiri hladne kuhinje, dve pop-up pozicije, suvenirnica ili delikatesna radnja, kao i prostor za koncept takozvane „otvorene kuhinje“ oko koje će se formirati različiti programi – gostujuće kuhinje, promocije, radionice i slično.
Kompanija METRO Cash & Carry Srbija otvorila je novi logističko-distributivni centar u Dobanovcima, koji se prostire na 15.000 m², ima četiri t...
pročitaj jošU današnje vreme gosti restorana, kafića i hotela očekuju mnogo više od same ponude hrane i pića – žele jedinstveno iskustvo koje odražava prepozna...
pročitaj jošUgostitelji su po prirodi posla upućeni na svakodnevne nabavke različite robe, pa im mogućnost online kupovine izuzetno olakšava rad. Umesto odlask...
pročitaj još