KRILCA I PIVCE: Pokrenite biznis IZ MERAK(A) i pretvorite ga u biznis ZA MERAK
Priča KRILCA I PIVCE počinje 2016. kada je u Nišu, bastionu roštilja, krenula da se realizuje jedna jedinstvena biznis ideja: napraviti mesto koje ...
pročitaj jošDositey Vodka, prva srpska premium votka, pojavila se na policama prestižnih kafea i restorana. Termin ‘premium’ apsolutno karakteriše Dositey Vodku koja je postala simbol za najbolji kvalitet.
O samoj ideji, načinu proizvodnje, plasiranju i daljim planovima razgovarali smo sa vlasnikom i idejnim tvorcem prve srpske premium votke, gospodinom Petrom Mirovićem.
Kompletan brending je izuzetno zanimljiv, zašto baš Dositey?
– Dositey Vodka je mnogo više od premium pića – ona je simbol hrabrosti, vizije i upornosti. Ime Dositeja Obradovića nismo izabrali slučajno. On je bio čovek genijalac, koji je pomerao granice svog vremena, donosio novine i inspirisao generacije. Živeo je širom Evrope, govorio jedanaest jezika i toliko učinio za srpski narod, da nekad zaista mislim da mu se nismo dovoljno odužili. Pored prosvetiteljstva, nauke i mnogih drugih dostignuća, on je u Srbiju doneo i krompir, od kojeg se pravi Dositey Vodka.
Želimo da kroz naš brend oživimo taj isti duh Dositeja – da pokažemo da hrabrost i upornost mogu da nadmaše očekivanja. Verujemo da brend mora imati dušu i poruku koja inspiriše. Dositey Vodka nije samo proizvod, već podsećanje da kroz život treba koračati, baš kao i Dositej, bez straha. Inače, „Bez Straha“ je ujedno moto i filozofija našeg brenda.
Koje su glavne karakteristike Dositej votke, šta je to što je čini posebnom?
– Dositey Vodka je proizvod vrhunskog kvaliteta, napravljen od pažljivo odabranog domaćeg krompira, što joj daje posebnu glatkoću i čistoću. Proces višestruke destilacije osigurava izuzetno lagan i prefinjen ukus, bez oštrine koja je često karakteristična za druge votke. Upravo ta lakoća čini je idealnom za uživanje, bilo da se pije sama, rashlađena, ili u koktelima.
Ono što Dositey izdvaja je i balans između tradicije i modernog pristupa proizvodnji. Naša votka je stvorena da pruži vrhunski doživljaj u svakoj čaši – lagana za nepce, prijatna za dušu, ali istovremeno snažna u svom karakteru. Kvalitet koji se oseća u svakom gutljaju rezultat je pažnje prema detaljima i ljubavi prema stvaranju nečega što traje. Na ovaj način ne samo da obezbeđujemo vrhunski kvalitet, već podržavamo domaću proizvodnju i promovišemo ono najbolje što Srbija može da ponudi. U svakoj boci Dositey Vodke nalazi se deo naše zemlje i naše tradicije.
Na koji način pozicionirate vaš proizvod u odnosu na druge premium etikete?
– Dositey Vodka se izdvaja svojom autentičnošću i pričom koju nosi. Dok mnoge premium etikete grade svoj brend kroz luksuzan izgled ili globalno prepoznatljiv imidž, mi nudimo nešto dublje – spoj tradicije, vrhunskog kvaliteta i snažne poruke.
Flaša je elegantnog i modernog dizajna, a ime Dositej evocira duh prosvetljenja i napretka. Pozicioniramo se kao brend za one koji cene priču iza proizvoda, one koji znaju da prepoznaju pravi kvalitet i koji žele više od običnog uživanja. Dositey Vodka nije samo još jedna premium etiketa – to je zaista iskustvo koje inspiriše.
Obogatili ste naše tržište zaista posebnim artiklom, da li pretendujete na osvajanje regiona, možda i sveta?
– Ne pretendujemo samo – mi verujemo i radimo na tome da Dositey Vodka osvoji svet. Naš cilj je jasan: da postanemo jedna od top 10 votki na globalnom tržištu i da ime Dositeja Obradovića, simbola hrabrosti i vizije, ponovo zasija širom sveta.
Srbija je samo prva stanica. Imamo velike planove za američko tržište, a ideja nam je i da u svakom gradu gde je živeo Dositej, od Londona, preko Beča pa sve do Trsta, plasiramo naš prozvod. Verujemo da nema granica za kvalitet i da je svet otvoren za one koji kroz život idu „bez straha“ – baš kao što naš moto kaže.
Ne želimo samo da budemo deo tržišta, želimo da postavimo nove standarde. Da pokažemo svetu da jedna srpska votka može biti sinonim za prestiž, vrhunski kvalitet i inspiraciju. Dositey Vodka nije stvorena da bude prosečna; stvorena je da ostavi trag, baš kao i čovek čije ime nosi.
Sa kakvim izazovima na tržištu se suočavate i kako generalno njima pristupate?
– Izazovi su neizbežni, ali mi ih doživljavamo kao prilike za rast i dokazivanje. Na tržištu luksuznih pića, konkurencija je velika, a očekivanja su još veća. Ipak, Dositey Vodka se ne boji izazova. Naš odgovor je jasan: kvalitet bez kompromisa, priča koja inspiriše i posvećenost svakom detalju.
Najveći izazov je probiti se kao novi brend i izgraditi prepoznatljiv identitet, ali verujemo da ono što je autentično uvek pronađe svoj put. Dositey Vodka ima ono što mnogima nedostaje – dušu, hrabrost i istoriju koju nosi u svakoj kapi.
Na tržište gledamo kao na maraton, a ne sprint. Korak po korak gradimo poverenje potrošača, ulažemo u kvalitet, inovacije i pažljivo biramo kanale kroz koje predstavljamo naš brend. Verujemo da je iskrena priča, spoj tradicije i modernog pristupa ono što će nas izdvojiti.
Za kraj prošle godine i nove početke u 2025. godini, šta biste poželeli sebi ali i našim čitaocima?
– Čitaocima magazina i portala Cafe Bar & Restoran, kao i sebi, želim godinu punu radosti, uspeha i trenutaka vrednih pamćenja. Neka 2025. godina bude godina u kojoj ćete, koračati hrabro, bez straha, ostvarivati svoje ciljeve i uživati u malim stvarima koje čine život posebnim.
Poželeo bih vam da pronađete vreme za sebe, za drage ljude i za uživanje u trenucima koji ostavljaju trag. Da obavezno nazdravite uz čašu vrhunske Dositey Vodke, naravno! Živeli, u zdravlju, sreći i hrabrosti koja pomera granice. Neka vam nova godina donese sve ono najbolje što zaslužujete.
Novogodišnji praznici donose posebnu čaroliju, a ništa ne oličava slavlje bolje od boce šampanjca ili kvalitetnog penušavog vina. Osim što simboliz...
pročitaj jošPraznična atmosfera donosi radost, toplinu i trenutke koje delimo sa voljenima. Uz Monin Spiced Red Berries sirup, svaki napitak postaje deo te čar...
pročitaj jošPavel Erankevich je pre dve godine preuzeo poziciju generalnog direktora Carlsberg Srbija grupe, koja obuhvata tržišta Srbije, Bosne i Hercegovine,...
pročitaj još