04.03.2025 Horeca oprema

Coca-Cola i Bambi generisali 633 miliona evra za domaću ekonomiju

Coca-Cola sistem i kompanija Bambi generisali su 633 miliona evra dodate vrednosti u domaćoj ekonomiji u 2023. godini, što predstavlja 0.9% bruto domaćeg proizvoda Srbije, pokazuju rezultati Studije o društveno-ekonomskom uticaju Coca-Cola sistema i kompanije Bambi.

Rezultati ove Studije, koja je predstavljena na ovogodišnjem Kopaonik biznis forumu u okviru panel diskusije „Zašto su globalni igrači (i dalje) domaće kompanije”, pokazuju da je kroz celokupan lanac vrednosti ukupno uplaćeno 343 miliona evra poreza i doprinosa, što čini 1,3% ukupnih poreskih prihoda Republike Srbije. Istovremeno, od ukupno uplaćenih poreskih davanja, 76 miliona evra uplaćuje direktno Coca-Cola sistem sa kompanijom Bambi.

Coca-Cola i Bambi generisali 633 miliona evra za domaću ekonomiju u 2023. godini

Studija pokazuje da je sektor trgovine tradicionalno jedan od najvećih korisnika ukupnih aktivnosti ovih kompanija, kroz koji je podržano generisanje 166 miliona evra dodate vrednosti.

Studija pokazuje da su u celokupnom lancu vrednosti kompanije podržale 22.600 radnih mesta, što predstavlja 0,75% ukupnog broja zaposlenih u Srbiji. Coca-Cola sistem i kompanija Bambi direktno zapošljavaju 1.788 ljudi, a svako radno mesto podržava dodatnih 11 radnih mesta u širem lancu vrednosti.

Saša Marković, generalni direktor kompanije Coca-Cola HBC Srbija i Crna Gora

Generalni direktor kompanije Coca-Cola HBC Srbija i Crna Gora, Saša Marković, ističe da kompanija strateški osnažuje svoje prisustvo ne samo u Srbiji, već i na tržištima u okviru cele poslovne jedinice, sa ciljem da osigura dugoročan održivi rast i doprinese lokalnoj zajednici dobrim praksama odgovornog poslovanja.

Pored investicija usmerenih na rast produktivnosti, konstantnog širenja portfolija i ulaganja u automatizaciju procesa, naše poslovanje se istovremeno oslanja na ekspertizu naših zaposlenih i radne snage unutar celokupnog lanca vrednosti, snagu naših kupaca i saradnju sa lokalnim dobavljačima da bismo zajedno kreirali dodatnu vrednost koja ostavlja pozitivan efekat u zajednici u kojoj poslujemo. Nastavljamo sa izvozom naših proizvoda na regionalna tržišta, s ciljem da damo pozitivan doprinos spoljno-trgovinskom balansu Srbije – rekao je Marković.

Prema rečima Gorice Stojković, generalne direktorke za Srbiju, Crnu Goru i Severnu Makedoniju u kompaniji Coca-Cola, rezultati Studije pokazuju da zajedničko delovanje privatnog i javnog sektora oblikuje ekonomsku realnost i donosi konkretan benefit lokalnoj zajednici i privredi.

Gorica Stojković, generalna direktorka kompanije Coca-Cola za Srbiju, Crnu Goru i Severnu Makedoniju

U poslednje dve godine, dodatna vrednost nacionalnoj ekonomiji gotovo je udvostručena, sa značajnim doprinosom rastu BDP-a, zapošljavanju i fiskalnoj konsolidaciji. Negujemo snažna partnerstva, profesionalni razvoj mladih i vodimo računa o zaštiti životne sredine jer verujemo da prava vrednost leži u harmoniji između ekonomskog uspeha i društvene odgovornosti, što nas čini pouzdanim partnerom u razvoju Srbije – rekla je Stojković.

Prema rečima Dragana Stajkovića, generalnog direktora kompanije Bambi, inovacije i izvoz odigrali su važnu ulogu u rezultatima kompanije i doprinosu lokalnoj privredi.

Dragan Stajković, generalni direktor kompanije Bambi

Kao lider u konditorskoj industriji Srbije i regiona, Bambi je posvećen kontinuiranom rastu i unapređenju poslovanja. Otvaranjem jedinstvenog Centra za istraživanje i razvoj stvorili smo snažan temelj za budućnost u kojoj će inovacije biti jedan od stubova našeg poslovanja. Istovremeno, naš izvoz je u 2023. godini dostigao visokih 30 odsto ukupnog prometa, sa tendencijom daljeg rasta. Zajedno sa brojnim drugim ostvarenjima, ostali smo primer odgovornog odnosa prema našim zaposlenima, zajednici i potrošačima, kreirajući pozitivne promene za svet u kojem živimo – istakao je Stajković.

Studija je predstavljena u okviru panel diskusije “Zašto su globalni igrači (i dalje) domaće kompanije” na Kopaonik biznis forumu u kojoj su, pored čelnika kompanija Coca-Cola, Coca-Cola HBC Srbija i kompanije Bambi, učestvovali i Saša Stevanović, državni sekretar Ministarstva finansija Republike Srbije, Darko Lukić, CEO Nelt grupe i MihaIlo Vesović, direktor sektora za strateške analize Privredne komore Srbije.

Ovo je šesta po redu Studija društveno-ekonomskog uticaja Coca-Cola sistema u Srbiji i treća sa učešćem kompanije Bambi, koju je po metodologiji Nobelovca Vasilija Leontijeva izradila konsultantska kompanija „Stjuart Redkvin“ (Steward Redqueen).

FOTO: Promo Coca-Cola sistem

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i uslovima korišćenja sajta.

još iz kategorije