Gen Z, alkohol
30.06.2025 Cafe Bar

Gen Z pije drugačije: Šta to znači za barove i restorane?

Dugo je važilo uverenje da će Gen Z, generacija rođenih od kraja 90-ih do ranih 2010-ih, u velikoj meri izbegavati klasičan alkohol. Fokus trendova koji vladaju, na zdravlje, mentalni balans i bezalkoholne alternative učinili su da mnogi ugostitelji preispitaju ponudu klasičnih alkoholnih pića. Ipak, rezultat nove globalne ankete IWSR Bevtrac iznenadio je mnoge: Gen Z i te kako pije alkohol, samo ga pije na svoj način.

Gen Z alkohol pije ali drugačije, barovi moraju prilagoditi ponudu

Novo istraživanje pokazuje da Gen Z ne izbegava alkohol koliko se mislilo, ali imaju drugačije navike. I visoka očekivanja! U martu 2025. čak 73% starijih iz Gen Z izjavilo je da je konzumiralo alkohol u prethodnih šest meseci.

gen z, alkohol

Ovo je važna vest za barove, klubove i restorane koji ciljaju mlađu publiku. Međutim, ključno je razumeti kontekst: Gen Z pije umereno, selektivno i najčešće u društvenim, „posebnim” situacijama, a ne svakodnevno.

– Oni ne piju iz navike, već zbog doživljaja. Zato su lokacije koje nude autentičan ambijent, personalizovanu uslugu i kvalitetne koktele u prednosti – poručuju iz IWSR-a.

Šta ugostitelji treba da znaju o Gen Z

  • Kvalitet pre kvantiteta

Gen Z ne naručuje „na litre”. Zanimaju ih signature kokteli, prirodni sastojci, craft piva i probrana vina.

  • Bezalkoholna i ponuda sa 0% kalorija

Nove generacije često kombinuju alkohol uz tzv. intermittent abstinence. Zato je važno imati dobru selekciju mocktaila, kombucha, soda miksova i alkohol-free pića.

gen z, alkohol

Jose Marroquin/Unsplash

  • Ambijent i društvenost

Bar više nije samo mesto za piće. Gen Z traži prostor gde se može povezati, deliti iskustva kroz društvene mreže i uživa u estetici i atmosferi.

  • Cenovna pristupačnost sa stilom

S obzirom da sve više Gen Z postaje radno sposobno i raspolaže većim budžetima, spremni su i više da potroše, ali očekuju da za to dobiju reciprocitetnu vrednost.

Gen Z nije kraj za alkohol, već novi početak

Za one koji vode barove, restorane i kafiće, Gen Z predstavlja izazov ali i priliku. Klasična ponuda više nije dovoljna, ova generacija ne pije manje – pije drugačije. Ugostitelji koji prepoznaju promenu u navikama i prilagode ponudu, ambijent i komunikaciju, mogu ne samo da privuku mlađu publiku, već i da stvore lojalne goste koji se vraćaju, ne zbog alkohola, već zbog kompletnog iskustva.

AUTOR: Nataša Stevanović

IZVOR: Decanter

FOTO: Freepik/freepik i Jose Marroquin/Unsplash

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i uslovima korišćenja sajta.

još iz kategorije