
Da li su aluminijumske boce za vino nova prilika za vinsku industriju?
U protekloj deceniji tržište vina suočilo se sa sve jačim pritiscima u pogledu održivosti i optimizacije troškova. Posle tradicionalnog stakla, poj...
pročitaj jošGodinama je jednokratna plastična ambalaža bila standard u ugostiteljstvu i maloprodaji. Međutim, ona donosi ogroman trošak i još veći teret za životnu sredinu. Danas se sve više govori o ambalaži za ponovnu upotrebu kao rešenju koje istovremeno smanjuje količinu otpada i donosi finansijske uštede restoranima i lokalima sa hranom, generalno.
Reusable packaging je ambalaža izrađena od izdržljivih materijala, poput plastike visoke čvrstoće, drvnih vlakana, stakla ili metala, i može da se koristi mnogo puta bez gubitka kvaliteta.
Прикажи ову објаву у апликацији Instagram
Za razliku od jednokratne ambalaže, reusable packaging u ugostiteljstvu zadržava se među potrošačima jer se pere, dezinfikuje i ponovo vraća u upotrebu. Baš kao staklena ambalaža u prodavnicama mešovite robe, na kojoj piše „povratna boca“, a koja se kaucira i prikuplja od kupaca za artiklal istog proizvođača.
Najsvežija iskustva pokazuju da je reusable packaging rešenje za uštedu u ugostiteljstvu jer:
• smanjuje troškove (restorani, kafići, kafeterije, fast food lokali ne moraju stalno kupovati nove kutije i kese, već koriste isti sistem više godina)
• čuva životnu sredinu (značajno se smanjuje količina plastike i otpada koji završi na deponijama)
• olakšava potrošačima (jednostavan sistem povratne ambalaže omogućava im da učestvuju u očuvanju prirode bez dodatnog napora.
Kod belgijskog Thai Café, popularnog lanca restorana azijske hrane, zabeležena je stopa od 90% ponovnog korišćnja ovakve ambalaže; što pokazuje da potrošači prepoznaju njene prednosti i žele da učestvuju u održivim praksama.
Iako je reusable packaging sve prisutniji, izazovi i dalje postoje. Potrebno je prilagođavanje dostavnih platformi, jasniji pravni okvir i bolja finansijska podrška za male i srednje ugostitelje. I pored toga, jasno je da ambalaža za ponovnu upotrebu nije samo ekološka, već i ekonomski isplativa za lokale sa hranom jer predstavlja siguran put ka održivom poslovanju, uz profit i zelenu odgovornost.
Na sajmu Host Milano, Winterhalter će predstaviti svoje proverene sisteme za pranje posuđa pod sloganom „Don’t worry. Just wash.“ i dopuniti ih usl...
pročitaj jošDebic, partner na koga se možete osloniti, koji ne nudi samo sastojke, on nudi sigurnost u svaki recept i slobodu da se kuvari posvete onome što na...
pročitaj još