Thyme Indian Street Food je najnoviji koncept popularnog lanca restorana Thyme Street Cuisine, koji je još od prvog dana definisao kako izgleda spoj visokog kulinarstva i dinamike street food-a. Novi lokal donosi autentične ukuse indijskih ulica, zasnovane na originalnim začinima i filozofiji pripreme.
Pod vođstvom chefa Nikole Rosića i indijskog chefa Subasha Chand Thakura, Thyme Indian Street Food restoran donosi novu dimenziju beogradskoj gastronomskoj sceni; onu koja ne pristaje na kompromise i koja kroz ukuse predstavlja kulturu, tradiciju i savremen pristup hrani.
Thyme Street Cuisine je početka svog delovanja u Zemunu prepoznat od strane našeg magazina kao koncept koji spaja iskustvo fi nog obedovanja sa dinamikom i neposrednošću street food kulture. Ubrzo su i gosti prepoznali vrednosti koje su Nikola Rosić, Nenad Atanasković i Krsta Simović donosili na tanjirima, te su se objekti pod Thyme imenom nizali po čitavom Beogradu.
Najnoviji biser u gastronomskoj ogrlici je Thyme Indian Street Food koji od jula meseca donosi izvorne i beskompromisne ukuse indijskih ulica. Ponuda je zasnovana na snažnim začinima, bogatim umacima i jasnoj kulinarskoj viziji, dok je prepoznatljivi „Thyme otisak“ ostao ključni element diferencijacije u odnosu na sve prisutniju konkurenciju u segmentu etničkih kuhinja.
Jedan od osnivača, chef Nikola Rosić, objašnjava da je ideja bila da se na domaće tržište donese nova energija, zasnovana na autentičnosti i jasno definisanom konceptu izvorne indijske kuhinje.
U današnje vreme, kada je sve veoma dostupno i inspiracija se nalazi na svakom koraku, vi ste ovim projektom dokazali da je i Indija na korak od Srbije. Verujem da ste dugo razmišljali o ovom projektu.
– Upravo tako, dostupnost danas ne znači i dubinu razumevanja. Zato smo želeli da se dublje povežemo s Indijom, ne samo kroz recepte, već i kroz ljude, kulturu i filozofiju ishrane. Pre nego što smo krenuli u realizaciju, proveli smo mesece u razgovorima sa kuvarima, istražujući regije, lokalne ulične specijalitete, strukturu obroka i pravila kombinovanja začina. Doveli smo i saradnike iz Indije da budu deo svakog koraka, od kreiranja menija do treninga osoblja. Cilj nam je bio da ne pravimo interpretaciju, već direktan prevod duha indijske ulice.
Прикажи ову објаву у апликацији Instagram
Gde vi vidite tajnu uspeha indijske kuhinje, posebno među mlađom populacijom, i šta je tajna uspeha Thyme Street koncepta, koji je sabrao sve moguće svetske kuhinje?
– Indijska kuhinja govori glasom emocije. Nema ravnodušnih, ili vas obuzme ili vas zbuni. Mislim da mlađa publika ceni upravo to, jasnoću identiteta, izraženost ukusa i koncept obroka kao doživljaja. Što se Thyme Street koncepta tiče, uspeh leži u iskrenosti. Ne pokušavamo da budemo sve svima, već da svaka kuhinja koju uvedemo bude ispričana bez kompromisa i „lokalizacije“. Ljudi to prepoznaju i u vremenu lažnih narativa, iskrenost je najluksuzniji začin.
Poznajući vas, ne verujem da ste ponudu prilagodili lokalnim ukusima, već ste ostali maksimalno autentični. Odakle nabavljate namirnice?
– Ne volimo reč „prilagođeno“. Kod nas se sve zasniva na poverenju. Gosti dolaze jer žele autentičnost, ne kompromis. Zato i nabavka prati isti princip. Većinu začina i osnovnih baza uvozimo direktno iz Indije, dok sveže meso, povrće i mlečne proizvode biramo lokalno, od proizvođača kojima verujemo i sa kojima imamo dugogodišnju saradnju. Izuzetno mi se dopao jedan od slogana kojim promovišete restoran:
Mi nismo izmislili indijsku uličnu hranu. Samo je spremamo s onima koji su u njoj odrasli.
Možete li nam reći nešto više o chefu Subashu koji je zadužen za ukuse?
– Chef Subash Chand Thakur je srce našeg indijskog poglavlja. Odrastao je u Delhiju, u porodici u kojoj su ukusi bili sredstvo izražavanja, a ne samo preživljavanja. Radio je širom Indije, a zatim u Londonu i Amsterdamu, pre nego što smo ga „ukrali“ i doveli u Beograd. Subash je osoba koja ne pristaje ni na jednu prečicu kada su ukusi u pitanju – sve mora da ima razlog, strukturu i, naravno, dušu.
Прикажи ову објаву у апликацији Instagram
Da li bi chef Subash bio ljubazan da nam, koliko je moguće ukratko, objasni filozofiju indijskih začina. Postoje li neka pravila i šta pojedine kombinacije donose jelu?
– Začini nisu samo sastojci u indijskoj kuhinji – oni su likovi. Oni govore. Svaka kombinacija priča priču, bilo da se radi o regiji, emociji, pa čak i o svrsi (hlađenje, zagrevanje, lečenje). Na primer: kumin daje osnovu jelu, kardamom ga uzdiže, kurkuma leči, a seme gorušice (slačice) donosi oštrinu. Pravila postoje, redosled tostiranja, temperatura ulja, svežina mlevenja. Ali, najvažnije pravilo je poštovanje, poštovanje začina i jela čiji su deo.
Koja jela su na meniju i da li možete da izdvojite svoj lični favorit, a koji je favorit chefa Subasha?
– Na meniju su klasici ulične Indije: butter chicken, chicken biryani, samose, chicken 65, tandoori gambori, pakore, kao i naš chicken tikka kebab. Moj favorit je chicken masala. Chef Subash ne krije ljubav prema Prawn Biryani, kaže da je to jelo koje otkriva da li kuvar zna šta radi.
Na koje ključne izazove ste naišli prilikom obuke osoblja za indijsku kuhinju i kako ste ih prevazilazili?
– Najveći izazov bio je dekodiranje začina. Za većinu ljudi odraslih na evropskoj ili balkanskoj ishrani, začini su „dodaci“, dok su u indijskoj kuhinji temelj. Morali smo da radimo individualne treninge, blind tastinge, pa čak i mirisne vežbe kako bismo razvili memoriju ukusa. Subash je u tome bio nenadmašan, njegovo strpljenje i metodika napravili su razliku.
Nikada vas to nisam pitao, a zanima me: na koji način birate lokacije za objekte? Da li je lokacija ključna ili je koncept presudan za uspeh?
– Lokacija je važna, ali koncept je ono što donosi trajnost. Ako nemaš priču, estetiku i kontinuitet, ni najbolja lokacija ti ne pomaže. Mi biramo lokacije gde naša priča može da se čuje, ali nikada ne jurimo za „top zonama“. Publika se menja, navike se sele, a mi idemo tamo gde možemo da budemo najverniji sebi.
Прикажи ову објаву у апликацији Instagram
Koju vrstu gostiju očekujete u novom lokalu i da li očekujete preklapanje sa publikom iz postojećih objekata?
– Očekujemo radoznalu publiku, onu koja ne jede samo da bi jela, već da bi probala, razumela, doživela. To mogu biti mladi, ali i porodice, stranci, ljudi koji su putovali i znaju šta da očekuju. Verujem da će biti i preklapanja, ali i novih lica, ljudi koji možda do sada nisu posećivali naše lokale, ali ih privlači autentičnost i intenzitet indijske kuhinje.
Прикажи ову објаву у апликацији Instagram
Već duže zastupljeno ponašanje u ugostiteljstvu odnosi se na brze formule i viralne koncepte, ali za razliku od ovog trenda Thyme Indian Street Food pokazuje da se trajni uspeh postiže drugačije – kroz posvećenost, znanje i poštovanje ukusa. Za sve profesionalce iz restoranskog posla, to je primer kako se autentična ideja, uz pravu timsku energiju i jasnu kulinarsku viziju, može pretvoriti u brend koji menja pravila igre i podiže standarde u regionu.
Prijavite se i prvi saznajte za novosti, ekskluzivne ponude i događaje.