U srcu Šumadije, hotel Divine Park Svilajnac postao je destinacija koja privlači goste željne iskustva u kojem se tradicija i savremena gastronomija prepliću na najlepši način. Advertising manager magazina CaféBar & Restoran, Jovana Ljubišić, otkriva kako je hotel Divine Park Svilajnac postao prepoznat kao simbol kvalitetnog ugostiteljstva u centralnoj Srbiji, sa posebnim akcentom na gastronomski identitet.
Hotel Divine Park u Svilajncu izdvaja se kao sinonim za kvalitet, posvećenost i autentičnost na domaćoj ugostiteljskoj sceni. Sa pažljivo oblikovanim enterijerom, vrhunskim smeštajem i restoranom kojim rukovodi chef Pavle Milosavljević, ovaj hotel postavlja standarde u spoju luksuza i lokalnog identiteta.
Nakon posete ovom mestu, jasno je zašto hotel Divine Park u Svilajncu zauzima značajno mesto na mapi domaćeg ugostiteljstva; ne samo po kvalitetu smeštaja i usluga, već i po pažljivo oblikovanoj gastronomskoj ponudi.
Chef Pavle Milosavljević svojim pristupom spava lokalne namirnice i savremene kulinarske tehnike, kreirajući istovremeno autentičan i moderan meni. U ovom intervjuu razgovaramo o njegovoj viziji, profesionalnom putu i ulozi gastronomije u pozicioniranju hotela Divine Park na tržištu.
Koji su ključni principi koji oblikuju vaš stil vođenja kuhinje i kreiranja menija?
– Kao ključne stavke u uspešnom radu i napretku u kuhinji i ugostiteljstvu uopšte, istakao bih pre svega kontinuirani rad i trud, kao i želju za stalnim napretkom i usavršavanjem. Pričamo o jednom veoma dinamičnom okruženju, gde smo kao pojedinci primorani da se stalno uklapamo i prilagođavamo situacijama na koje nailazimo. Jako važna stvar je poštovanje zaposlenih i iskren i otvoren odnos koji svi međusobno kako u kuhinji, tako i van nje moramo da gajimo jedni prema drugima. Što se tiče teme oko kreiranja menija, jednostavno želimo da gostima damo mogućnost da osete ukuse koje mi pre svega volimo i cenimo. Takođe, ideja je da sve što radimo bude tehnički dovedeno na što viši nivo, te da samim tim i iskustvo gosta u našem restoranu bude besprekorno.
Kako svoje iskustvo prenosite na tim i koliko je važno da se u kuhinji neguje edukacija i razvoj
mladih kadrova?
– Trudim se da o svemu komuniciram sa svojim kolegama, i da sve nedoumice i pitanja koja se pojave rešimo zajedno i na najbolji mogući način. Iskustvo je najvažnija stvar u ovom poslu, te ga nesebično delim sa celim timom, ali isto tako dosta stvari naučim kroz rad od kolega. Formalna edukacija je, uz iskustvo, po meni druga najvažnija stvar, pogotovu ako pričamo o nekim osnovnim stvarima, kao što je pre svega higijena i čuvanje namirnica, a zatim i osnovne tehnike pripreme mesa, povrća, soseva itd.
Koliko kuhinja i restoranska ponuda doprinose pozicioniranju hotela Divine Park na tržištu luksuznog ugostiteljstva?
– Ovo je jako zanimljivo pitanje, zato što se nalazimo u malom gradu u centralnoj Srbiji, i samim tim ceo naš put kojim želimo da idemo je dosta teži i komplikovaniji. Mislim da se naša restoranska ponuda pre svega dosta izdvaja od drugih objekata u okruženju, a to se pokazalo da u nekim trenucima može biti i otežavajuća okolnost. Rekao bih po komentarima gostiju da su zaista zadovoljni kvalitetom naše restoranske ponude u hotelu, a samim tim to nam je i razlog da nastavimo da se trudimo i budemo bolji iz dana u dan.
Da li postoje specificni izazovi u radu hotelske kuhinje u odnosu na samostalne restorane i kako ih prevazilazite?
– Apsolutno, naša kuhinja radi maltene 17-18 sati svakog dana, 365 dana u godini. Počinjemo sa doručkom koji služimo na bazi švedskog stola, a nakon toga prelazimo na ručak i večeru, koje služimo u vidu a la carte servisa. Trenutak kada se završava doručak i kreće priprema za ručak i večeru kasnije tog dana bih rekao da je najstresniji trenutak u radu naše kuhinje. Tada je potrebno sve očistiti i pripremiti za dalji rad dok očekujemo goste na ručku, a kasnije i na večeri. Međutim, evo već četiri pune godine uspevamo da iz dana u dan imamo zadovoljne goste i ostanemo na visini zadatka.
U meniju se vidi spoj lokalnih sastojaka (Homoljska jagnjetina, ajvar, pršuta Aćim) i internacionalnih klasika (carbonara, Wagyu, fine dining deserti). Kako balansirate između lokalnog identiteta i očekivanja internacionalnih gostiju?
– Ideja trenutnog menija je da većinom ponudimo namirnice koje su iz naše okoline i veoma lokalne, ali takođe i da imamo neke klasične specijalitete na koje su naši gosti navikli. Trudimo se da što vise namirnica nabavljamo od lokalnih i malih proizvođača, zato što na taj način možemo da zadržimo kvalitet krajnjeg proizvoda. Naravno, postoje i namirnice do kojih je veoma teško doći, ali upravo to i jeste ono što ovaj posao čini zanimljjivim i dinamičnim. Gledamo da našom ponudom zadovoljimo i domaće i strane goste u našem hotelu.
Kako pristupate kreiranju sezonske ponude i menjanju menija u odnosu na dostupnost namirnica?
– U principu meni menjamo 2-3 puta godišnje, uz dosta mikro promena u toku sezone. Biljke su nešto što nam dosta diktira kakva će ponuda hrane biti u tom periodu godine. Leti koristimo što više svežih začina u našim jelima, dok na primer zimi gledamo da koristimo zimnicu koju smo pripremili unapred. Jedna od glavnih stvari je plan nabavke namirnica i obezbediti da ta namirnica bude dostupna za nabavku u narednom periodu kada planiramo da jekoristimo na našem jelovniku. To je jednostavno nešto o čemu moramo da vodimo računa na dnevnom nivou.
Прикажи ову објаву у апликацији Instagram
U premium ponudi nalaze se i steakovi poput Wagyu Japan A5 – koliko je zahtevno obezbediti konzistentan kvalitet i logistiku za takve namirnice u Srbiji?
– Kao što sam i malopre napomenuo, upravo sama sirovina i kvalitet iste je nešto što donosi da finalni tanjir bude onakav kakvim smo ga zamislili. Ključ svake dobre kuhinje je kvalitet i svežina sirovina sa kojima radimo. Meso koje ste pomenuli je jako teško, gotovo nemoguće naći u Srbiji, međutim, postoje dobavljači koji rade distribuciju i takvih namirnica. Malo je tužno ali ponekad je teže naći svež domaći paradajz, nego tako neko meso ili svežu ribu sa Jadrana. Pomenuli ste kvalitet, uz svežinu i nalaženje kvalitetnih namirnica, održavanje kvaliteta je nešto što je takođe bitna stvar u kuhinji, i verovatno najteži izazov sa kojim se susrećemo, pogotovu u kuhinjama kao što je naša, gde sve sami prozvodimo i stvaramo od nule.
Koje jelo biste izdvojili kao „signature dish“ restorana, odnosno ono koje najbolje prenosi filozofiju vaše kuhinje?
– Rekao bih da je to možda naša homoljska jagnjetina, upravo iz razloga što predstavlja najviši kvalitet lokalne namirnice, ali predstavljenu kroz moderne tehnike kuvanja i kao takvo je savršeno tehnički zaokruženo jelo.
Na meniju se nalaze i vrlo promišljeni deserti, šta biste izdvojili iz ponude?
– Veoma smo ponosni na naše deserte, a kao najinteresantnije bih izdvojio poširanu krušku, jer pored savršenog ukusa, u jelu se prepliću i različite teksture i temperature različitih komponenti što doprinosi utisku, a takođe i naš mus od čokolade sa sladoledom od banane i italijanskom puslicom, u koju smo dodali još jednu komponentu koja sadrži crni čaj, a samim tim ta herbalna nota dodatno podiže jelo.
Прикажи ову објаву у апликацији Instagram
Sa jasnom vizijom i timom koji neguje profesionalnost, ulaže u edukaciju i zadržava autentičan pristup, hotel Divine Park Svilajnac potvrđuje da se vrhunska ugostiteljska ponuda može graditi i van velikih gradova. Spoj lokalnih namirnica, savremenih tehnika i posvećenosti detaljima čini ga prepoznatljivim mestom gde svako jelo postaje doživljaj, a svaki gost deo priče o vrhunskom gostoprimstvu u srcu Srbije.
Prijavite se i prvi saznajte za novosti, ekskluzivne ponude i događaje.