
Danas je na Novosadskom sajmu zvanično otvoren 56. Međunarodni sajam turizma, manifestacija koja sve snažnije pozicionira ovaj termin održavanja kao centralno mesto okupljanja regionalne turističke i ugostiteljske industrije. Sajam traje od 27. do 29. novembra, a ovogodišnja zemlja-partner je Severna Makedonija.
Na konferenciji kojom je najavljeno održavanje Sajma turizma u Novom Sadu 2025, medijima se obratio Zoran Ljutkov, ministra kulture i turizma Republike Severne Makedonije:
– Ovo je još jedna potvrda opredeljenja naših dveju susednih i prijateljskih zemalja za produbljivanje saradnje putem turističke diplomatije, instrumenta koji gradi trajne veze, nova partnerstva i međusobno poverenje. Učestvovanje na Sajmu predstavlja značajnu mogućnost za međusektorsko povezivanje privatnog i javnog sektora, preko građanskih organizacija koje doprinose razvoju, kao i turističkih agencija, ugostitelja i hotelijera.
Time se obogaćuje ponuda koja unapređuje razmenu turista i jača regionalnu konkurentnost. Makedonija nudi pravo bogatstvo autentičnih turističkih doživljaja – od ekoloških i ruralnih destinacija poput Kruševa i Vevčanа, koje se s ponosom nalaze na listi „Top 100 zelenih priča“ u svetu, do bisera pod zaštitom UNESCO-a, Ohrida i Ohridskog jezera. Posetiocima su dostupni i brojni avanturistički sadržaji: paraglajding, planinski biciklizam, penjanje po stenama i vožnju kajaka.
Koridor E-75, od Gevgelije i Dojrana preko arheološkog lokaliteta Stobi do Demir Kapije, ostavlja snažan utisak zahvaljujući makedonskoj tradiciji i gostoprimstvu. Koristim ovu priliku da pozovem građane Srbije da posete makedonski štand, gde će pažljivo osmišljeni vizuelni koncept i kultura naše zemlje na privlačan način predstaviti Makedoniju kao vašu narednu destinaciju za odmor, mesto gde priroda, kultura i gostoprimstvo stvaraju iskustvo koje se pamti i s radošću prepričava – objasnio je Ljutkov.
56. Međunarodni sajam turizma u Novom Sadu 2025. okupio je preko 250 izlagača iz Srbije, ali i regionalnih Severne Makedonije, Crne Gore, BiH, Mađarske, Bugarske, Rumunije, Grčke, Slovenije i Rusije. U Hali Master predstavljaju se turističke organizacije, agencije, hoteli, banje, national parkovi, turo-peratori, osiguravajuće kuće, vinarije, destilerije i mali proizvođači hrane i pića.
U fokusu su najnoviji turistički proizvodi, smeštaj, manifestacije, ruralni i avanturistički turizam, kao i trendovi koji oblikuju planiranje putovanja za 2026.
Asocijacija turističke industrije Srbije (ATIS), koja unapređuje zajedničke interese svojih članova kroz delovanje u širokom spektru oblasti koje direktno ili indirektno oblikuju turističku ponudu Srbije, premijerno nastupa na Sajmu turizma.
– Nije pitanje da li doći na Sajam, pitanje je kako se pripremiti pre i za vreme posla. To ćemo zajednički sa Sajmom takođe raditi kao deo edukacije – rekao je Dejan Veselinov, direktor Asocijacije turističke industrije Srbije, uz osvrt da je ovo zvanično prvi sajam na koji Asocijacija turističke industrije Srbije izlazi, kako bismo rekli, na teren u turizmu.
Mi smo mlado udruženje, ali naši članovi imaju veliko iskustvo, od preko 30 godina u turizmu. Sa nama su turoperatori, zatim tu je Saobraćaj Air Serbia koja je prvi put ušla u ovakvu vrstu proizvoda, tu je Univerzitet Singidunum, tu su veliki hoteli širom Srbije, finansije u turizmu i nove tehnologije u turizmu. Univerzitet Singidunum će naravno predstaviti sve vezano za obrazovanje za studente, đake buduće… Sa nama je agencija Robinson koja će izaći sa first minute ponudom za letovanje i druge programe. Oni su specijalizovani za dovođenje turista u Srbiju i to će biti odlično za Hosted Buyer Program, tu je i HTP Plaža koje gradi novi hotel Akvamarin.
Pored ATIS-a na Sajmu učestvuje i kompanija Big Blue, zatim tu je i Merkur Vrnjačka Banja. Na naše veliko zadovoljstvo na našem štandu će biti jedan startup koji čini troje mladih ljudi sa sa Elektrotehničkog fakulteta. Napravili su prototip prevodioca za turističke vodiče koji će u datom vremenu prevoditi na različite jezike i to će sigurno doprineti vođenju kroz neke turističke programe – zaključio je Veselinov.
Прикажи ову објаву у апликацији Instagram
Prvog dana primećena je velika poseta, što potvrđuje da je jesenji termin sajma turizma pun pogodak. Posetioce do 29. novembra očekuju:
Jedna od ključnih tema ovogodišnjeg sajma je razvoj receptivnog turizma tj. kako zajedno nastupiti na dalekim tržištima i privući strane turiste u širi region Zapadnog Balkana i dunavskog sliva.
U Auli Novosadskog sajma, od ovog meseca, biće organizovana nova manifestacija pod nazivom Vojvođanska berza ukusa, koja će svakog drugog petka, od 16 do 22 časa, okupljati domaće proizvođače i sve ljubitelje autentičnih proizvoda. Prva Vojvođanska berza ukusa održaće se u petak, 28. novembra, pod okriljem Međunarodnog sajma turizma.
Želja Novosadskog sajma kao organizatora je da u zatvorenom prostoru, pod svojom kupolom, na jednom mestu, okupi male proizvođače, ali i da podstakne građane da kupuju domaće.
Na sajmu se predstavljaju Turistička organizacija Srbije, YUTA, Nacionalna turistička organizacija Crne Gore, kao i turističke organizacije brojnih gradova: Novi Sad, Beograd, Niš, Kraljevo, Vrnjačka Banja, Sokobanja, Arad, Segedin i mnogi drugi.
Ulaz na sajam je besplatan, uz jednostavnu registraciju na licu mesta. Registracioni listić istovremeno je i kupon za Poklon-igru koju su organizovali Novosadski sajam i izlagači.
Prijavite se i prvi saznajte za novosti, ekskluzivne ponude i događaje.