Darko Mladenović iz Coca-Cole o benefitima digitalnog menija
Darko Mladenović, menadžer za Out of home kanale prodaje Coca-Cola BBC Srbija u intervjuu za Cafe Bar & Restoran ističe da je u doba krize naj...
pročitaj još“Eksplozija” digitalnih kanala za marketing je naša realnost“, tvrdi naš sagovornik Dušan Petković.
Dušan Petković, trade marketing kooordinator u kompaniji Carlsberg Srbija, za magazina Cafe Bar & Restoran priča o korišćenju digitalnih kanala za marketing u HoReCa sektoru. Za početak razgovora pitali smo ga da nam navede prednosti korišćenja digitalnih kanala, u ovom slučaju Kono.bar servisa u odnosu na tradicionalne kanale za marketing u HoReCa sektoru.
“Benefiti korišćenja digitalnih kanala plasiranja informacija konzumentima su dvostruki. Sa jedne strane, sami potrošači imaju jednostavniji alat za informisanje, moderniji i pristupačniji, a u isto vreme lak i jednostavan za korišćenje. Sa druge strane, za nas “oglašivače”, potencijal za korišćenje digitalnih kanala je ogroman i samo je stvar u tome da ga dobro iskoristimo.
Konkretno, u slučaju Kono.bar servisa, imamo mogućnost generisanja različitih tipova izveštaja koji nam mogu značajno pomoći da unapredimo svoje usluge, ali i sam portfolio koji nudimo. Za kolege iz prodaje je jako važno da imamo podatke o zastupljenosti naših i konkurentskih artikala, kretanju i analizi cena, rastu i padu posete ugostiteljskim objektima i sl.
Sve ove izveštaje možemo da sortiramo po gradovima, regionima, tipu objekta, a možemo da radimo kategorizaciju i po nekim potpuno drugačijim paramterima. Na primer, koliko su naši brendovi zastupljeni u nekim specifičnim lokalima – koji služe roštilj ili neki drugi meni… Pored ovih podataka, dobijamo i podatke iz Google Analyticsa koji se tiču starosne grupe konzumenata, pola i afiniteta”.
Kako vidite ovaj servis u budućnosti? Da li smatrate da digitalni kanali mogu uzeti primat?
“Eksplozija” digitalnih kanala je naša realnost i to u svim segmentima života, tako da ne može zaobići ni trade marketing i prodaju. Srbija ne zaostaje u ovom smislu, ali je trend nešto sporiji nego na nekim razvijenijim tržištima. Verujem da digitalni kanali jesu budućnost i na nama, kompanijama, je da to na vreme prepoznamo i prilagodimo se, kao i iskoristimo na najbolji mogući način.
Po Vašem mišljenju, od svih informacija koje možete dobiti iz Kono.bar analitike koje su najbitnije i koliki može biti njihov značaj za unapređivanje poslovanja jedne kompanije u HoReCa sektoru?
Od velike koristi nam mogu biti ankete koje postoje kao opcija u okviru servisa. One nam daju mogućnost da konkretizujemo temu koja nas zanima i dobijemo informacije “iz prve ruke”. Anketa je dobrovoljnog karaktera, ali dosadašnje iskustvo je pokazalo da je procenat odgovora dosta visok, što rezultate čini relevantnim za razmatranje daljih akcija.
Svi smo svesni da je u današnje vreme u svakom segmentu života brzina veoma bitna, a ovaj servis omogućava brzu i jednostavnu promenu svih informacija. Koliko je važno u kompanijskom sektoru da se sve promene oglasnih poruka dešavaju u „real time-u“?
U današnje vreme to nije važno, već esencijalno. Ukoliko ne ispratite trendove koji se pojavljuju i jako brzo postaju relevantni vašoj ciljnog grupi, vaš proizvod će postati irelevantan. Ali, postoji i jedna druga, podjednako važna strana kod komunikacije. I pored prilagođavanja poruka u realnom poruku, ono što je suština brenda, što čini njegov karakter, njegovu prepoznatljivost, uvek mora ostati isto. Jer se upravo na konzistentnosti gradi dugoročno poverenje potrošača. Iako možda ovo što sam rekao zvuči kontradiktorno, zapravo nije. Ideja jeste da ostanete verni ključnim vrednostima svog brenda, ali da samu komunikaciju prilagođavate sadašnjem vremenu, tako da uvek ostane relevantna ciljnoj grupi.
Dušan Petković
Trade Marketing Coordinator at Carlsberg Srbija d.o.o.
Barcaffè Espresso ponovo je ostvario izvanredan uspeh na prestižnom takmičenju International Coffee Tasting 2024, osvojivši dve zlatne medalje u ko...
pročitaj jošKompanija METRO Cash & Carry Srbija otvorila je novi logističko-distributivni centar u Dobanovcima, koji se prostire na 15.000 m², ima četiri t...
pročitaj jošRučno pravljeni proizvodi od pečene crvene paprike i patlidžana iz Severne Makedonije možete poručiti direktno od distributera Tis snabdevanje: ...
pročitaj još