Pretraga
Bar 29.09.2025

Negroni je i dalje No.1 – Aleksandar Mihajlović otkriva zašto

Nataša Stevanović
Aleksandar Mihajlovic

Sa više od petnaest godina iskustva u svetu miksologije, Aleksandar Mihajlović ostavio je dubok trag u razvoju barske kulture u Srbiji i regionu. Njegov rad bazira se na klasičnim koktel receptima, ali i na stalnom istraživanju novih pristupa. Već deceniju je deo Campari priče kroz G3 Spirits Serbia, gde je kao CCM doprineo snažnom pozicioniranju brenda i edukaciji generacija barmena. Povod za razgovor je jubilej, deset godina njegovog Campari putovanja, koje, kako sam ističe, nije samo posao već i deo njegovog identiteta.

Negroni week Campari

Izjavili ste da vaš put sa Camparijem nije bio samo profesionalni, već i lični. Kada se osvrnete deset godina unazad, koji su ključni momenti, projekti i uspesi koje su obeležili vaše Campari putovanje?
– Barska scena u Srbiji značajno je napredovala od 2015. godine, kada sam započeo svoje Campari putovanje kao brend ambasador. Ne mislim pritom samo na porast broja koktel barova i restorana koji se ozbiljno bave miksologijom, već i na sve veće interesovanje mladih ljudi za bartending i ugostiteljstvo uopšte. Taj razvoj prepoznat je i globalno – danas više nije teško dovesti velika imena iz industrije u Srbiju, jer i oni sami žele da dođu i postanu deo ove priče. Kako se ekspanzija barske scene poklopila sa početkom mog rada na ovoj poziciji, volim da verujem da sam delimično doprineo tom razvoju. Jedan od mojih prvih zadataka bio je da promenimo percepciju Campari Bittera – da ga izvučemo iz senke, gde je bio viđen kao „piće za starije dame sa djusom“, i pozicioniramo ga kao moderan klasik: elegantan, sofisticiran i nezamenjiv sastojak najpoznatijih koktela. Mislim da smo u tome u velikoj meri uspeli, zahvaljujući snažnoj podršci Campari grupe i bliskoj saradnji sa ključnim imenima domaće barske scene.

Posebno bih izdvojio rast atraktivnosti Negroni Week-a u Srbiji. Kada smo ga prvi put organizovali, učestvovalo je svega pet barova. Danas ih je preko 80 – što je jasan pokazatelj koliko je scena sazrela i koliko je Negroni postao sastavni deo barske kulture na tržištu Srbije.

Šta za vas znači biti Channel Customer Manager za Campari i koliko je ta pozicija važna za brendove u našoj zemlji?
– Pozicija Channel Customer Manager-a (CCM) predstavlja svojevrsnu nadogradnju na moju prethodnu ulogu brend ambasadora i došla je u pravom trenutku – kao novi izazov i prilika za profesionalni i lični razvoj. Za mene, pozicija Channel Customer Manager-a za Campari predstavlja mnogo više od poslovnog zadatka – to je prilika da budem most između vrhunskih svetskih brendova i naše lokalne tržišne scene. Moj posao je da razumem potrebe različitih kanala prodaje i da osiguram da naši proizvodi ne samo da budu dostupni, već i prepoznatljivi, relevantni i cenjeni kod krajnjih potrošača, uz jasno i dosledno komuniciranje njihove vrednosti.

U Srbiji, gde barska i ugostiteljska scena brzo raste i razvija se, uloga ove pozicije je ključna za uspeh brendova kao što su Campari, Aperol, Wild Turkey i drugi. To znači ne samo distribuirati proizvode, već i graditi partnerske odnose sa barovima, restoranima i trgovcima, pružati podršku kroz edukaciju, promocije i inovacije, i pratiti trendove kako bismo zajedno stvarali autentična i kvalitetna iskustva za potrošače. Moja posebna zahvalnost ide kompaniji G3 Spirits Srbija, koja je prepoznala vrednosti koje ja i Campari tim donosimo, ali i neophodnost kontinuiranog razvijanja ljudi i pozicija unutar organizacije. Njihova podrška i vizija su bili ključni u omogućavanju da na pravi način gradimo i unapređujemo brendove, ali i celokupnu barsku kulturu u Srbiji. Takođe, raditi za kompaniju koja ove godine obeležava 20 godina uspešnog poslovanja na tržištu Srbije za mene je od izuzetnog značaja i dodatno me motiviše da svakodnevno doprinosim njenom daljem uspehu.

campari negroni week srbija

Nakon prve decenije, koji su vaši planovi i ciljevi za narednu deceniju i kako vidite budućnost Campari brenda na našem tržištu?
– Moj cilj za narednu deceniju je dodatno jačanje pozicije Campari brendova, pre svega Camparija i Aperola, kroz inovativne strategije, kreativne kampanje i produbljivanje odnosa sa ključnim partnerima. Želim da doprinesem tome da naši brendovi ostanu relevantni, poželjni i prepoznati kao lideri u svojoj kategoriji. Pored toga, izuzetno mi je važno da kontinuirano radim na svom ličnom i profesionalnom usavršavanju i unapređivanju. Verujem da je razvoj kroz znanje, razmenu iskustava i praćenje najnovijih trendova ključan za uspeh na današnjem dinamičnom tržištu. To mi omogućava da budem efikasniji u vođenju timova, donošenju strateških odluka i stvaranju inovativnih rešenja.

Takođe, važno mi je da se grade čvrsti temelji za buduće generacije potrošača – kroz kontinuiranu edukaciju, inspiraciju i negovanje kulture konzumacije koja je u skladu sa vrednostima koje Campari zastupa. Verujem da je to jedini pravi put ka dugoročnom uspehu i održivom rastu, kako brendova, tako i cele barske scene u Srbiji.

Šta možemo očekivati u narednom periodu kada je u pitanju Campari brend?
– Gledajući unapred, verujem da je budućnost barske scene u Srbiji u znanju, edukaciji i stvaranju jakih temelja za nove generacije barmena. Kroz saradnju sa kolegama iz regiona i sveta, želja mi je da dodatno ojačamo edukativne programe, podignemo standarde usluge i inspirišemo mlade ljude da ovu profesiju ne vide kao prolaznu, već kao ozbiljnu i dugoročnu karijeru. Pored profesionalne obuke, važno je razvijati i kulturu konzumacije – edukovati goste, ne samo o pićima, već i o pričama koje stoje iza svakog koktela, sastojka i brenda. To je ono što pravi razliku između prosečnog i vrhunskog bara i brand-a sa vizijom kao što je Campari – iskustvo koje se pamti, a ne samo piće koje se popije.

U narednom periodu možemo očekivati nastavak inovacija i kreativnih pristupa koji će dodatno osnažiti poziciju Camparija kao modernog klasika u svetu koktela. Fokusiraćemo se na unapređenje proizvoda i iskustava koja nudimo potrošačima, kroz lansiranje novih kampanja i promocija koje kombinuju tradiciju i savremenost.

Takođe, značajnu pažnju posvećujemo edukaciji barmena i ljubitelja koktela, jer verujemo da je njihovo znanje i strast ključ za dalji rast brenda. Planiramo da proširimo saradnju sa ključnim barovima i restoranima, kao i da podržimo inicijative poput Negroni Week – globalna manifestacija posvećena jednom od najpoznatijih koktela na svetu. Ovaj događaj okuplja barove, restorane i ljubitelje miksologije širom planete, a ujedno ima i humanitarni karakter. Ove godine, sa ponosom mogu reći da u Srbiji učestvuje rekordnih 85 barova i restorana – najviše u regionu. Tokom te nedelje biće organizovane brojne aktivacije inspirisane Negronijem, najprodavanijim koktelom na svetu, čime dodatno jačamo vezu između Camparija, bartendera i publike koja sve više prepoznaje vrednost kvalitetne miksologije.

Aleksandar Mihajlovic, Campari

Na globalnom nivou, Campari nastavlja da bude simbol stila, elegancije i inovacije, a mi ćemo se truditi da te vrednosti još bolje reflektujemo na lokalnom tržištu, prilagođavajući se potrebama i željama naših potrošača.

Na kraju, najvažnije je da ne prestanemo da učimo, sarađujemo i delimo znanje. Barska scena nikada ne stoji u mestu – a upravo ta stalna promena i evolucija čine ovaj posao uzbudljivim i ispunjavajućim.

Ostavi komentar

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre nego što objavite komentare, posetite i upoznajte se sa uslovima korišćenja usluge.