Održan Coke Academy za HoReCa partnere
Na koji način da se ugostiteljski sektor HoReCa u Srbiji izbori sa izazovima dinamičnog tržišta, kako da privuče adekvatnu radnu snagu i prilagodi ...
pročitaj jošČuveni italijanski brend Caffè Vergnano koji je ove godine proslavio 140 godina postojanja odnedavno je dostupan i na tržištu Srbije, i to zahvaljujući strateškom partnerstvu sa kompanijom Coca-Cola HBC Srbija. To je bio dovoljan razlog da razgovor sa Brankom Vučkovićem, direktorom sektora za alkoholna pića i kafu u ovoj kompaniji, započnemo sa pitanjem kako je zadovoljan reakcijama partnera u HoReCa sektoru.
„Pre svega, izuzetno smo ponosni na ostvareno partnerstvo sa Caffe Vergnano. Kao što ste i naveli, to je jedna od najstarijih italijanskih pržionica kafe, brend kojeg odlikuju vrhunski blendovi, koji uz specifično, tradicionalno prženje kafe, jesu i tajna tog jedinstvenog ukusa. Upravo to prepoznaju i naši HoReCa partneri, ali i naši potrošači koji od svoje omiljene kafe očekuju visok kvalitet, ali i autentično italijansko iskustvo. Sve to pruža kafa Vergnano i zbog toga su i reakcije na ovaj brend zaista izuzetne. Ono što bih dodatno voleo da istaknem jeste koncept „Women in Coffee“, koji je razvijen s ciljem podrške svim ženama koje su u svetu kafe – bilo da rade na plantažama ili su preduzetnice koje imaju svoje ugostiteljske objekte. Caffe Vergnano kroz ovaj koncept od svake prodate kafe određeni deo prihoda usmerava upravo za podršku ženama u svetu kafe. Zadovoljstvo mi je da vam premijerno najavim da će i Beograd uskoro postati deo ove lepe priče – prvi objekat sa ovim jedinstvenim blendom i konceptom u planu je za početak 2023. godine.
* Pored Vergnano kafe, u svom portfoliju imate i Costa coffee. Kako se uklapaju ta dva brenda?
Naša strategija za segment kafe oslonjena je na podršku, portfolio i izgradnju oba brenda na domaćem tržištu. Ovakav pristup ima brojne prednosti. Na prvom mestu, to je bogatstvo i širina portfolija, konkurentnost na tržištu, nudeći proizvode za različite kanale, ali možda najvažnije – to što nudimo kafu za različite preferencije konzumenata i prilike konzumacije.
Costa Coffee je prošle godine proslavila 50. rođendan i jedan je od vodećih Coffee shop-ova globalno sa jedne strane, dok je, sa druge strane, proizvođač širokog asortimana kako za HoReCa kanal, tako i za konzumaciju kod kuće. Za oba brenda je zajednički kvalitet, zahvaljujući kojem i nalaze put do srca ljubitelja kafe.
* Planirate li možda neko pojačanje u segmentu RTD koktela? Mislim da bi plasman Jack Daniel’s & Cola koktela, bilo u flašici, ili konzervi bio pun pogodak. Stručnjaci planiraju rast ovog segmenta od 13,4% do 2030. godine.
Sredinom ove godine ozvaničena je saradnja kompanija Coca-Cola i Brown-Forman i najavljen Jack & Coke ready-to-drink koktel. Na ovaj način, dva velika američka brenda udružila su snage u kreiranju jedinstvenog iskustva za potrošače – da jednu od svojih omiljenih kombinacija mogu da konzumiraju bilo gde, u vrlo praktičnom pakovanju. Ova inovacija je tek krenula na velikim svetskim tržištima, ali verujemo da će u narednom periodu postati dostupna i za potrošače iz Srbije.
Iskoristio bih priliku da napomenem da, pored prepoznatljivog Jack & Coke-a, mi našim potrošačima možemo da ponudimo i dobro poznatu kombinaciju nezamenljivog Schweppess tonika i džina. U ovom trenutnku, u našem portfoliju su Botanist, Bulldog i Bickens džin.
* Svetski trendovi za 2023. kada su spiritsi u pitanju su okrenuti novim vrstama ukusa jer mlade generacije ne zanimaju klasični ukusi. Viskiji sa aromom vanile, votka sa ukusom lubenice, pink džinovi su odgovor na njihove želje.
Istina. Različite varijante i ne-klasični ukusi kao trend zahvatili su i naše tržište, bolje reći mlađe generacije potrošača. Potrošači sve više traže nešto drugačije i nesvakidašnje, jer izborom pića izražavaju i svoju autentičnost.
Iako inovacije u ukusima smatramo važnim pokretačima rasta, posebno u segmentu alkoholnih pića, i dalje je bitan deo poslovanja zasnovan na klasičnim ukusima. Novi trendovi nisu zaobišli ni ovaj segment, gde je sve prisutnija premiumizacija i razvijanje afiniteta konzumenata ka novim iskustvima. Ljudi vole da konzumiraju one brendove sa čijim se percipiranim kvalitetima i osobinama mogu poistovetiti. I u ovom premijum segmentu, mi radimo na tome da približimo naše singl maltove Macallan i Highland Park našim konzumentima i obezbedimo ponudu širu od standardne. Takođe, Brown-Forman portfolio nosi sa sobom jako zanimljive propozicije koje odgovaraju novim i istančanijim ukusima, kao što su Gentlemen Jack, Single Barrel, Jack Daniel’s Sinatra i drugi. Kad su naši planovi u pitanju, uvek posmatramo trendove, vrlo često ih, kao deo velike međunarodne kompanije, i donosimo na tržište. Posebno nam je važno da inovacije povezujemo sa portfolijom naše kompanije, a na prvom mestu sa Schweppes-om.
* Još jedan od trendova su spritz kokteli. Reprezentaciju Italije u vašem portfoliju predstavljaju same zvezde: Aperol i Campari. Leti su oni neizostavni, a Aperol Spritz je ubedljivo najpopularniji i čest izbor, kako za dame, tako i za muškarce.
Lepo ste to primetili – Aperol i Campari su zaista nosioci aperitivo kulture u svojoj Italiji, ali i sinonimi za ovu kategoriju širom sveta. Aperitivo momenat je postao jedan trend za koji bih kazao da je već opšte prihvaćen, i to ne samo u zemljama koje gravitiraju mediteranskom podneblju. Većoj rasprostranjenosti ovog trenda je doprinela i pandemija i brojne restrikcije u vremenu rada ugostiteljskih objekata, kada su potrošači bili usmereniji na konzumaciju nakon posla, na primer, u ranim večernjim satima.
* Zanima me u kojoj meri sarađujete sa ovdašnjim koktel majstorima u promociji vaših brendova. Na ovo se nadovezuje pitanje koje su vaše planirane aktivnosti u vidu organizovanja prezentacija, kurseva, seminara.
Jedna od ključnih stvari za nas jeste upravo neposredna komunikacija sa bartending zajednicom kao veoma bitnim činiocem ugostiteljske scene. Danas su bartenderi ti koji mogu da pokrenu nove trendove i direktno utiču na svest konzumenata o brendovima i kategorijama u okviru alkohola. Smatramo da je veoma važno, da na regionalnom nivou čak prepoznamo relevantna udruženja barmena i istaknute profesionalce, ostvarimo kontakt i na kraju učimo jedni od drugih.
Kada je već reč o učenju, baš smo nedavno završili drugu godinu akademije Mixologic, što je upravo naša akademija namenjena za edukaciju barmena. Kao predavače, angažujemo neke od najpoznatijih koktel majstora, koji pored naših eksperata, uče polaznike osnovama ove delatnosti, od pripreme koktela do koncepta „zero losses in bar“, odnosno kako da maksimalno iskoriste sve sastojke. Ovu akademiju vidimo kao važnu inicijativu, koja zaista daje snažan doprinos razvoju ugostiteljskog sektora, kao jedne od važnih privrednih grana u Srbiji. Takođe, i ove godine realizovali smo Schweppes takmičenje barmena, koji je rezultirao nekim novim receptima. Na taj način razvijamo zaista naše signature koktele, a zahvaljujući upravo saradnji sa koktel majstorima, razvili smo i posebne koktele sa našom Zlatnom rakijom. Koktele posmatramo kao prostor za ogromne mogućnosti, jer koktel kultura u Srbiji i dalje nije toliko razvijena kao u zapadnim zemljama, recimo. Zato zajedno sa koktel majstorima, ali i profesionalnim udruženjima u Srbiji i Crnoj Gori, delujemo na popularizaciji koktel kulture.
Prva smo zemlja u okruženju koja je organizovala gostovanje poznatog italijanskog bara Camparino, koji je održan krajem novembra u jednom poznatom beogradskom koktel baru. Jedan od vodećih barmena Camparina, Saverio Castella, je tokom dva dana preneo duh Milana kako beogradskog bartenderskoj sceni, tako i svim ljubiteljima koktela sa Camparijem.
* Od 2018. godine dva nova zlata u vašem portfoliju su Zlatni Pelin i Zlatna rakija. Možete li mi više reći kako su nastale ove priče?
Rakija je tradicionalno srpsko piće i ujedno najveća alkoholna kategorija, koja poslednjih godina dodatno dobija na sve većoj popularnosti. U skladu sa novim trendovima u ovoj kategoriji, mi smo ove godine napravili ključne promene na našoj Zlatnoj Rakiji koji idu u korak sa promenama u navikama naših konzumenata. Osim važnih promena u samoj recepturi i približavanju novim preferencijama tržišta, Zlatna je dobila i novu bocu i etiketu, odnosno potpuno nov vizuelni identitet. Pored rakije, mi u ponudi imamo i gorki liker – Zlatni Pelin, za čiju su prepoznatljivu aromu i pun ukus zaslužni posebni sastojci, od kojih je ključan grančica pelina.
* Coca Cola Srbija je pre dve godine pokrenula 24/7 platformu saradnje sa HoReCa sektorom. Kako ona danas funkcioniše, kakve su reakcije i koliko je doprinela radu vašeg sektora?
Aplikacija HoReCa zajednica je na jednom mestu objedinila naše partnere, a napravljena je s ciljem deljenja znanja. Na aplikaciji predstavnici ugostiteljskog sektora mogu saznati kako najbolje da upravljaju kojim tipom lokala, kako organizovati posao na dnevnom/mesečnom nivou, koji su to aktuelni trendovi. Posebno važan segment jeste mogućnost umrežavanja i pronalaska posla – jer na aplikaciji vlasnici objekata mogu oglasiti novo radno mesto, dok ugostitelji koji traže posao mogu da se registruju na aplikaciju i budu u našoj bazi, dostupni potencijalnom poslodavcu. Ako bih to slikovito objašnjavao, kroz HoReCa zajednicu mi smo napravili svojevrstan LinkedIn za ugostiteljski sektor.
* Već ste 22 godine u sistemu i nedeljno ste bar dva dana na putu. Susrećete se sa brojnim ljudima iz biznisa, te ste više nego kompetentni da nam kažete šta nas očekuje na globalnom tržištu spiritsa u narednoj godini?
Imam tu sreću da posećujem i druga tržišta i upoznajem i njihove trendove. Iako je u aktuelnoj situaciji sa velikim inflatornim pritiskom koji se posebno odražava na kategoriju alkoholnih pića, nezahvalno prognozirati, rekao bih da nas očekuje jačanje premiumizacije, kao i građenje koktel kulture. Potrošači žele kvalitet, inovacije i ekskluzivnost. Naš 24/7 portfolio je važna karika na koju se oslanjamo i u budućnosti i odgovoru na sve nove trendove.
U minimalističkom lokalu Fluo Ice Cream, na Dorćolu, možete potražiti spas tokom leta ili uživanje na toplom jesenjem suncu, u oba slučaja uz vegan...
pročitaj još