Najstarije vino pronađeno u rimskoj grobnici staroj 2000 godina
Najstarije vino koje je ikada pronađeno u tečnom obliku je crvenkasto-braon i, sasvim moguće, punog tela. Crvenkasto je braon boje zbog hemijskih...
pročitaj jošAko je suditi po fotografijama sa Instagrama, Aperol je danas najpopularniji liker za spritz. Gotovo da nema dame koja tokom leta ne uživa u ovom koktelu. U nastavku donosimo priču o najfotogeničnijem, a ujedno i najpopularnijem letnjem piću. U pitanju je Aperol Spritz, naravno.
Aperol je nastao 1919. godine u destileriji braće Barbieri, gde su ga Luiđi i Silvio uspeli napraviti posle sedam godina istraživanja. Početkom dvadesetih godina prošlog veka, zbog niskog procenta alkohola (11%), reklamiran je kao piće za one koji žele da ostanu u formi. Desetak godina kasnije, ciljna grupa su bile žene, a reklamna poruka je bila: Gospođe! Aperol vas čini vitkima. Sve do osamdesetih, apreol je bio omiljen među redovnim gostima u barovima širom regije Veneto. Da bi osigurala dominaciju na venecijanskom tržištu, kompanija Campari je kupila Aperol 2003. godine i predstavila ovaj, do tada regionalni aperitiv, u nekoliko ekskluzivnih barova u Milanu.
OTKRIVAMO: koja je tajna uspeha Aperol Spritza + recepti!
Pravi potez je bio što su ga tada, umesto tradicionalne čaše, počeli posluživati u elegantnoj visokoj čaši u obliku balona, uz dodatak proseka i sode.
„Ova čaša dala je piću poseban status i prepoznatljivost“, komentarisala je tada Julka Villa, marketinški direktor Campari grupe. No, pored čaše za vrtoglavi uspon prodaje aperola krivo je brendiranje ovog bitera u formi spritza.
Prema poslovnim izveštajima Campari grupe, 2005. godine Italija je nosila 47% prodaje, a 19% Evropa. Fokusirali su se na barove, bistroe i neformalnije restorane, a u većim gradovima su targetirali cool kvartove i najpopularnije barove u njima.
Do 2012. godine prodaja Aperola se učetvostručila u odnosu na godinu u kojoj su kupili i dosegla 11 posto ukupne Camparijeve prodaje od 1,3 milijarde evra. Od 2004. godine imali su niz od sedam godina dvocifrenog rasta, a 2009. kad je finansijska kriza najjače tresla tržište, imali su 40% rasta.
KO SE USUDIO DA: stane na crtu Aperol Spritzu
Aperol je u Italiji postao najprodavanji destilat, a popularnost se proširila svetom. Službeni recept za Aperol Spritz je sertifikovan u Međunarodnom udruženju barmena, a prema podacima Campari grupe, na izvoru kulture ispijanja u regiji Veneto, danas se pije 200 Aperol Spritzeva u minuti. Oko 300.00 dnevno.
Spritz, kao kategorija pića, je nastao kada je Austrija zauzela Veneciju 1797. godine i vladala njome narednih decenija. Austrijanci nisu podnosili snažno venecijansko vino – malvaziju, pa su uveli svoju tradiciju iz domovine zvanu ‘spritzen’, dodajući gaziranu vodu u čašu belog vina. Tek kasnije se rodila ideja da se koristi lokalno penušavo vino – proseko, umesto običnog vina, te da se kombinuje sa gorkim likerom.
Estonski somelijer Mikk Parre je pobednik takmičenja ASI Best Sommelier of Europe, Africa & Middle East. Drugo mesto je osvojila francuska takm...
pročitaj jošNikola Gregec, trade marketing menadžer u kompaniji Carlsberg, nam je otkrio koje su ključne strategije za promociju brenda. Nikola Gregec je još t...
pročitaj jošBartending zanimanje oduvek je sa sobom nosilo izvesnu dozu nesputanog šarma i mistične dopadljivosti. Prefinjena tehnika, uglađeni maniri i visoko...
pročitaj još