Beograd Cocktail Art 2024: 4.000 koktela oduševilo region
Beograd Cocktail Art 2024 je imao svoje prvo izdanje i kada smo sumirali šta je sve postignuto na ovom festivalu, možemo biti više nego zadovoljni ...
pročitaj jošDelta DMD je vodeći distributer Diageo programa za Srbiju, a marketing sektor je odgovoran za sve veću popularnost i plasiranje svetski poznatih brendova. O tržišnim trendovima i planovima kompanije razgovarali smo sa Katarinom Minić, head of marketing Diageo brands za Srbiju i Crnu Goru
Karijerni put Katarine Minić je započeo pre nepunih 5 godina kroz talent program Delta Holdinga “Mladi lideri”. Taj program, kako sama kaže, joj je promenio život i otvorio vrata jedne od najvećih i najuspešnijih kompanija u našem regionu, koja ulaže u mlade, daje početnu priliku i podstiče lični i profesionalni razvoj i napredak.
“Od prvog dana, pa sve do danas sam u kompaniji Delta DMD u Diageo timu i imala sam priliku da iskustvo i znanje stičem na više različitih pozicija. Samim tim bila sam uključena u planiranje i implementaciju marketiške strategije u svim kanalima prodaje – key account, HoReCa, traditional trade, digital marketing i event menadžment”, kaže na početku naša sagovornica koja je trenutno na čelu marketing tima Diageo brendova za tržište Srbije i Crne Gore.
* Da li nam možete otkriti biznis strategije kojima će te se voditi u narednom periodu?
Johnnie Walker, Smirnoff, Baileys i Gordon’s su vodeći brendovi u svojim kategorijama i naši primarni ciljevi su održanje postojećih i osvajanje novih liderskih pozicija na tržištu. Strategija koju pratimo i koja dolazi od globalnih trendova je generalna premijumizacija alkoholnih pića, odnosno, da se potrošači više okreću kvalitetnijim i skupljim proizvodima. Pratimo i trendove u posebnim kategorijama proizvoda, o čemu govori i primer džin revolucije, koja je posle mnogo godina napokon stigla i u Srbiju. Takođe, i rast segmenta Ready To Drink koktela niskoalkoholnih pića, kao što je Smirnoff Ice.
* Šta za vas kao mladog i uspešnog lidera predstavljaju društvene mreže, kakav uticaj imaju kad je posao u pitanju?
Društvene mreže, pored toga što su danas postale skoro pa osnovno sredstvo komunikacije, jesu i instrument viralnog marketinga i prodaje. Takođe, zbog svoje viralnosti, društvene mreže su jako korisne za istraživanje novih ideja, praćenje svetskih trendova, građenje imidža i prodaju brenda. Što se tiče kategorije žestokih alkoholnih pića zakonska regulativa u Srbiji je dosta ograničavajuća kada je u pitanju digitalno oglašavanje, tako da smo na društvenim mrežama trenutno prisutni samo sa brendovima koji sadrže manje od 20% alkohola, a to su Smirnoff Ice i Baileys. Nadamo se da će u se kod nas u Srbiji u budućnosti, a u skladu sa globalnim trendovima, otvoriti širi spektar marketinških alata u digitalnoj sferi oglašavanja za kategoriju žestine.
* Koje veštine i vrline mora posedovati uspešni head of marketing? Šta biste posavetovali budućim kolegama?
Prvi i najvažniji faktor je sticanje znanja, zatim pronicljivost, upornost, odvažnost, odlučnost, orijentisanost ka rezultatima, razumevanje, motivacija i obavezan feedback. Uspešnost jednog tim lidera se ogleda u uspešnosti i zadovoljstvu tima koji vodi. Buduće kolege bih posavetovala da se edukuju što više mogu, konstantno rade na sebi i da se trude da izaberu posao koji vole. Danas je linija između privatnog i poslovnog postala vrlo tanka, a u mom slučaju bih rekla da ja svoj posao živim i to smatram ključem svog poslovnog uspeha.
* Korona je znatno uzdrmala sve grane privrede. Koliko je pandemija promenila tokove poslovanja i na koji način ste se izborili i uspeli da zadržite lidersku poziciju?
Situacija sa Koronom nam je pokazala koliko smo sposobni da se efikasno adaptiramo na različite tržišne okolnosti i u kratkom roku potpuno prilagodimo svoju prodajnu i marketinšku strategiju novonastalim izazovima. Svedoci smo da je pandemija promenila našu svakodnevnicu i da je postavila nove standarde u načinu obavljanja poslovnih aktivnosti. Nažalost, bili smo svedoci pada ukupnog prometa u kategoriji alkoholnih pića. Tržište je bilo izuzetno uzdrmano, HoReCa kanal i event industrija su bile u izuzetnoj krizi zbog zatvaranja, što je prilično negativno uticalo na naš biznis. Sama pandemija je postavila neke nove trendove, od kojih je najvidljiviji rast kućne potrošnje alkohola. Iskreno se nadamo normalizaciji rada ugroženih prodajnih kanala i industrija, kojima mi i pružamo podršku kroz građenje naših brendova.
* Marketing konstantno menja svoj oblik i konstantno se razvija. Da li i u kojoj meri pratite svetske trendove?
Smatram da je jako bitno pratiti svetske trendove i biti u korak sa modernizacijom i digitalizacijom u svim marketinškim kanalima. Pored online resursa, seminara i edukacija koje pohađam, moram da istaknem da sam zaista ponosna na to što imam priliku da pratim svetske trendove, usvajam i stičem nova znanja i od Diageo kompanije, koja predstavlja lidera na svetskom tržištu u kategoriji proizvodnje alkoholnih pića.
* Kakva još iznenađenja možemo očekivati kad je u pitanju proširenje portfolia?
S obzirom na to da kategorija džina doživljava veliku ekspanziju u svetu, kao i kod nas, možemo da najavimo prolećno osveženje novim ukusima brendova Gordon’s i Tanqueray. Takođe ćemo pojačati i Ready To Drink segment. U istom periodu planiramo da naša Johnnie Walker porodica bude obogaćena sa još jednim članom, Johnnie Walker Black Label Sherry Cask viskijem.
Na drugom Holavino sajmu oranž vina u dalekoj Kini, crveni traminac vinarije Bikicki ostvario fantastičan rezultat. Đorđe Bikicki je predstavio sv...
pročitaj jošBartending zanimanje oduvek je sa sobom nosilo izvesnu dozu nesputanog šarma i mistične dopadljivosti. Prefinjena tehnika, uglađeni maniri i visoko...
pročitaj jošPriprema kafe je umetnost, ali i vrhunska veština, a Julius Meinl trening centar idealno mesto da je savladate! Svaki iskusan ugostitelj zna da ...
pročitaj još