Coca-Cola HBC Srbija
14.08.2023 Drink

Lazar Živković i Ivan Jeftić: Coca-Cola HBC Srbija uspešno prati potrebe HoReCa tržišta

Lazar Živković, menadžer za premium alkoholna pića i Ivan Jeftić, menadžer za kafu, obojica eksperti u kompaniji Coca-Cola HBC Srbija, u razgovoru za Cafe Bar & Restoran pričaju o trenutnom stanju na tržištu i o planovima u svojim sektorima

Coca-Cola HBC Srbija

Lazar Živković, menadžer za premium alkoholna pića, skoro deceniju je deo kompanije Coca-Cola HBC Srbija čiji napici svakodnevno osvežavaju i inspirišu stotine potrošača širom Srbije.

Coca-Cola HBC Srbija

Za početak, možete li nam napraviti presek stanja u sektoru premium spiritsa? Koji su to trendovi kojima svedočimo u 2023?

Godinu iza nas obeležile su visoke stope rasta količine i vrednosti prodatog alkohola na tržištu Srbije, i to sa nešto bržim rastom vrednosti, posebno kada je u pitanju uvozni alkohol. Početak ove godine nastavio je trendove koji su već bili prisutni, uključujući rast značaja premium pića, trend rastuće konzumacije u ranim večernjim satima, popularnost easy mix koktela i razvoj klasične koktel kulture. Jedan od trendova je i rast značaja premium odležale rakije od šljive.

Miksologija postaje veoma važna reč, a Coca-Cola HBC Srbija upravo na ovom terenu ima šta da kaže.

Kada govorimo o trendovima kao što su easy mix kokteli i klasična koktel kultura, ključno je imati kvalitetne sastojke kako bi se zadovoljili visoki standardi i raznovrsne preferencije konzumenata. Na sreću, naš široki 24/7 portfolio alkoholnih i bezalkoholnih pića omogućava adekvatan odgovor na rastuću ulogu miksologije. Zahvaljujući izvanrednim brendovima koji su na raspolaganju bartenderima, pružamo jedinstveno iskustvo svim entuzijastima koktel kulture. Osim što se u miksologiji može uživati u ugostiteljskim objektima, naš portfolio pruža mogućnost da se isto iskustvo doživi i kod kuće, uz malo kućne radinosti.

Džin je sve popularnije piće na ovim prostorima i sve je više kraft proizvođača ovog pića u Srbiji. Vaši aduti su Botanist, Bulldog i Bickens. Ako mogu reći, olakšavajuća okolnost je što se odlično slažu sa vašim Schweppess tonikom. Verujem da pratite inovacije koje nudi naša kraft scena. Kakva je vaša prognoza što se tiče tržišta džina?

Poslednjih godina, kategorija džina postaje sve značajnija, kao i neizostavna komponenta sveta koktela. Ova situacija je inspirisala mnoge proizvođače da inoviraju unutar svojih portfolia, kao i brojne entuzijaste i preduzetnike da se upuste u ovaj biznis i predstave svoje proizvode na tržištu. Ovo su sjajne vesti, jer čine džin još atraktivnijim i podstiču inovacije koje unapređuju kvalitet i raznovrsnost, dugoročno doprinoseći stabilnom razvoju ove kategorije. U ovom izazovnom i konkurentnom okruženju, naš trio brendova dobija novog člana – Gin Mare, premium džin sa mediteranskim duhom i jedinstvenim ukusom. Proširena porodica džinova omogućava nam da ponudimo vrhunske proizvode u različitim cenovnim segmentima i za različite prilike konzumacije. Konačno, naš Schweppes Tonic Water omogućava da se doživi savršena kombinacija gorčine, osvežavajućih mehurića i raznovrsnih aroma, zadovoljavajući sva čula ukusa i mirisa.

U vašem portfoliu imate brojna pića. Rad sa ovakvim brendovima bih uporedio sa ulogom fudbalskih trenera koji u svojim timovima imaju sve same svetske zvezde. Koliko je teško posvetiti svakom brendu adekvatnu pažnju i kako to uspevate?

Struktuirani timski pristup i duboko razumevanje svakog brenda ključ je dobrog balansa. Naš tim koji se bavi segmentom alkoholnih pića je mali, ali sastoji se od posvećenih entuzijasta i strastvenih zaljubljenika u ovu kategoriju. Svaki član tima donosi svoj jedinstveni doprinos u pristupu i razvoju svih naših brendova. Kombinacija različitih znanja i iskustava omogućava nam da pristupamo svakom brendu na način koji zaslužuje. Nastojimo da pružimo priliku kako etabliranim zvezdama, tako i mladim nadama da doprinesu u ovoj tržišnoj utakmici.

Možete li nam otkriti neka iznenađenja koja pripremate u skorijoj budućnosti, a siguran sam da će ih biti?

Uz Gin Mare, uskoro možete očekivati još jedan izuzetno zanimljiv proizvod – Jack Apple. Ova kombinacija savršeno se slaže sa našim Schweppes Tonicom i predstavlja idealan easy mix za letnje mesece. A kada smo kod letnjeg perioda, upravo sada proširujemo našu ponudu i donosimo na tržište Finlandiu Botanical, i to u dva ukusa. Sve što sam do sada najavio da planiramo da lansiramo ide u korak sa promenama preferencija potrošača i trendovima koji su tu da ostanu, to je sigurno. Naš cilj je zadovoljiti različite ukuse na tržištu i pružiti izvanredno iskustvo našim konzumentima.

Za kraj, pitanje iz oblasti kafe – šta je za vas savršena kafa?

Za mene, savršena kafa je šoljica Vergnano kafe, a taj trenutak postaje još bolji kada uživam u dobrom društvu i nazdravim sa našom Zlatnom rakijom.

Pored segmenta premium alkoholnih pića, Coca-Cola HBC Srbija, krupnim koracima zauzima i tržište kafe. O tome pričamo sa Ivanom Jeftićem, menadžerom za kafu u kompaniji Coca-Cola HBC Srbija.

Coca-Cola HBC Srbija

Za početak, možete li nam napraviti presek stanja u sektoru kafe? Da li ste zadovoljni i gde vidite mogućnosti za dalji napredak?

Kafa je kategorija koja se neprestano razvija, evoluira i pruža potrošačima nova iskustva, inovacije i načine konzumacije. Kada je reč o našem portfoliju, apsolutno smo zadovoljni uspehom naših brendova Costa Coffee i Caffé Vergnano. Costa Coffee je široko prisutna u maloprodaji, dok se u kanalima poput HoReCa i At Work, uspešno širimo iz nedelje u nedelju sa oba brenda. Očekujemo dalji rast i u budućnosti kroz organsko širenje, kao i kroz različite inovacije i ponude prilagođene našem tržištu.

Novonastala situacija nakon sukoba u Ukrajini je poremetila brojna tržišta, pa i proizvodnja kafe nije bila izuzetak. Pored toga, klimatske promene dodatno utiču na proizvodnju, a samim tim i cenu kafe. Kakvo je vaše mišljenje po tom pitanju i kako se vi u vašem sektoru nosite sa tom činjenicom?

Nakon nedavnih turbulencija i rasta cena kafe na globalnom tržištu, čini se da se situacija stabilizuje. Naravno, budućnost je uvek neizvesna, ali u Coca-Cola HBC Srbija smo uvereni da naš široki portfolio i globalni brendovi mogu odgovoriti na sve potencijalne izazove koje nam tržište postavi.

Kada je Costa kafa u pitanju, izuzetan potez je bio plasiranje kapsula, gde ste tržištu ponudili mogućnost kućnog uživanja u HoReCa kvalitetu kafe. Planirate li uvođenje novih blendova Costa kafe kada je u pitanju HoReCa sektor?

Konzumacija espresso kafe “kod kuće” je apsolutni trend godinama unazad. Potrošači očekuju jednako dobar kvalitet kafe i u svojim domaćinstvima, a mi se trudimo da im pružimo neke nove dimenzije uživanja u svom omiljenom napitku. Costa Coffee nudi širok izbor espresso blendova visokog kvaliteta u kapsulama kompatibilnim sa Nespresso i Dolce Gusto sistemima. Bez obzira na preferencije ukusa, naša raznovrsna ponuda blendova će zadovoljiti i najzahtevnije ljubitelje kafe. Takođe, u sektoru HoReCa pružamo veliki izbor vrhunskih mešavina, uključujući 100% Arabica i singl origin kafe iz Kolumbije.

Caffè Vergnano je jedan od najstarijih i najprestižnijih brendova u svetu kafe. Kako ste zadovoljni dosadašnjim partnerstvom i reakcijama klijenata iz HoReCa sektora? I naravno, kakvi su planovi u vezi brenda?

Caffé Vergnano predstavlja jedan od najstarijih i autentičnih italijanskih brendova sa 140 godina iskustva i ekspertize. Moram napomenuti da su reakcije naših partnera, vlasnika kafića, ali što je još važnije, i potrošača izvanredne. Vergnano blendovi su se u relativno kratkom vremenskom periodu uspešno etablirali kod velikog broja naših partnera u sektoru HoReCa. Naravno, naš cilj je dalje širenje kroz otvaranje novih objekata, kao i predstavljanje novih ponuda i inovacija u različitim podkategorijama kafe.

Vaš 24/7 Experience Centre je jedinstvena zona za sticanje sofisticiranih znanja i veština ljudi iz HoReCa sektora i prostor koji nudi priliku za razmenu i realizaciju inovativnih ideja. Kako ste zadovoljni njegovim radom i kakvi su utisci barista i ljudi iz struke?

24/7 Akademija je nastala kao potreba za podrškom našem širokom portfoliju koji apsolutno odgovara svim prilikama potrošačke konzumacije. Naša želja je da na ovom jedinstvenom prostoru konstantno radimo na edukaciji naših zaposlenih, ali i eksternih partnera. Fokus se posebno stavlja na kafu i Barista kulturu. U tom smislu, ponosno možemo reći da smo nedavno postali nosioci SCA sertifikata (ekspertskog sertifikata koji izdaje Svetska asocijacija eksperata za kafu), jedini na Balkanu i jedina organizacija u okviru naše kompanije koja poseduje taj sertifikat. To nam omogućava da vrhunsku ekspertsku obuku za Bariste i relevantne sertifikate prenesemo i na Srbiju.

Da ste na Lazarevom mestu, koji biste koktel predložili potrošačima ovog leta?

Espresso Martini i Espresso Tonic. (osmeh).

AUTOR: SVETISLAV STOJANOVIĆ

FOTO: MLADEN SEKULIĆ

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i uslovima korišćenja sajta.

još iz kategorije