Katarina Minić: “Tržište se okreće premium brendovima”
Delta DMD je vodeći distributer Diageo programa za Srbiju, a marketing sektor je odgovoran za sve veću popularnost i plasiranje svetski poznatih br...
pročitaj jošRuski alkoholni gigant Beluga Grupa najavio je da će ove godine uvesti više od 300.000 boca, uz blagoslov Kremlja. Beluga je službeno izrazila nameru uvoza viskija u Rusiju bez dopuštenja vlasnika brenda Johnnie Walker, korporacije Diageo.
Diageo se nešto manje od godinu dana povukao iz Rusije zbog Putinove invazije na Ukrajinu. Prekinuli su sve veze s partnerskim firmama u Moskvi i Sankt Petersburgu koje su punile Bell’s i White Horse viskije za rusko tržište. Nakon što su se veliki globalni brendovi, na čelu s McDonald’som počeli povlačiti iz Rusije, Putinova vlada odobrila je takozvani paralelni uvoz, kontroverznu praksu uvoza odabranih premium brendova, uglavnom alkohola, mimo njihovih proizvođača i vlasnika.
Ruski poslovni dnevnik Kommersant otkrio je da se Beluga, grupacija nazvana po slavnoj Beluga votki, prva prijavila za paralelni uvoz, a odmah iza nje veliki koncern Luding Group, koji takođe planira koristiti mehanizam paralelnog uvoza za zaobilaženje bojkota za Johnnie Walker i Macallan viski. Diageo nije komentarisao novu situaciju s paralelnim uvozom Johnnie Walkera, a pitanja novinara su iskoristili da poruče kako će uskoro prekinuti i zadnje preostale poslovne veze s Rusijom.
Međunarodni proizvođači i vlasnici brendova ne mogu sprečiti ulazak svojih proizvoda u Rusiju kroz paralelni uvoz. Jedino što im pomaže jeste činjenica da na tržištu nije lako nabaviti ozbiljnije količine alkohola mimo ovlašćenih distributera, a teško ih je i naplatiti otkad je Rusija isključena iz svifta. Ruski distributeri uglavnom traže poznata pića kod veletrgovaca u susednim zemljama. Istraga koju je nedavno objavio Mail on Sunday otkrila je da moskovske prodavnice još uvek prodaju britansku vrhunsku robu, uključujući Rolls-Royce automobile.
Što se viskija tiče, potrošnja u Rusiji ostala je stabilna na oko 67 miliona litara u 2022, jer su distributeri imali zalihe i ruske destilerije i punionice su povećale proizvodnju za oko trećinu. Neke ruske kompanije proizvode takozvani lažni viski, osmišljen da bi cenom i dostupnošću mogao da se takmiči sa brendovima poput White Horse, jer se zalihe uvoznih viskija smanjuju. Flaša ruskog McCallistera koji se prodaje kao „škotski viski“, košta nešto više od četvrtine cene Johnnie Walkera. No, tržište vapi za premium viski brendovima. Domaća proizvodnja čini 45% potrošnje alkohola, ali ruska srednja klasa želi piti samo uvozne kvalitetne brendove, posebno kada su viski, džin, rum i tekila u pitanju. Beluga Group je najavila da će paralelnim uvozom u Rusiju vratiti i Jagermeister.
Nikola Gregec, trade marketing menadžer u kompaniji Carlsberg, nam je otkrio koje su ključne strategije za promociju brenda. Nikola Gregec je još t...
pročitaj jošPriprema kafe je umetnost, ali i vrhunska veština, a Julius Meinl trening centar idealno mesto da je savladate! Svaki iskusan ugostitelj zna da ...
pročitaj jošEstonski somelijer Mikk Parre je pobednik takmičenja ASI Best Sommelier of Europe, Africa & Middle East. Drugo mesto je osvojila francuska takm...
pročitaj još