Kraljica 14 šljivova rakija iz Destilerije Zarić u Top 25 spirita na svetu
Na ovogodišnjem Spirits Selection by Concours Mondial de Bruxelles, jednom od najprestižnijih svetskih takmičenja jakih alkoholnih pića, srpska rak...
pročitaj jošKompanija Knjaz Miloš je proširila svoj portfolio i sa novim brendom kafe – Rivolta, odlučila da zaigra na tržištu kafe. Rivolta kafa nam dolazi u zrnu i kapsulama, a o ovom velikom iskoraku kompanije Knjaz Miloš razgovaramo sa brend menadžerkama Aleksandrom Rackov i Marijom Tošić Milatović.
Kompanija Knjaz Miloš navikla nas je da iz njihovih redova dolaze najraznovrsnija i najukusnija bezalkoholna pića. Uz lokalne brendove – tržišne lidere koji, baštineći tradiciju vrhunskog kvaliteta, pred potrošače donose i brojne novine, kompanija odnedavno proizvodi i distribuira Pepsi portfolio napitaka na tržištu Srbije i Crne Gore. Uz Knjaz Miloš, Aqua Vivu, Guaranu, ReMix Knjaz, Tube, Gusto i Golf, sa globalnim Pepsi brendovima pod svojim okriljem, kompanija je u potpunosti zaokružila portfolio i osvojila prostor za dalji rast i razvoj. Baš kad smo mislili da su podigli letvicu na viši nivo, iznenadili su nas vešću da predstavljaju svoj brend kafe u zrnu i kapsulama – Rivolta. O svemu tome razgovaramo sa brend menadžerkama zaslužnim za koncept, izgled i komunikaciju Rivolte, Aleksandrom Rackov i Marijom Tošić Milatović.
* Kompanija Knjaz Miloš je među najvećim proizvođačima mineralne vode, bezalkoholnih i energetskih napitaka. Na temeljima imena i tradicije duže od dva veka, plasirate na tržište napitke vrhunskog kvaliteta, a od sada ćete biti prisutni i na tržištu kafe. Možete li mi reći kako je protekao put od ideje do realizacije proizvoda, s obzirom na to da brend Rivolta predstavlja zaista veliki iskorak u vašem portfoliju?
Marija: Naš san o kafi traje dugo, a najveća inspiracija svakako dolazi iz savršenog spoja šoljice tople, aromatične kafe i čaše gaziranog, nezamenljivog Knjaza pored. To je priča stara koliko i naš najstariji brend, a mi smo presrećni što smo taj dugo sanjani san sada pretvorili u javu. Želeli smo da ulazak u ovu potpuno novu kategoriju za našu kompaniju bude u velikom stilu, odnosno da proizvod bude najvišeg kvaliteta, kako su potrošači od nas navikli. U pogledu kafe, to znači samo jedno – italijansko poreklo, pristup i filozofija u svakom detalju. Na putu od ideje do realizacije pomoglo je to što smo postali deo sistema vodećeg proizvođača pića u centralnoj Evropi, grupe Mattoni 1873, koja inkorporira i italijansku tradiciju vlasnika, porodice Paskvale. Sve neodoljive kombinacije kafe, koje naš portfolio Rivolta kafe u zrnu, Nespresso i Dolce Gusto kapsulama sadrži, pažljivo su pripremljene od strane vrsnih italijanskih majstora, a ipak, u potpunosti prilagođene preferencijama našeg tržišta.
Aleksandra: Kada sa italijanskim nasleđem spojimo lokalnu tradiciju kafe u Srbiji, gde se po glavi stanovnika popije 5.4 kg kafe godišnje, što je rezultat koji nas stavlja na listu top 10 zemalja po konzumaciji kafe, znali smo da pred sobom imamo zahtevne potrošače i da moramo da se posvetimo svakom detalju. Nakon mogo rada, truda i usvajanja znanja u potpuno novoj oblasti, s ponosom predstavljamo Rivolta kafu, novu kafu Mattoni grupe u jugoistočnoj Evropi. Prvi korak na ovom putovanju krećemo preko internet prodavnice i kroz kanal prodaje Knjaz Miloš Nature, naše kompanije okrenute poslovnim korisnicima koje snabdeva vodomatima i balonima vode. U inicijalnoj fazi Rivolta će se fokusirati takođe na poslovne korisnike, dok ćemo vas o našim daljim planovima u HoReCa kanalu i maloprodaji detaljno obaveštavati.
* Rivolta u italijanskom jeziku ima značenje reči bunt ili revoluciju. U slučaju vašeg brenda kafe, protumačio bih to kao revoluciju mladosti i kretivni odmak od uobičajenog u ukusima kafe, kao i prezentaciji i posluživanju kafe.
Marija: Rekla bih da ste kvalitetno uradili kvalitativnu analizu imena kafe i naše namere sa Rivoltom (smeh). Kao i u svemu što radimo, nastojimo da ostavimo pečat i da sa svakom novom inovacijom kao lider na tržištu potrošačima demonstriramo nove mogućnosti i domete naše industrije – bilo da je to dizajn flaše kao što ima naš Tube, funkcionalni benefiti kod Aqua Viva Sport portfolija, ili izvanredan ukus koji pravi razliku kod Knjaz Miloš Aromatičnog. Radeći na Rivolti, pažljivo smo proučavali kulturu kafe, ukuse koje volimo, rituale koji iskustvo ispijanja kafe čine kompletnim. Rešili smo da strašću, savršenstvom i evociranjem emocija koje delimo, među kojima je i pobuna i borba za sve što volimo, razigramo celu kategoriju. Rečima brenda, san da se probudimo u srcu Italije i ispijemo jedinstvenu šoljicu kafe rešili smo da pretvorimo u javu, svakog dana, kroz malu revoluciju na ličnom planu, buntovnički duh, autentičnost i izvrsnost.
* Rivolta kafa se proizvodi u Italiji. Možete li mi reći kako teče proces proizvodnje i nešto više o samom portfoliju?
Marija: Da, to je činjenica na koju smo posebno ponosni – kompletan asortiman Rivolta kafe nastaje u Italiji, centru kulture kafe iz kojeg crpimo inspiraciju i znanje, u saradnji sa našim italijanskim partnerima. Naš portfolio kafe u kapsulama i u zrnu sadrži jače i blaže blendove premium Robusta i Arabika kafe, kao dve najpoznatije svetske vrste kafa. Za ljubitelje slabijih i senzitivnijih tonova, pravi izbor su Classico i Cremoso, dok su ljubiteljima jačih i intezivnijih ukusa na raspolaganju Forte i Intenso.
Aleksandra: U osnovi svih naših blendova jeste perfektno odležalo zrno, koje stvara potpuni užitak i čini šoljicu Rivolta kafe unikatnim iskustvom, budeći sva naša čula, pozivajući da zastanemo i duboko u sebi proslavimo lepotu malih stvari. Naša zrna kafe su ručno brana, sušena na suncu i negovana sa pažnjom. Prženje i mlevenje kafe takođe su umetnost za sebe, a naša glavna pržionica kafe izdvaja se jedinstvenim profilima za pečenje i donosi najsloženije, najfinije ukuse. Predlažemo da probate sve i pronađete savršen za sebe.
* Knjaz Miloš neprestano uvodi i sprovodi inovacije vezane za proizvode i ambalažu kako bi ojačao svoju lidersku poziciju. Izuzetno dobro komunicirate sa mladim potrošačima. Kako ćete u slučaju Rivolta kafe pomiriti navike i afinitete mlađe i starije generacije?
Aleksandra: Polazeći od privilegovane pozicije koju zauzimamo u domovima i srcima potrošača, naša misija u kompaniji jeste da pružimo najkvalitetnije opcije u svim prilikama konzumacije. Proteklih godina kreirali smo desetine inovacija, uključujući potpuno nove brendove, sa ciljem da napravimo sveobuhvatan i relevantan portfolio koji edukuje potrošače šta sve mogu da požele kada je reč o bezalkoholnim napicima. Pri ulasku u nove kategorije, nastojimo da kreiramo dodatnu vrednost za potrošače. Rivolta porfolijem nismo želeli da ponudimo “samo još jedan” brend kafe na tržištu Srbije, već da se istaknemo a jedan od važnih alata pozicioniranja svakako je ambalaža koju ste pomenuli. Tu su, zatim, komunikacijska platforma i priča koju brend donosi. Rivolta se obraća ljubiteljima kafe koji preferiraju italijanski stil ispijanja kafe, kao jedan “sveti” ritual koji se ne preskače i koji oplemenjuje svaki dan. Stoga možemo reći da se u Rivoltu mogu zaljubiti i mlađe i starije generacije, svi oni koji se prepoznaju u ovakvoj želji za svakodnevnim užitkom i koji se bore za takav trenutak za sebe.
* U kompaniji Knjaz Miloš zadužene ste za agende i drugih brendova – Aleksandra Tubea, a Marija ReMix Knjaza. Koja ćete iskustva prilikom rada na pomenutim brendovima primeniti u proboju na srpsko tržište, pošto su ljubitelji kafe u Srbiji vrlo izbirljivi, a i konkurencija je oštra?
Aleksandra: Rad na velikim brendovima, od Knjaz Miloša, preko Aqua Vive i Guarane, sve do najmlađih – ReMix Knjaza i Tube sokova, sa svim njihovim inovacijama, ekstenzijama, platformama komunikacije i ciljnim grupama, odlična je škola za sve dalje projekte velikih lansiranja, poput ovog o kojem danas pričamo. Svesni smo razvijenosti tržišta kafe, ali nama rad i plasiranje potpuno novog brenda u okviru jake i oštre konkurencije nije nepoznanica – čak se može reći i da je neka vrsta inspiracije.
Pred nama je svakako još mnogo učenja o novoj kategoriji. Ostajemo prevashodno beverage kompanija, ali sada spremni da uz naše brendove vode i napitaka ponudimo i svoj brend kafe. Srećni smo što radimo na tržištu Srbije gde ova praksa nije novina, i gde su mnoge velike kompanije proizvođači pića, među kojima i Coca Cola Hellenic, Atlantic Grupa i Nestle, već postavile standarde sa svojim brendovima kafe, pa imamo na koga da se ugledamo.
Marija: Rivolta i ReMix Knjaz dele misiju utoliko što se kod potrošača izdvajaju kvalitetom i novom dimenzijom ukusa koji donose. Cilj komunikacije jeste da zainteresuju potrošače da ih probaju, a posle toga ljubav se dešava spontano. A dobro idu i ruku pod ruku (smeh).
* Kakav je bio vaš doživljaj kada ste se prvi put susreli sa aromom Rivolta kafe? A kakve rezultate očekujete?
Marija: Sa aromama naše kafe susreli smo se i smesta zaljubili još prilikom inicijalnih degustacija, a potom i odabira savršenih blendova kafe. Lepota rada u kompaniji Knjaz Miloš je u tome što imamo potpunu slobodu u kreativnom procesu, od ideje do realizacije svakog detalja – ukusa, asortimana, dizajna. Tu slobodu koristimo da kreiramo proizvode koji su sasvim prilagođeni za balkanske potrošače, bez globalnih i korporativnih ograničenja i smernica. Lokalna pamet, znanje i entuzijazam, kao i brzina učenja i fleksibilnost da se prilagođavamo i koristimo prilike, već su nam doneli velika dela i uspehe. Nema razloga da i sada ne bude tako.
Aleksandra: Počelo je od našeg malog Rivolta tima, a sad mogu da vam kažem da ujutru vlada ozbiljna gužva oko kafe aparata u našim kancelarijama!
Na ovogodišnjem Spirits Selection by Concours Mondial de Bruxelles, jednom od najprestižnijih svetskih takmičenja jakih alkoholnih pića, srpska rak...
pročitaj jošProkupac je kroz istoriju, a pre pojave međunarodnih sorti vinove loze u Srbiji, na ovim prostorima bio dominantna sorta, uključujući sve ostale, i...
pročitaj jošSajam BrauBeviale jedan je od najvećih svetskih sajmova specijalizovanih za industriju piva, vina, alkoholnih i ostalih pića, sa snažnim fokusom na...
pročitaj još