14. oktobar, dan kada slavimo Prokupac
Prokupac je kroz istoriju, a pre pojave međunarodnih sorti vinove loze u Srbiji, na ovim prostorima bio dominantna sorta, uključujući sve ostale, i...
pročitaj jošMnogobrojnim manifestacija širom Srbije ove godine po šesti put biće obeležen Međunarodni dan prokupca 14. oktobar. Dan prokupca organizuje se u slavu najvažnije autohtone srpske sorte vinove loze, a ovog puta, uz centralni događaj, biće organizovani prateći događaji.
Manifestacija počinje Karavanom prokupca koji će posetiti Prokuplje 9. oktobra, Aleksandrovac 10. oktobra i Kragujevac 12. oktobra, dok će u Beogradu 14. oktobra biti održan tradicionalni Salon prokupca na kome će se predstaviti najbolji domaći proizvođači vina ove sorte, sa nizom premijera i vina iz novih berbi. Dana 15. oktobra biće održana konferencija „Prokupac – rođen u Srbiji“ u hotelu Radisson Collection koji će okupiti internacionalne vinske eksperte, novinare i trgovce vinom iz čak sedam zemalja. U danima posle konferencije međunarodni vinski stručnjaci posetiće vinogorja i vinarije u Srbiji u kojima se uzgaja i proizvodi prokupac.
Manifestaciju prate i izložbe slika, stručne degustacije i promocije, dok će se u restoranima, vinotekama i barovima širom Srbije cele sedmice od 11. do 17. oktobra održati „Nedelja prokupca“ sa širokom vinskom i gastronomskom ponudom posvećenom našoj autohtonoj sorti.
Manifestacija Međunarodni dan prokupca nastala je na inicijativu više aktera srpske vinske scene, okupljenih oko inicijative „Wine Identity“, sa idejom da naša autohtona sorta vinove loze ponovo zauzme mesto koje joj pripada na svetskoj vinskoj mapi. Ove, kao i prethodne godine, manifestacija se odvija uz podšku USAID-ovog Projekta za konkurentnu privredu.
Prokupac je autohtona crna sorta vinove loze, neraskidivo vezana za vinogorja Srbije u kojima je nekada dominirala. Sredinom 20. veka gotovo je iskorenjena, a očuvali su je mali vinari, pretežno u aleksandrovačkoj Župi. Renesansa vinske industrije u Srbiji, kao i globalni porast popularnosti autentičnih vina, dali su prokupcu novu šansu i on se danas ponovo širi vinogradima, dok vina od prokupca po pravilu dobijaju visoka internacionalna priznanja na ocenjivanjima i degustacjama.
Više informacija možete potražiti OVDE
Nikola Gregec, trade marketing menadžer u kompaniji Carlsberg, nam je otkrio koje su ključne strategije za promociju brenda. Nikola Gregec je još t...
pročitaj jošBartending zanimanje oduvek je sa sobom nosilo izvesnu dozu nesputanog šarma i mistične dopadljivosti. Prefinjena tehnika, uglađeni maniri i visoko...
pročitaj jošPriprema kafe je umetnost, ali i vrhunska veština, a Julius Meinl trening centar idealno mesto da je savladate! Svaki iskusan ugostitelj zna da ...
pročitaj još