Kraljica 14 šljivova rakija iz Destilerije Zarić u Top 25 spirita na svetu
Na ovogodišnjem Spirits Selection by Concours Mondial de Bruxelles, jednom od najprestižnijih svetskih takmičenja jakih alkoholnih pića, srpska rak...
pročitaj jošRakija šljivovica upisana je na UNESCO Reprezentativnu listu nematerijalnog kulturnog nasleđa čovečanstva kao element nematerijalnog kulturnog nasleđa Srbije, navedeno je u saopštenju Ministarstva kulture Srbije.
Odluku o upisu, kako je istaklo ministarstvo, doneo je Međuvladin komitet za očuvanje nematerijalnog kulturnog nasleđa na zasedanju koje se održava u Rabatu, u Maroku.
„Upis znanja i veština potrebnih za pripremu šljivovice u domaćinstvu i njenu upotrebu u svakodnevnoj praksi na UNESCO Reprezentativnu listu značajno doprinosi povećanju vidljivosti nematerijalnog kulturnog nasleđa na nacionalnom i lokalnom nivou, kao i međunarodnoj promociji ‘živog nasleđa’ Srbije“, navodi se.
Ministarstvo kulture je 2021. godine nominovalo šljivovicu za UNESCO Reprezentativnu listu, a nominaciju je pripremio Centar za nematerijalno kulturno nasleđe Srbije pri Etnografskom muzeju u Beogradu.
U pojašnjenju UNESCO-a o šljivovici stoji da priprema ove rakije uključuje porodice i zajednice, kao i da se šljive najčešće uzgajaju na porodičnim farmama i beru u jesen.
„U svečanim prilikama i tokom porodičnih slavlja, sa šljivovicom se nazdravlja sa željama za zdravlje i blagostanje. Takođe je važan deo tradicionalne medicine, s dodanim lekovitim biljem ili voćem za dobijanje lekova protiv prehlade i bolova ili antiseptika“, navode u UNESCO-u.
Elementi na Reprezentativnoj listi nematerijalnog kulturnog nasleđa UNESCO-a iz Srbije su i porodična slava od 2014. godine, kolo – tradicionalna narodna igra od 2017. godine, pevanje uz gusle iz 2018. godine i kao i Zlakuska grnčarija od 2020. godine. Konvencija o zaštiti nematerijalnih dobara usvojena je 2003. godine, a od tada joj se priključilo 180 država širom sveta.
Danas počinje ASI takmičenje za najboljeg sommeliera u Evropi, Africi i Bliskom istoku. Ovaj događaj se održava svake tri godine i organizuje ga As...
pročitaj jošNa drugom Holavino sajmu oranž vina u dalekoj Kini, crveni traminac vinarije Bikicki ostvario fantastičan rezultat. Đorđe Bikicki je predstavio sv...
pročitaj jošNikola Gregec, trade marketing menadžer u kompaniji Carlsberg, nam je otkrio koje su ključne strategije za promociju brenda. Nikola Gregec je još t...
pročitaj još