Prvo pivo u prahu! Na tržištu 2024. godine
Samostanska pivara u Istočnoj Nemačkoj došla je do revolucionarne inovacije - napravila je prvo pivo u prahu. Samo mu trebate dodati vodu i zapenić...
pročitaj jošZanatske pivare u Srbiji sigurno se mogu ubrojati u sektore privrede koji su među najpogođenijima pandemijom koronavirusa. O posledicama jasno govori to što veoma malo njih posluje punim kapacitetom u poslednje dve godine, otkako je počela pandemija. Prema rečima predsednika Udruženja malih nezavisnih pivara Srbije Dejana Smiljanića, aktivno radi svega nekoliko kraft pivara, i to na nivou koji je ispod isplativosti.
„Situacija sa zanatskim pivarama je vrlo napeta. Ima nekoliko njih koje i dalje rade, s tim što je upitno koliko im je posao isplativ, jer vidim da su im cene drastično niže. Oni su ušli u malo veću širinu, ali je to samo zato da se pivo ne bi pokvarilo. Mi smo kuvali više tokom 2021. nego u 2020. godini, pa će se kroz brojke verovatno videti neki rast u procentima, ali to je samo 10 odsto onoga što smo kuvali 2019. godine. Dakle, nismo ni blizu isplativosti“, objašnjava u razgovoru za Biznis.rs Smiljanić. Pavle Ilić iz pivare Salto, koja je nedavno dobila i priznanje za najbolje pivo na svetu, kaže da od marta 2020. godine do danas kraft pivare nisu proizvodile svojim maksimalnim kapacitetima, u kojima su radile pre pandemije koronavirusa.
„Možda smo tokom nekoliko meseci od marta 2020. dostigli nivo koji smo imali pre pandemije, ali sve osim toga bilo je oko 15 do 20 odsto prethodne redovne prodaje. Recimo da smo sedam do osam meseci radili na potpunoj nuli – samo smo plaćali plate uz pomoć države (minimalce), a ostalo je bilo na teret firme. Sve u svemu, situacija je u celom ovom periodu bila jako loša“, objašnjava Ilić i dodaje da se u letnjim mesecima osetilo poboljšanje u poslovanju, a leto je period kada mogu da procene i koliko su kao pivara porasli na tržištu, pošto se dosta novih mesta odlučuje za kraft piva.
„Širimo poslovanje u dosta kafića, međutim, nijedan od njih ne radi punim kapacitetom, tako da uopšte ne vidimo trenutnu prodaju i potražnju na tržištu, osim u letnjim mesecima. Tako smo letos videli da smo porasli i mislim da će kategorija kraft piva i dalje rasti, odnosno da će potražnja za zanatskim pivima da raste vremenom, samo da se stvari vrate u normalu kada je reč o korona krizi“, ističe Ilić.
Bartending zanimanje oduvek je sa sobom nosilo izvesnu dozu nesputanog šarma i mistične dopadljivosti. Prefinjena tehnika, uglađeni maniri i visoko...
pročitaj jošNa drugom Holavino sajmu oranž vina u dalekoj Kini, crveni traminac vinarije Bikicki ostvario fantastičan rezultat. Đorđe Bikicki je predstavio sv...
pročitaj jošPriprema kafe je umetnost, ali i vrhunska veština, a Julius Meinl trening centar idealno mesto da je savladate! Svaki iskusan ugostitelj zna da ...
pročitaj još