Održan prvi regionalni Monin Cup 2024
Prvi regionalni Monin Cup 2024 održan je u Beogradu krajem maja, u Dorćoleti. Ovo uzbudljivo takmičenje okupilo je mlade barmene iz cele regije, ko...
pročitaj jošMonin je porodična kompanija osnovana 1912. godine u Bourgesu u kom je i danas. Prepoznata je kao vrhunski francuski brend koji je ujedno i kreator inovativnih rešenja kad su ukusi u pitanju, a poznata je i kao pouzdan partner za profesionalce iz HoReCa sektora širom sveta
Kompanija Monin je mnogo više od likera, sirupa, pirea i drugih proizvoda. Po rečima gospodina Nikole Boškovića regionalnog direktora za Jugoistočnu Evropu to je način života koji je proistekao iz iskustva zasnovanog na istoriji i stručnosti.
* Gospodine Boškoviću, šta Monin kao brend čini jedinstvenim?
Monin je autentičan je brend koji vodi računa o životnoj sredini a za proizvodnju koristi samo najbolje prirodne sastojke. Sve prati kreativni tim koji daje finalni doprinos. Nikada ne prestajemo da stvaramo i zato je naš portfolio bez premca: 6 kategorija uključujući sirupe, voćni pire, sosove, frapee, likere i dr. više od 150 ukusa i 19 različitih formata.
* Broj vaših klijenata konstantno je u porastu, u čemu je tajna?
Više od stotinu godina, Monin je preuzimao rizike prilikom istraživanja novih tržišta, lansirajući ponekad i neočekivane proizvode. Na kraju rizik se isplatio. Cilj nam je oduvek bio da pomognemo klijentima u izradi najinovativnijih i najsavremenijih pića, od male nezavisne kafeterije do najopremljenijih ekskluzivnih barova, od međunarodnih lanaca brzih usluga do lokalnih restorana. Uspeli smo ne samo obezbeđivanjem doslednog i vrhunskog kvaliteta, već i boljim pozicioniranjem, boljom pokrivenošću, trudeći se da bolje razumemo potrebe naših kupaca. To nas je dovelo do toga da postanemo globalna kompanija koja se brzo kreće, razvija i takmiči u danasnjem zahtevnom svetu.
* Ono što Monin čini jedinstvenim je izuzetno širok spektar dostupnih ukusa.
Tako je. Danas na tržištu imamo oko 160 i još 40 ukusa u razvoju (RnD). Kad god da posetimo neku novu zemlju, pronađemo nove ukuse. Poslednji primer je najnoviji ukus Jabuticaba, koji smo otkrili prilikom posete Brazila.
Naš rad i način razmišljanja čine kvalitet, kreativnost i inovativnost dok u samom razvoju brendova učestvuju vrhunski profesionalci sa različitih krajeva sveta tako da ništa ne prepuštamo slučaju.
* Koliko novih ukusa godišnje Monin plasira?
Broj varira ali u principu ne prelazi nikad deset. Lansiranje novog proizvoda zahteva ogroman rad, počevši od istraživanja tržišta i razvoja. Ponekad je potrebno šest meseci, nekada tri godine. Razvijamo novi ukus dok ne budemo potpuno zadovoljni. Želimo da svaki novi proizvod bude savršeno obeležje Monina. Svaka fabrika širom sveta radi na lokalnim ukusima, na osnovu ukusa lokalnih kupaca. To je ono što Monin čini tako posebnim i bliskim lokalnom tržištu. Ako razmislimo o tome, na primer, Italija i Francuska su veoma bliske, ali su navike konzumenata potpuno različite. Ne možemo da ponudimo iste sastojke za ukus kafe u Italiji, u kojoj je kult espresa potpuno drugačiji.
* Monin prednjači u odnosu na druge brendove iz iste kategorije. Koji su razlozi?
Jedan od razloga je i taj što sa nekim od naših proizvoda možete pripremiti i do dvadeset, trideset različitih pića. Takođe, izdvaja ga i izuzetno široka lepeza ukusa. Sirupi su specifične struktura, 100% su prirodni, ne sadrže veštačke arome niti boje i bez konzervansa su. 99% Naših sirupa, soseva i pirea je potpuno prirodno. Stvaranje čisto prirodnih proizvoda je veliki izazov za Monin. Troškovi su znatno veći, između 30% i 60%, ali pozicioniranje brenda nam omogućava da to izdržimo.
Kad govorimo o kvalitetnim izborima moram istaći asortiman Paragon Moninovu liniju Single Botanic Cordials, linija izuzetno raznovrsnih proizvoda koje mogu zameniti slatku ili kiselu komponentu, ili čak oboje. Paragon je potpuno nova kategorija proizvoda: to nije sirup, liker ili sok, to je aroma, zaslađivač i zakiseljavač. Proizveden je posebnim procesom ekstrakcije ukusa zasnovanim na komprimovanom ugljen-dioksidu koji se koristi u industriji parfema pod nazivom Supercritical CO2.
Sa rastućom potrebom za prirodnim proizvodima, neki kupci su postali veoma zahtevni. Oni čine veliku zajednicu stručnjaka, neki čak imaju i barove. U Dubaiju, na primer, postoji veoma ekskluzivan bar gde svaki proizvod proizvode direktno vlasnici, jer nijedan brend, po njihovom mišljenju, nije dovoljno dobar“
Zato smo odlučili da pronađemo način da uđemo u ove trendi barove i nakon dugog proučavanja našeg odeljenja za istraživanje i razvoj (RnD), odlučili smo da počnemo sa kolekcijom bibera „The Pepper Collection“
Fokus je bio na odabrane tri različite vrste bibera – iz Nepala, Kameruna i Etiopije. Paragon je neverovatan proizvod, drugačiji od svih drugih na tržištu, svakako ne za sve barove, ali u ovom slučaju ne tražimo velike količine, već zadovoljne kupce. Potpuno je drugačiji od postojećih proizvoda i, budući da je bezalkoholni proizvod, sa njim možete učiniti bilo šta. Trenutno radimo na sledećim poglavljima, ali projekat je i dalje strogo poverljiv.
* “Monin put” su najbolji kvalitet proizvoda, stalne inovacije i jaka mreža partnera.
* Šta je naša svrha? Da inspiriše zanat, kao spoj discipline i mašte, posvećenosti i inspiracije.
* Naša vizija? Da stvorimo napitke danasnjice i sutrasnjice, uvek brinuci i cuvajuci planetu Zemlju.
* Naša misija? Da budemo pouzdani saveznik, na koga kupci uvek mogu da računaju.
* Gde smo danas? Monin je danas više od rešenja, to je način života.
Sutlijaš, mnogima omiljena poslastica iz detinjstva, ne mora da bude pripreman samo na tradicionalan način. Kikkoman recept za čokoladni sutlijaš d...
pročitaj jošVitaminka Good Food & Wine Festival, koji je ove godine okupio više od 50 izlagača iz Srbije i regiona, održan je u subotu, u Knez Mihailovoj...
pročitaj jošPorodična kompanija Pucci zauzima važno mesto u italijanskoj prehrambenoj industriji, a njeni konzervirani/pasterizovani proizvodi se izvoze širom ...
pročitaj još