Marko Minić, G3 Spirits: „Uvek imamo dovoljne količine robe za potrebe tržišta“
G3 Spirits grupa je jedan od vodećih predstavnika i distributera globalnih brendova alkoholnih pića u regionu. Za više od 20 godina uspešnog preduzetništva G3 Spirits je razvio i negovao kulturu sa duboko ustanovljenim vrednostima, koji vode njihov razvoj i tim u svakodnevnom poslu. Sa Marko Minićem, development managerom G3 Spiritsa, razgovarali smo na aktuelne teme.
„Vratili smo se korenima“
* Kad je u pitanju razvoj tržišta nakon korone, kojom strategijom se vodite? Naš tim vodi se strategijom “back to basics”, tj. krenuli smo od početka jer za vreme pandemije nismo imali mogućnosti za bilo kakve aktivnosti koje su najviše usmerene ka HoReCa sektoru. U principu vratili smo se samim korenima s obzirom da smo lideri u kategorijama premium pića, gin (Hendricks) i malt viski (Glenfiddich i Monkey Shoulder). Što se tiče Jagermeister likera, okrenuli smo se više ka digitalu kad je marketing u pitanju, a što se prodaje tiče, posebnim isticanjem na prodajnim mestima u HoReCa sektoru. * Kako se borite sa trenutnim izazovima prouzrokovanih rastom cena koje se reflektuju na volumen, manjkom sirovina, energenata i problema sa uvozom/izvozom? Borimo se adekvatnim planiranjem i uvećanim shipmentima, samim tim obezbeđujemo da uvek imamo dovoljne količine robe za potrebe tržišta. Ovaj deo ranije nismo morali da radimo na taj način, ali činjenica da sirovina nema i da transport kasni, naveo nas je na planiranje godinu dana unapred.
„Ojačaćemo poziciju u HoReCa sektoru“
* Vaša predviđanja za dolazeću godinu kad je tržište u pitanju? Za sledeću godinu naša predviđanja su da će “mainstream” deo asortimana (standard segment) biti na nivou 2022. godine koja je imala rast od 40% u odnosu na godine 2020. i 2021. godine, odnosno za vreme pandemije. Što se tiče premium dela asortimana, očekujemo pad za 20ak procenata u odnosu na ovu godinu iz razloga sve veće ekonomske krize u Evropi i svetu. * Recite nam nešto više o planovima i budućim potezima, na koji način ćete razvijati biznis?
Planovi su nam vezani za dalje jačanje u HoReCi jer nam to i dalje predstavlja vodeći kanal prodaje (oko 70%), takođe i poziciono jačanje u specijalizovanim radnjama (wine i spirit shopovi), koji su sve jači kanal prodaje kad su u pitanju premium alkoholna pića.