
Italijanski kulinarski simbol ženske lepote: Mimoza torta
Mimoza je cvet koji nam dolazi s prolećem, a Italijanke su odlučile da svoju neobičnu i večno mladu lepotu okite baš ovim cvetom. Početkom 50-ih go...
pročitaj jošSettimana della Cucina Italiana nel Mondo
Nedelja italijanske kuhinje u svetu, koja se održava od 23. do 29.novembra 2020, ove je godine donekle izmenjena i prilagođena uslovima globalne pandemije, tako da će u nekim zemljama, gde uslovi to dopuštaju, biti organizovana i „in vivo“ i on-line, a u nekim zemljama samo u on-line formi, kako bi se postigli maksimalni rezultati u zavisnosti od situacije u pojedinim zemljama.
U želji da se obeleži dvestogodišnjica rodjenja Pelegrina Artuzija (Pellegrino Artusi), oca italijanske domaće kuhinje, ovogodišnje izdanje Nedelje italijanske kuhinje stavlja u fokus suštinski odnos koji povezuje italijansku gastronomsku baštinu i područje sa kojeg je potekla, a ideja vodilja se može sažeti u naslov „Znanja i ukusi italijanske zemlje, 200 godina od rodjenja Pelegrina Artuzija (Pellegrino Artusi) „
Gallo Images © StockFood via Guliver
Nastavljajući usaglašeni pristup manifestaciji, koji je obeležio i sva prethodna izdanja ove manifestacije, i ovogodišnja manifestacija je rezultat sinergije centralnih institucija, lokalnih zajednica, javnih i privatnih partnerstava, proizvodnih klastera i akademske zajednice, čija je zajednička misija:
– valorizacija enogastronomskih tradicija pojedinih regija i zona u Italiji, i u turističke svrhe,
povezujući trodimenzionalnu projekciju Integrisane promocije (kultura, ekonomija, naučno istraživanje) a u saglasnosti sa Strateškim planom razvoja turizma 2017-2022 i trogodišnjim planom Nacionalne agencije za turizam 2019-2021 (ENIT)
– valorizacija Mediteranske dijete kao modela uravnoteženog načina života, ishrane koja pruža alternativu apstraktnim sistemima etiketiranja koji su bazirani samo na ukupnoj nutritivnoj vrednossti namirnica i koji klasifikuju, bez adekvatne naučne osnove, „zdrave“ i „ne zdrave“ namirnice, nanoseći štetu reputaciji italijanskih tipičnih proizvoda i italijanskom izvozu
– zaštita i valorizacija proizvoda sa zaštićenim imenom i poreklom
– promocija italijanskih vina radi što boljeg pozicioniranja na medjunarodnom tržištu
– predstavljanje i internacionalizacija obrazovnih programa u saradnjih sa školama za hotelijerstvo i kuvanje, radi uspostavljanja dugoročne saradnje studenata i italijanskih kuvara, afirmišući upotrebu italijanskih kvalitetnih proizvoda
– valorizaciija obeležavanja dvestogodišnjice rodjenja Pelegrina Artuzija, autora prvog gastronomskog traktata ujedinjene Italije „Kulinarska veština i umetnost dobrog zalogaja“
Kimberly-Clark je globalni lider u oblasti proizvoda za ličnu higijenu i održavanje čistoće čiji proizvodi igraju ključnu ulogu u ugostiteljskim ob...
pročitaj jošCM2W dozirni sistemi optimizuju potrošnju deterdženata i omekšivača, pružajući maksimalnu čistoću uz minimalne troškove. Precizna automatizacija os...
pročitaj jošKoliko puta ste odlučili da popijete više vode, ali vas je brzo obeshrabrila njena „dosadna“ nota? Iako svi znamo koliko je važno ostati hidriran, ...
pročitaj još