Antico Sapore: Tradicija duga 115 godina
Kompanija Corp JVJV d.o.o. konstantno radi na usavršavanju novih ukusa sopstvenog brenda kafe - Antico Sapore. Antico Sapore - tradicija duga 115 ...
pročitaj jošSvetlana Božović, diplomirani ekonomista, radi na poziciji AFH menadžera u kompaniji Strauss Adriatic, čiji je deo od 2003. godine. Iza nje su brojni stručni kursevi i seminari koje je završila s jednim jedinim ciljem: da usavrši pripremu i serviranje kafe, kao i da to znanje prenese mladim kadrovima. Kako sama kaže, vrlo je ponosna na činjenicu da je obučila više od hiljadu barista iz Srbije i regiona.S tom energičnom poslovnom ženom započinjemo razgovor o aktuelnom trenutku u kojem se našla čitava svetska privreda. Srbija se ni po čemu ne razlikuje od ostatka sveta jer je i kod nas ugostiteljstvo delatnost koja je možda najviše štete pretrpela usled pandemije.
– HoReca sektor nesumnjivo je najviše pogođen epidemijom, mi smo sve vreme u kontaktu s kupcima koji su jedva dočekali otvaranje lokala. Mart, april i maj uglavnom su dobri meseci za HoReCa kanal jer se otvaraju bašte, a nije previše toplo. Nažalost, sada nisu uspeli da se vrate na stari volumen. Prema našim procenama, u ovom trenutku promet u kafićima i restoranima vratio se s maksimalno 60-70 procenata, dok u hotelima i dalje sve stoji. Iskreno se nadam da neće biti najavljenog drugog talasa i da ćemo uskoro svi moći da se opustimo i vratimo starim dobrim navikama. Iako je nas zbog posla mnogo pogodilo zatvaranje lokala, mislim da je to bila dobra odluka, jer bi u suprotnom teško bilo kontrolisati ljude u ugostiteljskim objektima, pa bi i posledice bile mnogo ozbiljnije.
Da li biste s nama podelili svoj utisak o tome kako vlasnici ugostiteljskih objekata vide svoju budućnost i šta očekuju?
– Vlasnici ugostiteljskih objekata prilično su zabrinuti jer im je pandemija poremetila sve planove. Zasada se svi nadamo da će leto i jesen proći bez novog talasa koronavirusa i da će sektor ugostiteljstva moći da se oporavi do kraja godine.
Vaša kompanija posluje i u regionu. Kakvo je tržište espreso kafe u okolnim zemljama?
– Tržište espresa nesumnjivo raste i kod nas i u regionu.
Koji su vaši planovi za naredni period? Da li ćete nas uskoro obradovati nekim novim proizvodima?
– Prioritet nam je da održimo kvalitet proizvoda, da organizujemo što više treninga za bariste. Moto Strauss Coffeeja jeste da se stalno otkrivaju novi ukusi i pita šta je sledeće. Otkako smo pre dve godine plasirali novi blend, Doncafé barista espresso, potražnja za tim našim proizvodom ne jenjava, jer ga odlikuje sve ono što se od vrhunskog espresa i očekuje: savršen balans, jačina, intenzivna aroma i stabilna krema, pa smo tako zadovoljili i ukuse najizbirljivijih kupaca. Zato tim vrhunskih stručnjaka i dalje radi na pronalaženju raznovrsnih, sezonskih i originalnih vrsta kafe jedinstvenog porekla, koje se nalaze na plantažama širom sveta, a sjedinjuju se u našim blendovima. Dalje planove za širenje na tržištu otkrićemo kada budu aktuelni.
Koji su svetski trendovi konzumiranja kafe u HoReCa sektoru i koliko se oni prate kod nas?
– U svetu su i dalje u trendu single origin kafe. Trendovi se sve više prate i kod nas, ima raznih vrsta kafe na tržištu, blendova, 100% arabika, svetlo prženih, tamnih… Izbor je baš veliki. Trend otvaranja coffee shopova podigao je svest potrošača o espreso kafi, a mi smo ponosni na to što smo pioniri u edukaciji tržišta i što je naš trening centar doprineo unapređenju kulture ispijanja espresa.
Kako baristi tretiraju vaš proizvod? Da li ste zadovoljni u tom pogledu? Kako reagujete kad dobijete lošu kafu, koliko je bitna edukacija?
– Oduvek smo imali dobre odnose s kupcima, a pogotovo s njihovim baristima. Pre početka saradnje s nekim lokalom, naš sertifikovani barista trener David odradi najmanje jedan trening s baristima tog kafića. Kasnije ih redovno obilazi, a baristi se često odlučuju i za više nivoe obuke kod Davida. Mi smo otvorili prvi trening centar u Srbiji 2004. godine i od tada je mnogo lokala prošlo naše obuke. Trening je nekada bitniji i od aparata, pa i od samog kvaliteta kafe. Svi volimo kada dobijemo šoljicu kvalitetne kafe, a sada sve više lokala služi kapućino s latte artom, što uvek izmami zadovoljstvo kod gosta. Po znanju barista, kvalitetu kafa, ali i po željama i navikama konzumenata, sve smo bliže Italijanima.
Da li i koje benefite dajete novim kupcima?
– Uvek se trudimo da razumemo potrebe kupaca, pa im u skladu s tim i izlazimo u susret. Svakako bismo izdvojili naše treninge na koje dosta polažemo, tako da naš trener David svake godine pohađa edukacije koje organizuju SCA (Speciality Coffee Association) i druge svetske škole. Smatramo da je to jedno od naših najjačih oružja, čime se izdvajamo na tržištu. Kvalitet proizvoda i usluga uvek nam je na prvom mestu jer samo tako možemo da opravdamo poverenje kupaca i potrošača.
Na koji način da se ugostiteljski sektor HoReCa u Srbiji izbori sa izazovima dinamičnog tržišta, kako da privuče adekvatnu radnu snagu i prilagodi ...
pročitaj jošKompanija METRO Cash & Carry Srbija otvorila je novi logističko-distributivni centar u Dobanovcima, koji se prostire na 15.000 m², ima četiri t...
pročitaj jošBarcaffè Espresso ponovo je ostvario izvanredan uspeh na prestižnom takmičenju International Coffee Tasting 2024, osvojivši dve zlatne medalje u ko...
pročitaj još