30.09.2024 Horeca oprema

Nenad Vučijak, sertifikovani trener prodaje i komunikacije, predstavlja Team 4, agenciju za konsalting u službi HoReCa sektora

Agencija Team4, na čelu sa osnivačem g-dinom Nenadom Vučijakom, prvenstveno se bavi konsaltingom HoReCa i produkcijskih projekata, s tim što je trenutni fokus na posredovanju u plasiranju kvalitetnih vinskih etiketa.

G-dine Nenade, za sam početak, predstavite čitaocima magazina i portala Cafe Bar & Restoran vaše poslovanje i koje konkretno usluge TEAM 4 pruža?
– Trenutno je naš fokus na vinu, tako da za klijente obavljamo usluge: PR, predstavljanja, posredovanja, organizacije događaja, treninga, istraživanja i analize tržišta, marketinga i prodaje ili kako stoji u ugovoru mi smo representative office za sve klijente koje traže svoje mesto na ovom tržištu. Stečenim iskustvom i konekcijama, pomažemo da pri svakom koraku svog poslovnog razvoja na ovom tržištu, naprave za njih najbolju odluku. Kada kažem na ovom tržištu mislim na Srbiju, BiH i Crnu Goru.

Team 4 – agencija za konsalting u službi HoReCa sektora

Nakon bogatog iskustva koje ste stekli radom u inostranstvu odlučili ste da posao nastavite u našoj zemlji. Šta je presudilo?
– Godina 2001, kad sam odlučio da se sa porodicom vratim iz Ujedinjenog Kraljevstva za Beograd, bila je dosta drugačija od ove 2024. godine i nisam siguran da li bih tu odluku napravio danas, iz više razloga. Između ostalog, tih godina ste sa velikim brojem kolega dopunjavali u svemu; iskustvu, idejama, projektima, a danas više ne pričamo ni istim žarom. Beograd u koji sam se vratio imao je veći broj stručnih ugostiteljskih radnika nego danas.

Promo Team 4

Da me ne shvatite pogrešeno, još uvek imamo veliki broj sjajnih ljudi, individualaca, ali je mali broj kompaktnih, utegnutih restorana, koji su timski, od A do Ž, jaki na svakoj poziciji i to dugi niz godina. Restoran u kom svi žele da rade i to besplatno, kako bi naučili više i da bi im ta stavka u CV pružila šansu da ih neko primeti, otkrije i da im ponudi neku novu priliku koja se ne odbija.

Često kažem da nikada u životu ništa nisam uradio sam i bio sam uspešan samo onda kad su se u datom momentu desili ljudi koji su u tom trenutku bili slobodni, koji su se uklapali u dati budžet i koji su bili na istoj (ili barem sličnoj) talasnoj dužini. Bio sam srećan da mi se dati momenat desio više od jednog puta, da ih sad ne nabrajam, bilo ih je dosta, viša sila (smeh).

Vaša agencija je naširoko poznata, posebno u vinskim krugovima. Koje karakteristike moraju da poseduju vina koje prezentujete?
– Vina (proizvod) su jedno, klijent (vinar) je nešto potpuno drugo. Na početku svakog novog projekta prolazimo kroz pet osnovnih pitanja odn. stavki:
Da li se nama to vino dopada? – Jer ako ga mi ne razumemo, onda ne možemo ni budemo njegovi ambasadori, ako ga razumemo onda možemo da prenesemo dalje njegovu energiju a to je osnova našeg posla, da budemo vinareva produžena ruka, da delimo i širimo njegovu energiju, jer mi smo na terenu svakodnevno, a on (vinar) mora da bude u vinogradu i vinariji (gotovo) svakog dana.
Da vino ima adekvatan odnos cene i kvaliteta prihvatljivog za ovo tržište – U više navrata imali smo dobra vina u ponudi ali sa cenom za koju nismo bili sigurni da će tržište prihvatiti. Da trošimo tuđe i naše vreme ne želimo. Ne radi se o novcu, želja nam je da budemo uspešni u svakom projektu, važnije nam je to prijateljstvo i energija koja se desi između nas i vinara nego finansijski efekat.
Da vinar prihvata uzanse ovog tržišta – Tržište vina postoji i funkcioniše sa svim svojim manama i vrlinama. Uzansa (rabatna politika prvenstveno) je nešto što utiče na krajnju cenu vina na polici i dešava se ponekad da klijent to ne razume, ili se u najmanju ruku ne slaže sa tom situacijom a mi smo tada nemoćni da bilo šta uradimo. U tom lancu, svako ima svoje mesto i svoj deo kolača, jednostavno ne može da funkcioniše ako sve karike u lancu nisu iste debljine.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Izaberi vino (@izaberi.vino)


Da za naš rad postoje obezbeđena sredstva – Ne mislimo da smo skupi, ali naš rad nemoguće je naplatiti iz same prodaje, tj. ne radimo na procent. To je verovatno i glavni razlog zašto nam je većina klijenata iz EU (Austrija, Španija, Portugal, Hrvatska), koji imaju pristup EU fondovima za otvaranje novih non EU tržišta u čemu im mi pomažemo. Sa domaćim vinarima radimo manje ali na drugim osnovama. Jednostavno, naš rad mora da uđe u klijentov godišnji budžet, bez obzira da li oni naše usluge formulišu kao marketing, razvoj ili slično.
Da postoji obostrano razumevanje – Imali smo u par navrata zadovoljena prva četri koraka, ali nešto je ipak nedostajalo – energija, pozitvna geografija ili poverenje, tako da nije došlo do krajnjeg rezultata. Upravo zato nam je razumevanje jednako važno, nekad i najvažnije. Ponavljam, u našem odnosu prema klijentu/projektu, nije sve u parama. Umemo da se našalimo i dodamo da nije sve u novcu, ima nešto i u vinu (smeh).

Nenad Vučijak je sertifikovani trener prodaje i komunikacije

Premda smo i sami imali prilike da prisustvujemo prezentacijama, koliko je bitna kreativa i sama edukacija o određenom proizvodu. Da li su to ključne stvari koje TEAM4 čine autentičnom agencijom?
– Vrlo je moguće da nas ta naša, old school kreativnost odvoja od ostalih. Inače, ja sam sertifikovani trener prodaje i komunikacije, imam iza sebe veliki broj team buildinga, tako da ta kreativnost dolazi iz tog (prošlog) vremena, kada smo morali da budemo drugačiji, da stalno smišljamo nešto novo. I danas smatram da tako treba. Mnogi misle da je sad mnogo lakše nego pre 15-20 godina, s obzirom na internet i da ideje dolaze gotovo na tacni. Naravno da internet može pružiti mnogo ali ništa ne možete prepisati već se morate prilagoditi situaciji, vremenu, mestu odnosno datom budžetu, u čemu smo mi odlični.

Opišite nam tok saradnje od starta pa do finalizacije. Koje benefite dobijaju vaši klijenti?
– Svi naši klijenti došli su preko preporuke i moram istaći da sam na to ponosan. Često je taj prvi kontakt ostvaren na nekoj od vinskih manifestacija kod nas pa čak i u regionu (BiH, Hrvatska, Crna Gora). Porazgovaramo otvoreno, ko smo, šta i kako radimo, postavljamo mnogo pitanja, odgovaramo potpuno iskreno. Analiziramo sve, pregovori (gotovo uvek) traju prilično dugo, sve dok nismo sigurni da svih pet uslova koje sam naveo mogu da budu zadovoljeni.

Team 4 Nenad Vucijak kontakt

Bez obzira na naše postavljene uslove, uvek pomažemo savetima, preporukom, sa vinarima i drugim klijentima podelimo sve što znamo, bez obzira da li će do saradanje doći ili ne, mi verujemo u taj pristup. Naše znanje stekli smo dugogodišnjim radom i rado ga delimo. Ljudi se iznenade kad kažemo da nije znanje to što je na prodaju, jer se ono konstantno uvećava. Svakodnevni rad, iskustvo i informacija su ono što nas izdvaja.

Da li možete izneti predikcije što se tiče potražnje vina u narednom periodu i koje etikete preporučujete našim čitaocima za dolazeću sezonu?
– Nezahvalno je da iznosimo predikcije, ali ono što vidimo je da dolazi do smene potrošača (kupaca) na tržištu. Nova generacija ljubitelja vina su mlađi ljudi koji vole jednostavnija, pitkija, voćna vina sa manje alkohola – bez zadrške ću istaći, iako se radi o našem novom klijentu, da upravo vinarija Hagn iz Austrije ima upravo takva lagana i lepršava vina sa niskim volumenom alkohola. Možete da ih potražite na izaberivino.rs ili teroar.rs

AUTOR: Miodrag Aleksić / N.S.

IZVOR: Cafe Bar & Restoran

FOTO: Team 4

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i uslovima korišćenja sajta.

još iz kategorije