Turistički bum u Srbiji: Nedostatak luksuznih hotela koči dalji rast
Prema izveštaju Evropske turističke komisije, Srbija je 2024. godine neočekivano zablistala kao jedna od najuspešnijih turističkih destinacija u Ev...
pročitaj jošVelikom anketom magazina Hoteli & Restorani na temu „Kuda na letovanje“, obuhvaćeno je 6.155 ispitanika koji su redovni posetioci 274 ugostiteljska objekta u 54 opštine u Srbiji. Ono što odmah upada u oči i što nas raduje, je da će 60% anketiranih letnji godišnji odmor provesti u našim turističkim centrima
Jedna je majka Srbija! Ovako bi se ukratko mogli prokomentarisati anketa koju smo uradili u saradnji sa platformom Kono.Bar. Zlobnici će reći da je pandemija učinila svoje, da su cene aranžmana u inostranstvu previsoke, a mi se sa njima nećemo u potpunosti složiti. Sigurni smo da su hotelijeri i ostali turistički radnici prošlu godinu iskoristili na najbolji mogući način. Da su se maksimalno potrudili oko podizanja nivoa svoje usluge jer gotovo 70% ispitanika je svoj zadnji boravak u hotelu ocenilo čistom peticom. Tako da je i to možda presudan razlog što će 60% anketiranih svoj letnji odmor provesti u svojoj domovini.
Da li se može nešto popraviti? Naravno, uvek može bolje. Šta je presudno našem gostu? Ubedljivo na prvom mestu je hrana, zatim higijena i ljubaznije i stručnije osoblje. A, da živimo u 21. veku svedoči i potreba za što bržim internetom. Da rezimiramo, hotelijeri treba samo da pojačaju hranu, očiste sve ćoškove, zategnu krevete i osmeh na lice. I obezbede što kvalitetniji wi-fi, da gosti što brže mogu da postave svoje fotografije kako uživaju u vašem hotelu.
1. Gde planirate da provedete godišnji odmor ovog leta?
a) u Srbiji 60,70%
b) u Crnoj Gori 11,87%
c) u Hrvatskoj 4,68%
d) negde drugo u inostranstvu 22,74%
2. Na koji način rezervišete smeštaj?
a) putem turističke agencije 29,65%
b) putem online servisa tipa booking i airbnb 26,13%
c) na web stranici hotela ili druge
vrste smeštajnog objekta 9,05%
d) putem e-maila 7,54%
e) telefonom 27,64
3. Kada planirate godišnji odmor, koji smeštaj je vaš izbor?
a) hotel 53,25%
b) privatan smeštaj 29,27%
c) kamp 6,10%
d) kod prijatelja/rodbine 11,28%
4. Ako hotel nije vaš izbor možete li navesti razloge
a) previsoka cena 41,67%
b) nedovoljan kvalitet u odnosu na cenu 17,92%
c) ne osećam se prijatno u hotelima generalno 7,50%
d) nešto drugo 32,92%
5. Kada biste se hipotetički odlučili da hotel bude izbor za vaš godišnji odmor, to bi bio hotel sa
a) pet zvezdica 51,59%
b) četiri zvezdice 15,94%
c) tri zvezdice 5,38%
d) nije mi važno 27,09%
6. Koju vrstu aražmana uzimate kada je hotel u pitanju
a) all inclusive / sve uključeno 50,00%
b) pun pansion 8,82%
c) polupansion / doručak+večera 18,63%
d) noćenje sa doručkom 10,78%
e) samo smeštaj 11,76%
7. Kada ste poslednji put odseli u hotelu u Srbiji
a) ove godine 61,36%
b) pre 1 do 3 godine 14,92%
c) pre 5 godina 5,76%
d) pre više od 5 godina 17,97%
8. Razlog vašeg odsedanja u hotelu
a) odmor od 7 dana i više 21,29%
b) odmor za produženi vikend od 3 dana 10,97%
c) poslovni put 18,06%
d) neki drugi razlog 49,68%
9. Kojom ocenom biste ocenili vaš poslednji boravak u hotelu u Srbiji
a) 5 68,66%
b) 4 13,43%
c) 3 6,72%
d) 2 3,98%
e) 1 7,21%
10. Kad ste poslednji put boravili u hotelu u Srbiji, čime ste bili zadovoljni?
a) hranom 55,37%
b) smeštajem 4,13%
c) uslugom 3,72%
d) sve je bilo zadovoljavajuće 36,78%
11. Ocenite hranu u hotelu, kad ste poslednji put boravili u hotelu u Srbiji
a) 5 63,11%
b) 4 17,78%
c) 3 11,11%
d) 2 4,89%
e) 1 3,11%
12. Ocenite smeštaj u hotelu, kad ste poslednji put boravili u hotelu u Srbiji
a) 5 58,85%
b) 4 13,40%
c) 3 11,48%
d) 2 9,09%
e) 1 7,18%
13. Ocenite uslugu u hotelu, kad ste poslednji put boravili u hotelu u Srbiji
a) 5 64,84%
b) 4 14,65%
c) 3 9,52%
d) 2 2,56%
e) 1 8,42%
14. Kad planirate godišnji odmor, koliko često koristite last minute ponude
a) često 43,81%
b) retko 25,77%
c) gotovo nikad 30,41%
15. Kad planirate godišnji odmor, koliko često koristite akcije i popuste (vikend popusti, popusti na decu)
a) često 47,12%
b) retko 30,77%
c) gotovo nikad 22,12%
16. Da li ostavljate komentare na društvenim mrežama o vašem boravku u hotelu?
a) da, bilo da su pozitivni ili negativni 24,67%
b) da, samo kad su negativni 2,28%
c) ne 73,04%
17. Da li ste bili zadovoljni reakcijom hotela na vaše eventualne pritužbe
a) da 79,10%
b) ne 20,90%
18. Šta biste unapredili na osnovu vašeg iskustva tokom boravka u hotelu u Srbiji?
a) kvalitetniju hranu 42,86%
b) higijenu 14,29%
c) stručnije i ljubaznije osoblje 10,20%
d) kvalitetniji pult sa informacijama
o turističkim atrakcijama u blizini 5,10%
e) uvesti mogućnost otkazivanja
rezervacije 7 dana pred početak aranžmana 7,14%
f) kvalitetniju audio i video opremu u sobama 6,63%
g) kvalitetniji wi-fi 13,78%
U svetu hotelijerstva i ugostiteljstva, prvi utisak je ključan. Gosti očekuju besprekorno opeglanu posteljinu, peškire, zavese, stolnjake, salvete ...
pročitaj jošKompanija EKO Serbia sa zadovoljstvom predstavlja uzbudljivu EKO Smile nagradnu igru, koja kupcima na EKO benzinskim stanicama pruža priliku da osv...
pročitaj još