Novo kod nas: Pekarski proizvodi La Lorraine Bakery Group
La Lorraine Bakery Group je jedan od evropskih lidera na tržištu pekarskih proizvoda namenjenih maloprodaji i ugostiteljstvu. Pekarski proizvodi L...
pročitaj jošKompanija Heads Adriatic-WHC uspešno posluje na 10 tržišta, ima preko 600 interno zaposlenih, 7.500 angažovanih iz inostrantva i sarađuje sa 4.500 klijenata kroz mrežu od 35 kancelarija, a sve u cilju pomoći kompanijama da budu uspešnije u procesu zapošljavanja.
Heads Adriatic, HR kompanija, radi sa više hiljada klijenata i desetinama hiljada saradnika dnevno na nivou regiona i Evrope. Heads Adriatic je tim profesionalaca, eksperata, specijalista i kreatora u oblasti industrije zapošljavanja, koji posluju u deset zemalja i koji već 20 godina ima samo jedan cilj – da pomogne kompanijama da budu uspešniji i bolji u procesu zapošljavanja.
Naši sagovornici, Marko Kolenc, Group Mananging Direktor kompanije Heads Adriatic i Marija Rašković, Business Development and Operations Manager, nam otkrivaju sa kojim izazovima se suočava tržište rada i koja rešenja nudi Heads Adriatic.
Po podacima kojima trenutno raspolažemo, Srbiji nedostaje oko 25.000 radnika u ugostiteljskoj i hotelskoj industriji. Tačne podatke je nemoguće navesti, pa me zanima kakva su vaša saznanja i kojim brojkama vi raspolažete? Zašto je tako teško pronaći adekvatan kadar?
– Marko Kolenc: Tržište rada trenutno se suočava sa velikim izazovima, koji su posledica kako demografskih tako i tehnoloških faktora. Demografske smene, promene traženih tipova zanimanja i „odliv mozgova“ doveli su do značajnog raskoraka između ponude i potražnje za određenim kvalifikacijama. Starenje populacije je jedan od trendova koji značajno utiču na tržište rada, jer recimo u Evropi, 2002. godine starosni prosek je bio 38.7 godina, dok je već 2022. bio 44.4 godine. Ovaj trend utiče na smanjivanje učešća radno sposobne populacije u ukupnoj, jer je broj ljudi koji se penzioniše veći od broja mladih koji pristupaju tržištu rada. Procena je da će do 2033. u Evropi biti 10 miliona radno sposobnih manje, od toga 1 milion u državama u kojima poslujemo.
Zbog svega ovoga, najmanje jedna trećina kompanija kod nas nailazi na velike poteškoće prilikom pronalaženja kandidata odgovarajućih kvalifikacija. U najtežem položaju nalaze se kompanije iz sektora ugostiteljstva gde se čak 58.7% kompanija suočilo sa izazovom pronalaska adekvatnih kandidata. Nakon toga slede građevina (43.9%), proizvodnja (42.1%) i transport i logistika (39.8 %).
Možete li našim čitaocima približiti vašu kompaniju koja, koliko mi je poznato, posluje u 10 zemalja? Zanima me koje sve tipove zapošljavanja pokrivate i zašto je Human Resourcing, slobodno ću reći, postao sektor broj 1 po važnosti?
– Marko Kolenc: Heads Adriatic čini tim profesionalaca, stručnjaka, specijalista i kreativaca u oblasti HR konsaltinga, čije su veštine i posvećenost izvor našeg uspeha. Naša kompanija inicijalno je pokrivala Adriatic tržišta do spajanja sa HR kompanijom WHC 2022. godine, sa sedištem u Mađarskoj, a koja je već poslovala na tržištima Austrije i Slovačke. Danas naša kompanija Heads Adriatic-WHC uspešno posluje na 10 tržišta, ima preko 600 interno zaposlenih, 7.500 angažovanih iz inostranstva i sarađuje sa 4500 klijenata kroz mrežu od 35 kancelarija. Geografskom rasprostranjenošću i specijalizovanim brendovima – Heads Talent Solutions, Workforce, Mjob, Qonnexa – zajednički radimo sa klijentima na polju različitih aspekata upravljanja ljudskim resursima.
Korišćenjem našeg stručnog znanja, pružamo našim klijentima podršku pri usklađivanju strategije ljudskih resursa sa poslovnim ciljevima, obezbeđujemo usklađenost sa zakonskim standardima i na taj način doprinosimo uspehu i rastu njihovog poslovanja.
Zanima me na koji način funkcioniše angažovanje zaposlenih iz inostranstva. Koje su vrste usluga koje pružate u ovoj oblasti i koje benefite i garancije ostvaruje poslodavac, a koje zainteresovani budući zaposleni?
– Marija Rašković: U ovako turbulentnim okolnostima, tržište rada se više ne može posmatrati lokalno, već isključivo globalno, pa tako angažovanje zaposlenih iz inostranstva sve više dobija na značaju, kako u regionu, tako i kod nas. Kada je ovaj način zapošljavanja u pitanju, važno je ponuditi sveobuhvatna i potpuna rešenja. Sa jedne strane, zaposlenima osigurati kvalitetan posao i voditi računa o njima od trenutka procesa selekcije, administracije i dobijanja radnih dozvola, dolaska u zemlju i zapošljavanja, do trenutka integracije, obuke i prilagođavanja radnim procesima klijenata. Sa druge strane, ponuditi kvalitetno rešenje za poslodavca – angažovanje kvalifikovanih ljudi koji žele da rade, da se razvijaju zajedno sa kompanijom i doprinose njenom uspehu. Heads Adriatic-WHC ima vrlo uspešne projekte u ovoj oblasti, što nas svrstava u red pouzdanih i proverenih partnera u ovom zahtevnom procesu.
Koliko je ljudi preko vaše kompanije pronašlo posao u Srbiji?
– Marija Rašković: ICM (International Candidate Mobility) je naša poslovna linija uz pomoć koje klijentima pružamo uslugu angažovanja zaposlenih sa inostranih tržišta, kroz naše kancelarije na Filipinima i Nepalu. Na nivou regije imamo iskustvo u angažovanju zaposlenih iz 17 nacija, a u proteklom periodu angažovali smo preko 4000 zaposlenih direktno kod naših klijenata i preko 3500 onih koje mi zapošljavamo za potrebe klijenata. Od tog broja, 60% njih je sa Filipina.
Kada je u pitanju Srbija, od ove godine imamo nekoliko uspešnih projekata angažovanja zaposlenih sa Filipina i Nepala, a većina njih su kvalifikovani radnici u specifičnim oblastima.
Sa kojim izazovima se najčešće susreću poslodavci i kako ih rešavate?
– Marija Rašković: Svaki poslodavac koji razmatra opciju angažovanja zaposlenih iz inostranstva, trebalo bi da prođe kroz nekoliko faza pripreme i to: analiza tržišta rada, identifikacija potreba, partnerstvo sa Agencijama za zapošljavanje, planiranje budžeta, dugoročni benefiti. Proces jeste vrlo kompleksan i skopčan sa brojnim rizicima, ali upravo zato je ključno angažovanje pouzdane kompanije koja će vas podržati u tom procesu. Izazovi sa kojima se zajedno sa našim klijentima susrećemo svakog dana, ali koje zahvaljujući ogromnom iskustvu koje imamo, rešavamo vrlo efikasno, odnose se na izdavanje dokumenata potrebnih za boravak i rad, brojna administrativna i birokratska opterećenja, razlike u kulturnim normama i komunikaciji, zdravstveno osiguranje i radne uslove, troškove i logistiku preseljenja, kvalifikacije i ekvivalentnost diploma kao i na etičke i društvene izazove. Uz adekvatnu pripremu i iskusno vođenje klijenta kroz proces, sve ove faze i potencijalne prepreke rešavaju se vrlo efikasno.
Najveći broj ljudi koje ste zaposlili u sektoru ugostiteljstva je sa Filipina? Zašto su oni najbolji izbor za pozicije ovog tipa?
– Marija Rašković: Pre svega, Filipinci su veoma motivisani za rad u našoj zemlji, a što je potpuno očekivano kada se uzmu u obzir nestabilna ekonomska situacija na Filipinima, visoka stopa nezaposlenosti i loši uslovi rada. Imaju vrlo visok nivo znanja engleskog jezika i svaki sledeći jezik uče brzo i sa lakoćom. Brzo se adaptiraju i uklapaju u novo životno i radno okruženje.
Kompanija EKO Serbia sa zadovoljstvom predstavlja uzbudljivu EKO Smile nagradnu igru, koja kupcima na EKO benzinskim stanicama pruža priliku da osv...
pročitaj jošPred vama je novi broj magazina Hoteli & Restorani za period zima – proleće. Kao i uvek donosimo vam zanimljive novosti iz hotelsko-restoranske...
pročitaj jošU svetu hotelijerstva i ugostiteljstva, prvi utisak je ključan. Gosti očekuju besprekorno opeglanu posteljinu, peškire, zavese, stolnjake, salvete ...
pročitaj još