Cafe Bar & Restoran preporuka: Subotnji ručak u hotelu ,,Moskva“
Hotel "Moskva", u čijem sklopu radi restoran Tchaikovsky je uvek izbor kada želim da se izmestim iz svakodnevice. Čim zakoračite u baštu dočekaće v...
pročitaj jošFood & beverage direktor hotela Moskva, Miloš Mihailović u razgovoru nam otkriva šta su novo pripremili svojim gostima i tvrdi da smanjivanje troškova na uštrb kvaliteta usluge nikada nije bila opcija
Hotel Moskva je mesto susreta, tradicije, mesto gde se kreirala istorija ovog dela sveta. Kada bi zidovi hotela mogli da pričaju, čuli bismo sjajne priče o večnoj ljubavi, inspirativnim umetnicima, piscima dobitnicima Nobelove nagrade, kraljevskim događajima, celonoćnim razgovorima…
“Često nam gosti kažu da kada dođu u Hotel Moskva osećaju kao da su se izmestili iz svakodnevice i zakoračili u mesto gde se živi svaki trenutak. Osmeh na licima zaposlenih, zvuci klavira koji prate živopisne priče mnobrojnih gostiju i osećaj da ste dobrodošli, čine da nam se gosti iznova vraćaju”, započinje priču Miloš Mihailović, Food & Beverage direktor hotela Moskva, a zatim je naveo odlomak iz knjige Hotel Moskva „Prvih 100 godina“, koji glasi: „Zato se za Moskvu može reči da je od svih balkanskih hotela najveći i najgostoljubiviji srpski domaćin“.
Miloš Mihailović
“U planu su i zanimljive izmene u enterijeru jednog dela restorana”
* I dalje uspevate da zadržite prepoznatljivi ugođaj hotela Moskva. Svi moji sagovornici ističu važnost tima kao jednog od glavnih elemenata za uspeh, te me zanima šta se promenilo od našeg prethodnog razgovora?
Ljudi su i dalje, kao i prethodnih godina, temelj naših uspeha i odličnih rezultata. Smatram da se uz dobru komunikaciju u timu, gde svako ima svoju važnu ulogu i odgovornost prema svojim zadacima ali i kolegama, dolazi do vidljivih rezultata i ostvarenja zajedničkog cilja. Najveći pokazatelj našeg uspeha su zadovoljni gosti. Mi se trudimo da svakog dana odolevamo izazovima, da se prilagođavamo kako gostima, tako i jedni drugima i napredujemo kao tim.
* Kriza radne snage je više nego evidentna. Kako se vi borite sa time, kako zadržavate postojeće kadrove i kako privlačite novu, svežu radnu snagu?
Činjenica da među našim zaposlenima imamo ljude koji rade i duže od 20 godina govori u prilog tome da se sama organizacija rada temelji na bogatom iskustvu. Mladi ljudi koji nam dolaze imaju mogućnost da uče od najboljih i to je njima velika motivacija za dalji napredak, s toga se lako i rado odlučuju da započnu svoju karijeru u Hotelu Moskva. Mi volimo kada u mladim ljudima prepoznamo entuzijazam i želju za učenjem, zajedno sa manirima koje nose iz porodice. To nam iznova vraća veru u nove generacije i za nas predstavlja dodatnu motivaciju da se još više posvetimo njihovom razvoju.
View this post on Instagram
* Utisak koji me drži posle letovanja je jedan konobar koji je, pored odlične hrane i vinske karte, bio jedan od ključnih razloga zašto sam baš taj restoran posećivao svakog dana. Ukratko, sa toliko ponosa i digniteta je radio svoj posao da je to bilo fascinantno. To isto doživim svaki put kada posetim restoran Tchaikovsky.
Drago mi je što ste to prepoznali i spomenuli i što se tako osećate u restoranu Tchaikovsky. Na kraju dana to je ono zbog čega smo tu. Kada pričamo o letovanju ili bilo kom drugom odmoru, trudim se da budem samo gost, ali moram da priznam da i na mene ostavlja veliki utisak dobro osoblje.
Zato je nama, u Hotelu Moskva, važno da se naši zaposleni osećaju dobro, da su deo zajednice sjajnih profesionalaca i to se odražava na njihov odnos prema poslu i svakoj komunikaciji sa gostima. Naši ljudi tačno znaju kako da pruže uslugu na profesionalnom nivou, a da po potrebi ne izostane personalizovana usluga. To znači da naši konobari odlično poznaju navike stalnih gostiju, od toga koja pića, koju hranu vole i na koji način pripremljenu; uvek su tu da daju dobru preporuku, upute toplu reč ili odmerenu šalu.
* Raznovrsnost vašeg posla sa sobom donosi svakodnevno nove situacije i takozvane “day to day” operacije. Mudar i sposoban menadžer u tome vidi izazov i inspiraciju.
U tome i jeste lepota našeg posla. Svaki je dan drugačiji i pun izazova, ali kada si okružen ljudima koji imaju isti ’’hands on’’ pristup, onda je zadovoljstvo suočavati se i prevazilaziti prepreke, ali i pronalaziti nove načine za rešavanje različitih situacija. Ovaj posao omogućava da kroz komunikaciju sa različitim ljudima razvijete empatiju, jer se izlažete različitim životnim pričama, iskustvima i karakterima. Upravo razumevanjem drugih ljudi i njihovih potreba unapređujete i proširujete svoj pogled na svet i vi sami postajete boji čovek. Osim toga, smatram da raznovrsnost posla omogućava menadžeru da razvija različite veštine i sposobnosti, jer se mora prilagoditi različitim situacijama, kao i boljem razumevanju svog tima i organizacije. Samim tim menadžer stiče iskustvo i dobija priliku za rast i napredovanje. Nije isto kada se sa istim problemom suočavate na početku karijere i nakon nekoliko godina truda i rada koji stoje iza vas.
Miloš Mihailović:
“Naši ljudi tačno znaju kako da pruže uslugu na profesionalnom nivou, a da po potrebi ne izostane personalizovana usluga”
* Pored toga, deo vašeg posla je i planiranje, određivanje strategije za budućnost. Koja je vizija Hotela Moskva u bliskoj budućnosti kada je vaš sektor u pitanju?
Svakako, uvek radimo na unapređenju kako same ponude i usluge, tako i procesa. Uvek nešto može bolje, brže, efikasnije, ljubaznije. Verujem u kontinuirani razvoj kao jedini ispravan pristup poslovanju. Trenutno radimo na novom jelovniku restorana Tchaikovsky, a naš šef kuhinje se potrudio da i ovog puta iznenadi sa zanimljivim spojem ukusa Balkana i Mediterana. U planu su i zanimljive izmene u enterijeru jednog dela restorana, koji će doprineti sofistriciranijem ambijentu i podići stepen udobnosti. Unapređujemo banket prostore, kao i opremu, što će svakako podići kvalitet usluge i samim tim i zadovoljstvo gostiju.
* Jedan od ključnih faktora vašeg posla je i kontrola troškova radi što veće profitabilnosti. Koji je vaš recept u ova izazovna vremena?
Svako vreme sa sobom nosi određene izazove, ali to nikako ne treba gledati kroz negativnu prizmu. Kontrola troškova je svakodnevan i dugoročan proces koji zahteva pažljivo planiranje. Redovno praćenje i prilagođavanje strategija pomaže nam da postignemo veću profitabilnost. Trudimo se da nas visoki troškovi poslovanja ne remete u kreativnosti i pružanju usluge koja dolikuje Hotelu Moskva. Svakako se napori oko kontrole troškova ne odnose na kvalitet namirnica, kao ni na nivo usluge, već na ekonomičnije vidove poslovanja u smislu potrošnje električne energije i uštede kroz reciklažu, predviđanje poslovanja unapred i skladištenje veće količine robe, kako bismo zadržali povoljniju cenu.
* Moderniji i inovativniji pristup je doveo do toga da restoran Tchaikovsky privuče novu, mlađu publiku ali ste zadržali tradicionalne vrednosti koje prijaju starijim generacijama.
Mišljenja sam da tradicionalne vrednosti prijaju svim generacijama i da negovanjem tradicije i pravih vrednosti kreiramo bolje društvo. Inovativni pristup u pripremanju i serviranju hrane odraz su kulinarske zrelosti našeg chefa, koji zajedno sa svojim timom daje fantastične rezultate. Kada govorimo o poslastičarnici, zadržali smo stare recepte i ukuse kolača ali smo, takođe, modernizovali način njihovog serivaranja. Restoran Tchaikovsky, koji je integralni deo Hotela Moskva sa tradicijom dugom 115 godina, sa stilom održava kontinuitet visokog nivoa ugostiteljske prakse i na nama je da taj manir nastavimo. Drago mi je da smo novim pristupom uspeli da se približimo mlađim generacijama i da sada u restoranu Tchaikovsky možete sresti, kako neko reče, IT-jevce, freelancere na trećem callu i petom espresu tog dana, penzionisane SANU akademike i primabalerine sa bisernim ogrlicama, mlade bračne parove sa decom, turiste koji upijaju lepotu i raskoš objekta.
* Chef Đorđe Klipić i pastry chef Stefan Pešić vrlo promišljeno uvode nova jela i poslastice u vašu ponudu. Šta nam pripremaju u narednom periodu?
Kao što sam napomenuo u nekom od predhodnih odgovora, u planu je novi jelovnik koji će biti pravo gastronomsko putovanje. Naš šef poslastičarnice ne prestaje da iznenađuje spojem najrazličitijih ukusa u svojoj specijalnoj ponudi kolača dana, dok verno čuva tajnu recepta Moskva šnita i drugih kolača koji se prave na isti način još od osnivanja poslastičarnice.
Miloš Mihailović:
“Razgovori sa gostima mi obnavljaju energiju”
Uz poštovanje svih sektora u sklopu sistema kakav je hotel, sektor hrane i pića je meni lično najdinamičniji i najinteresantniji, te me je zanimalo koliko mog sagovornika drži strast ka poslu.
“Drago mi je što primećujete tu dinamičnost koju Sektor hrane i pića ima i to je suština koja ga čini interesantnim. Zato je strast prema ovom poslu uvek prisutna. Najlepši osećaj je kada naši stalni gosti, vide u nama, zaposlenima, nekoga kome veruju i sa kim dele svoje životne priče i uspehe, bilo da je reč o gostima koji dolaze skoro svaki dan, ili o onima koji tradicionalno, na godišnjem nivou posećuju prestonicu i odsedaju u Hotelu Moskva. Nekad, posle završenog radnog dana, susreta i razgovora sa zanimljivim gostima, koji dolaze iz svih delova sveta, ostanem pun utisaka, kao da sam i sam proputovao. To su dani koji mi obnavljaju energiju i podsetnik su na prave vrednosti koje ovaj posao sa sobom nosi“.
Belgrade Waterfront obeležio je završetak radova na hotelu The St. Regis Belgrade svečanom ceremonijom u Kuli Beograd u prisustvu predsednika Srbij...
pročitaj još