Art Utopia Studio, fotografija i video za savršenu prezentaciju
Stručnjaci za fotografiju i video, Art Utopia Studio, pružaju inovativne usluge koje omogućavaju ugostiteljima da svoje prostore predstave u najbol...
pročitaj jošPrema izveštaju Evropske turističke komisije, Srbija je 2024. godine neočekivano zablistala kao jedna od najuspešnijih turističkih destinacija u Evropi. Kako piše portal Gradnja.rs naša zemlja beleži impresivan rast broja stranih turista, sa skokom od 40,1% u poređenju sa 2019. godinom i 10,7% u odnosu na 2023. godinu, prema podacima iz TourMIS-a.
Osim dolazaka, značajno je porastao i broj noćenja, i to za 69,1% u odnosu na 2019. godinu. Glavni pokretači ovog rasta su posetioci sa vanevropskih tržišta, naročito iz Turske i Rusije. Vazdušni saobraćaj takođe beleži impresivne rezultate, sa prometom koji je za 23,5% premašio nivo iz 2019. godine. Beogradski aerodrom ostvario je izvanredne rezultate, sa oko osam miliona putnika u prošloj godini, što predstavlja rast od 42% u poređenju sa 2023. godinom.
Uprkos uspehu u privlačenju turista, Srbija se nalazi na sedmom mestu po rastu potrošnje stranih turista, ispred zemalja poput Nemačke, Danske i Rumunije. Na čelu ove liste su Španija i Grčka, koje su zabeležile rast potrošnje veći od 20% u poređenju sa istim periodom 2019. godine.
Ovi podaci jasno ukazuju na to da je međunarodni turizam u Srbiji u velikom zamahu, što otvara vrata za dalja ulaganja u izgradnju novih hotela i proširenje ugostiteljske ponude. Fokus bi trebalo da bude na hotelima sa četiri i pet zvezdica, jer takvi objekti privlače turiste sa većom platežnom moći, koji mogu dodatno povećati prihode od turizma.
Pored smeštajnih kapaciteta, važno je razvijati i turističke sadržaje, kao i gastronomske ponude. Otvaranje vrhunskih restorana, po mogućnosti sa Mišlenovom zvezdicom, može podići ugled zemlje na međunarodnoj sceni i privući klijentelu koja je spremna da potroši više. Ovakvi turisti ne samo da donose veće prihode, već i doprinose izgradnji imidža Srbije kao destinacije sa visokokvalitetnim iskustvima.
Pitanje koje se postavlja jeste da li je Srbija spremna da napravi ove korake. Poruka investitorima je jasna: vreme je da se grade kvalitetni hoteli, a ne stanovi.
Slične teme:
Hotel Bristol: Novo otmeno mesto nakon restauracije
Michelin, od ove godine, i za hotele. I Srbija na listi
Jedna od najvećih hotelskih grupacija na svetu, Kerzner International, u maju ove godine u srcu Bokokotorskog zaliva otvara svoj prvi SIRO hotel u ...
pročitaj još