Besramno raskošan: Nammos Dubai je restoran sa najvećom zaradom na svetu
Nammos Dubai, besramno raskošan restoran u okviru Four Seasons-a, je restoran sa najvećom zaradom na svetu. Osim zarade, Nammos je poznat i po lis...
pročitaj jošPrema izveštaju Evropske turističke komisije, Srbija je 2024. godine neočekivano zablistala kao jedna od najuspešnijih turističkih destinacija u Evropi. Kako piše portal Gradnja.rs naša zemlja beleži impresivan rast broja stranih turista, sa skokom od 40,1% u poređenju sa 2019. godinom i 10,7% u odnosu na 2023. godinu, prema podacima iz TourMIS-a.
Osim dolazaka, značajno je porastao i broj noćenja, i to za 69,1% u odnosu na 2019. godinu. Glavni pokretači ovog rasta su posetioci sa vanevropskih tržišta, naročito iz Turske i Rusije. Vazdušni saobraćaj takođe beleži impresivne rezultate, sa prometom koji je za 23,5% premašio nivo iz 2019. godine. Beogradski aerodrom ostvario je izvanredne rezultate, sa oko osam miliona putnika u prošloj godini, što predstavlja rast od 42% u poređenju sa 2023. godinom.
Uprkos uspehu u privlačenju turista, Srbija se nalazi na sedmom mestu po rastu potrošnje stranih turista, ispred zemalja poput Nemačke, Danske i Rumunije. Na čelu ove liste su Španija i Grčka, koje su zabeležile rast potrošnje veći od 20% u poređenju sa istim periodom 2019. godine.
Ovi podaci jasno ukazuju na to da je međunarodni turizam u Srbiji u velikom zamahu, što otvara vrata za dalja ulaganja u izgradnju novih hotela i proširenje ugostiteljske ponude. Fokus bi trebalo da bude na hotelima sa četiri i pet zvezdica, jer takvi objekti privlače turiste sa većom platežnom moći, koji mogu dodatno povećati prihode od turizma.
Pored smeštajnih kapaciteta, važno je razvijati i turističke sadržaje, kao i gastronomske ponude. Otvaranje vrhunskih restorana, po mogućnosti sa Mišlenovom zvezdicom, može podići ugled zemlje na međunarodnoj sceni i privući klijentelu koja je spremna da potroši više. Ovakvi turisti ne samo da donose veće prihode, već i doprinose izgradnji imidža Srbije kao destinacije sa visokokvalitetnim iskustvima.
Pitanje koje se postavlja jeste da li je Srbija spremna da napravi ove korake. Poruka investitorima je jasna: vreme je da se grade kvalitetni hoteli, a ne stanovi.
Slične teme:
Hotel Bristol: Novo otmeno mesto nakon restauracije
Michelin, od ove godine, i za hotele. I Srbija na listi
U svetu hotelijerstva i ugostiteljstva, prvi utisak je ključan. Gosti očekuju besprekorno opeglanu posteljinu, peškire, zavese, stolnjake, salvete ...
pročitaj jošKompanija EKO Serbia sa zadovoljstvom predstavlja uzbudljivu EKO Smile nagradnu igru, koja kupcima na EKO benzinskim stanicama pruža priliku da osv...
pročitaj još