Chef Dušan Todić: “Vratio sam se u Ameriku jer volim izazove“
Još od malih nogu su me učili da je privatan život rezervisan za emocije, a da je posao nešto sasvim drugo. Na poslu nemoj previše da filozofiraš o...
pročitaj jošVuk Maleš barmen Lobby bara hotela Square Nine tvrdi da hotel koji drži do sebe mora imati vrhunski bar jer kroz njih grade svoj imidž.
Da bar nije samo mesto na kojem se ispija omiljeno piće i uživa u prijatnoj atmosferi hotelijeri odavno znaju. Koliko ponuda i ambijent bara doprinose radu i prepoznatljivosti hotela za naš magazin objašnjava Vuk Maleš, barmen Lobby bara hotela Square Nine.
„Kada bismo se vratili u istoriju barova, videli bi smo da je sama barska kultura nastala u hotelima. Pored svoje prvenstvene funkcije, a to je ponuda pića, mesto društvenog života i animacija gostiju, barovi imaju ulogu prezentacije samog hotela. Ako malo dublje zađete u istorijat klasičnih koktela skoro uvek ćete naići na podatak da je to piće nastalo u nekom od hotelskih barova, u čast neke poznate ličnosti ili povodom nekog bitnog događaja. I tu se već može uočiti neraskidiva veza između bara i hotela“.
* Bar je epicentar svakog hotela. Mesto prijateljskih i poslovnih susretanja susretanja.
Bar je poprište društvenog života i samim tim daje život hotelu. Hotel bez bara je uskraćen prvenstveno za društveni ambijent koji je gostima hotela od presudnog značaja za celokupni utisak. Iz tog razloga najbolji hoteli vrlo drže do barova i kroz njih grade svoj imidž.
* Stekao sam utisak da koncept bara, a i samog hotela naginje više tradicionalnom Beogradu.
Kada je Square Nine Beograd otvarao svoj bar pred njim je bio vrlo težak zadatak. Trebalo je privući same Beograđane koji su odavno izgubili naviku odlaska u hotelske barove. Square Nine Beograd ne samo da je uspeo u tome već se pozicionirao kao jedno od omiljenih mesta Beograđana. Danas su svi ponosni što imaju ovakav bar u gradu i drago nam je da naši ljudi sa ponosom dovode svoje goste iz inostranstva u naš hotel i bar. To znači da su se Beograđani i SQ9 lobi bar povezali i identifikovali. Činjenica da smo kao jedini hotel u Srbiji koji je član hotelske asocijacije Leading Hotels of The World, odnosno da nismo hotel iz grupacija svetskih hotelskih franšiza, pomogla nam je da našu autentičnost iznesemo u punom obliku. Naše tradicionalno gostoprimstvo preneli smo na sam servis koji je posebno srdačan.
Atmosfera u baru je relaksirana, ambijent je topao sa puno detalja, baš kao što Beograđani vole. To sve ostavlja jak utisak na goste hotela koji u našem baru zahvaljujući domaćim gostima mogu da osete duh grada u koji su došli.
* Već ste delom odgovorili na moje sledeće pitanje, ali pojasnite koju klijentelu ste želeli da pogodite vašim barom?
Naša ciljna grupa gostiju su turisti, poslovni ljudi, ali i hedonisti, zapravo svi oni koji prepoznaju šta radimo i uživaju u tome. U baru vlada prijatna atmosfera bez preterane formalnosti koja se često sreće u hotelima. Stoga naši gosti podjednako uživaju u jutarnjoj kafi, neformalnom poslovnom sastanku ili aperitivu pre večere u jednom od naših restorana – internacionalnom restoranu The Square i japanskom restoranu Ebis.
* Vrhunski bar mora imati vrhunski izbor pića.
Bar je reprezentativan. Imamo najbolju selekciju žestokih alkoholnih pića, što barmenima pruža posebnu satisfakciju u radu. SQ9 bar je jedan od nosioca barske scene i kao takav zahteva veliku posvećenost i kreativnost, a naši standardi veliki fokus na detalje koji prave razliku.
* Koktel karta je vrlo raskošna i podeljena po segmentima. Kako ste ih formirali?
Koktel karta je koncipirana tako da uvek imamo ponudu klasičnih koktela, varijacije na klasične koktele i naše autentične koktele. Prednost hotelskog bara je što niste vezani za trendove u vašem okruženju. Susrećete se sa ljudima iz svih krajeva sveta i pravite pića po njihovoj meri. Možete da opipate svetske trendove, a ne samo lokalne. To iskustvo je nezamenjivo i pomaže nam pri kreiranju signature koktela.
* Pored klasika odležalih u hrastovom buretu u ponudi su sve popularniji kokteli sa penušavim vinima i mocktail segment.
Vrlo smo fokusirani na sve segmente naše koktel karte, ali i na ostale elemente kao što su led, odabir čaša, namirnica, tehnika pravljenja koji čine jednu celinu. Imamo selekciju klasičnih koktela u koju su uvršteni najpoznatiji kokteli. Ono što pruža naš bar je pomalo retkost među hotelskim barovima, a to je da pri pravljenju klasičnih koktela možete da izaberete bazni alkohol po svom ukusu, pa čak i komplementarna pića. Na taj način pružamo pravi zanatski, personalizovani servis. Gost dobija upravo ono što želi. Potom imamo klasike koji odležavaju u hrastovim buradima četiri nedelje. Negroni i Vesper Martini su standardna ponuda, a uskoro krećemo i sa Corpse reviver No.1 koji će sadržati kalvados koji je pravljen specijalno za naš hotel.
* SQ9 originals je selekcija vaših autentičnih koktela.
Naša inspiracija sabrana je u tim koktelima. Ono što je odlika te selekcije su premium pića, domaći sirupi, biteri, likeri, tinkture… Selekciju izbacujemo otprilike dva puta godišnje. Jako lepo je videti da neki kokteli žive i dalje, nekoliko godina nakon nastanka. Kokteli sa penušavim vinom su uglavnom klasici oplemenjeni Charles Mignon šampanjcem koji uvozimo samo za potrebe hotela.
* Segment voda je takođe reprezentativan. Kada ste počeli sa radom, retko gde se mogla poručiti Fiji voda.
Fiji vodu ste godinama jedino mogli da poručite u našem baru jer je hotel uvozio za sopstvene potrebe. Danas je dostupna našem tržištu, pa više ne predstavlja ekskluzivitet u tom smislu. Naravno i dalje smo fokusirani na kvalitetnu ponudu voda te pored Fiji vode možete poručiti italijanske vode kao i kvalitetne vode iz naše zemlje.
* Da ne zapostavimo ponudu kafe i barske hrane.
Austrijska pržionica kafe Koffeinschmiede izrađuje ekskluzivni blend arabike za naš hotel. Kafa je prijatnog čokoladnog ukusa, balansirane gorčine i kiselosti. Doživljaj će upotpuniti detalji poput Dibbern šoljice od porcelana i sveže ispečeni kolačić iz naše poslastičarnice.
U baru nudimo razne apetisane koje pripremamo u našoj kuhinji. Takođe, gosti se mogu zasladiti nekim kolačem sa naše desertne karte, među kojima bismo izdvojili White Lady i Grand pleasure koje priprema naš inventivan tim poslastičara na čelu sa Zdravkom Gavrilovićem.
Isaay koktel
SASTOJCI:
6 cl spiced rum
2 cl Amaretto liker
3 cl soka od ananasa
2 cl sirupa od agave
belance
Isaay je koktel suptilne slatkoće napravljen u tropskom maniru, vrlo bogatog i zaokruženog ukusa.
Spiced rum prati liker od badema, slatkoća i kiselina dolaze od sirupa od agave i limete dok ananas daje osvežavajući karakter.
Vuk Maleš
barmen
Lobby bar, hotel Square Nine
Površina: 150m2
Sedećih mesta: 30
Sedećih mesta za barom: 10
Dužina šanka: 6 m
U svetu hotelijerstva i ugostiteljstva, prvi utisak je ključan. Gosti očekuju besprekorno opeglanu posteljinu, peškire, zavese, stolnjake, salvete ...
pročitaj jošKompanija EKO Serbia sa zadovoljstvom predstavlja uzbudljivu EKO Smile nagradnu igru, koja kupcima na EKO benzinskim stanicama pruža priliku da osv...
pročitaj još