Booking platforma za rezervaciju smeštaja
31.01.2024 Hoteli

Zašto Booking kasni sa isplatama?

Najpoznatija platforma za rezervaciju smeštaja Booking, već mesecima ne isplaćuje novac mnogim hotelima i drugim partnerima širom sveta, navodi britanski The Guardian. Sajt za rezervaciju smeštaja Booking.com već mesecima ne isplaćuje novac mnogim hotelima i drugim partnerima širom sveta, navodno zbog tehničkih problema, vest je koju je u septembru prošle godine objavio britanski The Guardian.

booking.com

PrintScreen – booking.com

Prvi problemi su se javili na Tajlandu i Indoneziji, da bi se, nakon toga, na udaru našli i evropski hotelijeri ali i mali rentijeri stanova. Prema prijavama korisnika, odnosno vlasnika smeštaja, uplate nekima nisu stizale gotovo šest meseci, iako je portal sasvim sigurno dobijao novac od gostiju pošto sistem tako funkcioniše.
Kako dnevni list Politika saznaje, Udruženju HORES do sada niko od domaćih hotela nije prijavio tako nešto, iako se 90% njih oglašava na ovoj platformi.
Sigurno bismo imali takve informacije da problem postoji, jer bi udruženje reagovalo u ime hotela. Do sada se niko nije žalio“ – kaže direktor HORES-a Georgi Genov.

PROČITAJ JOŠ! Od sada Michelin preporučuje i hotele

Međutim, Ministarstvo turizma, a može se reći i država Srbija, imaju druge teškoće sa ovom onlajn platformom. To je mesto na kome je oglašeno nebrojeno neregistrovanih objekata koji se bave iznajmljivanjem smeštaja u Srbiji.
Mi imamo problem sa njima jer oglašavaju smeštaj neregistrovanih objekata. Naš cilj je smanjivanje sive ekonomije u ovom resoru, a imamo primer da jedna strana kompanija, koja i dalje nema predstavništvo u Srbiji, profitira na sivoj ekonomiji. Do sada smo u više navrata inicirali sastanke sa njima i održali smo samo dva“ – objašnjava za Politiku Dunja Đenić, pomoćnik ministra turizma.

Pretraga hotela i smestaja

Napominje da su predložili neka rešenja, ali i dalje nema dogovora. Srbija je dala predlog da se ubuduće na Bookingu oglašavaju samo objekti koji bi prilikom registracije ovoj kompaniji morali da prilože jedinstveni identifikacioni broj koji dobijaju od Centralnog informacionog sistema e-Turista. Praktično bi time bili registrovani. Međutim iz ove kompanije su za sada rekli da im je to neprihvatljivo. Zašto, ako je poznato da Booking u svim zemljama posluje u skladu sa nacionalnim propisima?

Ne postoji način da se kontroliše poslovanje Booking.com u Srbiji, s obzirom na to da i dalje nemaju predstavništvo u našoj zemlji. Država pokušava da nađe način da spreči ovakav rad, a pre svega da, što je glavni cilj, sve objekte koji se bave ugostiteljstvom i izdavanjem smeštaja, uvede u legalne tokove.

„Kada su nam kazali da poštuju zakone zemalja u kojima oglašavaju, mi smo ih upoznali da prema našim propisima nije dozvoljeno oglašavanje neregistrovanih objekata. Nama preostaje da to podignemo na nivo Evropske unije i da tražimo rešenje. Inače, koliko mi je poznato njih su tužili i Hrvatska, Austrija, neke skandinavske zemlje, zbog ovog i sličnih problema“ – navodi Đenićeva.

Članak u celosti čitajte u novom broju B2B magazina Hoteli & Restorani

AUTOR: SVETISLAV STOJANOVIĆ

FOTO: SHUTTERSTOCK

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i uslovima korišćenja sajta.

još iz kategorije