Pretraga
Menadžment 26.11.2025

Jovana Mikić: Kako izgleda savremeni sales u hotelijerstvu kroz Moskvu, Tonanti i Klub A

Nataša Stevanović
jovana mikic, hotel moskva
Foto: Hotel Moskva

U savremenom hotelijerstvu, uloga sales managera postala je važnija nego ikada. Dinamično tržište, visoka očekivanja gostiju i snažna konkurencija zahtevaju strateški pristup prodaji, duboko razumevanje operativa i sposobnost prilagođavanja  takvo iskustvo ima Jovana Mikić, Senior Sales Manager tri poznata hotela Hotel Moskva, Hotel Tonanti i Hotel Klub A – koja kroz svoj rad spaja tradiciju, savremene potrebe tržišta i prepoznatljiv kvalitet.

U nastavku donosi uvid u prodajne procese, izazove i prilike koje oblikuju hotelsku industriju u Srbiji.

jovana mikic, hotel moskva
Foto: Hotel Moskva

Kroz rad ste se upoznali sa gotovo svim segmentima hotelijerstva. Koliko Vam je to iskustvo pomoglo u ulozi Senior Sales Managera?

Hotelijerstvo je jedna od onih industrija gde se najbolje uči kroz praksu. Rad u različitim sektorima doneo mi je bolje poznavanje proizvoda, samog procesa rada, mogućnost da sagledam koje sve usluge je moguće pružiti i na koji način. Poznavanje operativnih procesa do detalja za mene predstavlja veliku prednost, jer kada razgovaram sa klijentom u svakom trenutku mogu da nađem najbolje rešenje za ono što je njemu potrebno i da samostalno donesem odluku. Takav stav klijentima uliva poverenje i dovodi do toga da nam rado prepuste organizaciju događaja.

Jovana Mikić, Hotel Moskva – hotelijerstvo i sales strategija

Hotel Moskva nosi reputaciju koja se gradi više od jednog veka. Kako se ta historija reflektuje u prodajnoj strategiji?

– Hotel Moskva je sinonim za eleganciju i tradiciju, ali i za vrhunsku uslugu koja je uvek u skladu sa savremenim zahtevima. Naša prodajna strategija zasniva se na autentičnosti – mi ne prodajemo samo prostor, već emociju i prestiž. Svaki događaj u Hotelu Moskva nosi duh Beograda i istorije koja se ovde oseća na svakom koraku. Hotel Tonanti u Vrnjačkoj Banji sinonim je za moderan wellness turizam.

 

Прикажи ову објаву у апликацији Instagram

 

Објава коју дели Hotel Tonanti (@hoteltonanti)

Tonanti i snaga destinacijskog prodajnog potencijala

Kako izgleda prodajni pristup u destinaciji koja je već sama po sebi atraktivna?

– Vrnjačka Banja je jedna od atraktivnijih destinacija u Srbiji, a hotel Tonanti svojim kvalitetom usluge doprinosi još većoj potražnji. Pored Wellness i Spa usluge, u okviru hotela, organizujemo razne poslovne aktivnosti u vidu velikih kongresa, seminara, kao i team buildinga, koji su sve popularniji, s obzirom da su deo korporativne politike mnogih kompanija. Pitanje je odlično, jer o Hotelu Tonanti i samoj destinaciji svi uvek govorimo sa mnogo entuzijazma, jer pored bogate ponude samog hotela, nudimo i iskustvo boravka u prirodi i različitim zabavnim aktivnostima na svežem vazduhu.

Klub A – kako unaprediti prodaju na planinskoj destinaciji

Hotel Klub A na Kopaoniku ima dugu tradiciju među zimskim turistima. Sezonalnost je najveći izazov, te koje akcije preduzimate da biste ostvarili popunjenost kapaciteta tokom
cele godine?

– Iako je zimska sezona dosta izražena na Kopaoniku, planina je lepa tokom cele godine. Hotel Klub A je do sada radio samo sezonski, međutim planiranom rekonstrukcijom i dodavanjem novih sadržaja hotelu, u planu je da radi 365 dana. Pored zimskih aranžmana, fokusiraćemo se na team buildinge, korporativne događaje i sportske kampove u prolećnim i jesenjim mesecima. Priroda, čist vazduh i autentičan planinski ambijent pružaju idealne uslove za rad i odmor tokom cele godine.

Organizovanje banketa i korporativnih proslava je trenutno jedan od glavnih izvora prihoda u većini beogradskih hotela. Kako kreirate ponudu da biste bili konkurentni?

– Ambijent Hotela Moskva jedinstven je i jasno se izdvaja od konkurencije. Osim toga, naš pristup klijentima uvek je personalizovan – svaka kompanija ima svoju poruku koju želi da prenese kroz događaj, a naš zadatak je da tu poruku razumemo i pomognemo u njenoj realizaciji. Naše dugogodišnje iskustvo predstavlja veliku prednost, jer nam omogućava da, oslanjajući se na prethodne projekte, uvek predložimo kreativna i proverena rešenja, čineći da se svaki klijent oseća kao deo jedne posebne priče.

 

Прикажи ову објаву у апликацији Instagram

 

Објава коју дели Hotel Moskva Belgrade, Serbia (@hotelmoskva)

Kada govorimo o korporativnim događajima, koji su kapaciteti sala u vašim hotelima?

– U Beogradu, Hotel Moskva nudi više sala različitih kapaciteta – od intimnih sastanaka, radnih doručaka do korporativnih proslava za do 200 gostiju. Hotel Tonanti u Vrnjačkoj Banji raspolaže sa 3 konferencijske sale različitih kapaciteta, koje su opremljene savremenom tehnikom. S obzirom da se sve sale nalaze na prvom spratu i imaju prirodnu svetlost, to olakšava duži boravak u salama, posebno kada su u pitanju kongresi i seminari koji se održavaju i po nekoliko dana.

Da li su “custom-made” event paketi postali standard u poslovnim događajima i koje su trenutno najčešće potrebe korporativnih klijenata?

– Apsolutno. Više ne postoje univerzalna rešenja, kompanije žele da se njihovi događaji razlikuju, ali odražavaju njihov identitet. Danas klijenti traže nešto drugačije, autentično i posebno, što zahteva više kreativnosti, ali donosi i vidno bolji rezultat. Najviše traže efikasnu organizaciju i fleksibilnost. Sve mora biti brzo, jasno i profesionalno, ali sa ljudskim pristupom. Naravno, još jedan ključni faktor je i dobra energija, jer korporativni događaji sve češće imaju neformalni ton.

jovana mikic, hotel moskva
Jovana Mikić, Senior Sales Manager Hotela Moskva, Tonanti i Kluba A – Foto: Hotel Moskva

Za klijente koji se ove godine odluče da u Hotelu Moskva organizuju svoju posebnu novogodišnju proslavu, obezbedili smo i specijalne pogodnosti u našem Hotelu Tonanti, jer smo želeli da povežemo ova dva hotela kroz jedinstveno iskustvo koje našim gostima pruža dodatnu vrednost i mogućnost da produže svoj doživljaj i nakon same proslave.

Brunch trend i novi formati hotelskog iskustva

U poslednje vreme brunch i matine događaji postaju sve popularniji. Da li i Vaši hoteli prate taj trend?

– Da, i to sa velikim uspehom! Naši hoteli prate ovaj trend, i to na način koji spaja uživanje i autentično iskustvo svakog boravka. Kao jednu od novina i dodatnu vrednost izdvajamo Nedeljni brunch u Hotelu Tonanti, koji se održava svakog vikenda i brzo je postao omiljen ne samo među našim gostima, već i među svima koji žele da provedu prelepo popodne u Vrnjačkoj Banji i našem hotelu. Pored bogate gastronomske ponude, branč uključuje i korišćenje Spa centra, kao i igraonice sa uslugom čuvanja dece, što ga čini idealnim za porodični odmor i opuštanje.

A kada govorimo o tradiciji i prepoznatljivosti – tu je, naravno, Tradicionalni novogodišnji brunch u Hotelu Moskva, događaj koji svake godine 1. januara okuplja goste iz celog sveta. To je jedan od najposebnijih trenutaka u našem hotelu, ispunjen sjajnom energijom, smehom, razgovorima gostiju sa svih strana sveta i prazničnim raspoloženjem koje zaista podseća na pravu prazničnu razglednicu.

Koliko su digitalni kanali i direktne rezervacije promenili način rada prodajnih timova?

– Navike naših gostiju razlikuju se u zavisnosti od tržišta. Strani gosti i mlađe generacije domaćih putnika oslanjaju se na digitalne kanale, u smislu da cene brzinu, jednostavnost i trenutnu dostupnost informacija. Međutim, i u tom segmentu tehnologija ponekad ne može da zameni ljudski kontakt, naročito u specifičnim situacijama poput otkazivanja “non-refundable” rezervacija.

 

Прикажи ову објаву у апликацији Instagram

 

Објава коју дели Hotel Tonanti (@hoteltonanti)

Većina domaćih gostiju, koji pretežno borave u Hotelu Tonanti, i dalje preferira ličnu komunikaciju. Telefonski razgovor i potvrda od strane naših kolega iz rezervacija pružaju im osećaj sigurnosti i poverenja koji ne može da zameni automatizovani sistem. Ja i dalje verujem da se najtrajnije saradnje grade kroz lični kontakt. Zahvaljujući digitalnim kanalima komunikacija i sve prodajne aktivnosti su ubrzane i nama ostaje vremena za lični kontakt i personalizovanje svake ponudu, po čemu smo i prepoznatljivi.

Novogodišnji programi i praznični eventi

Približava se sezona praznika, možete li nam otkriti kakvi su planovi za novogodišnje proslave?

– Ovo je najlepši period godine, kada ceo tim s posebnom pažnjom organizuje Novogodišnju gala večeru u Hotelu Moskva. Gosti mogu uživati u tradicionalnim delikatesima naše kuhinje, a u ponoć nazdraviti čašom šampanjca i dočekati Novu godinu u svečanoj, prazničnoj atmosferi.

Sutradan, kao nastavak prazničnog raspoloženja, kao što sam i pomenula organizujemo naš Tradicionalni novogodišnji brunch u Hotelu Moskva, sa bogatom gastronomskom ponudom koja garantuje da će prvi dan nove godine biti zaista poseban, uz prijatne zvuke klavira koji dodatno upotpunjuju prazničnu atmosferu.
U Hotelu Tonanti, naši gosti mogu uživati u gala dočeku sa bogatim muzičkim programom, elegantnim dekoracijama i personalizovanom uslugom, u atmosferi koja garantuje spektakularnu proslavu svake sekunde te novogodišnje noći.

Savremeni hotelijeri suočavaju se sa brojnim izazovima, ali i mogućnostima koje donose diversifikovana ponuda, tehnološki razvoj i promenjene potrebe klijenata. Kroz iskustvo Jovane Mikić jasno se vidi da uspešan sales management danas spaja tradiciju i inovaciju, lokalni identitet i globalne standarde, kao i personalizovanu komunikaciju sa jasnom strateškom vizijom. Tri različita hotela, tri destinacije i jedna filozofija – usluga koja se pamti, ponuda koja se prilagođava i prodaja koja stvara dugoročnu vrednost. Upravo zato Moskva, Tonanti i Klub A ostaju relevantne i poželjne adrese na sceni srpskog hotelijerstva.

Ostavi komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre nego što objavite komentare, posetite i upoznajte se sa uslovima korišćenja usluge.