Nakon što je u junu obeležen Svetski dan održive gastronomije u METRO HoReCa centru, veletrgovac je nedavno organizovao još jedno okupljanje na kojem je nastavljen dijalog o važnosti principa održivosti u ugostiteljstvu. Kako se najbolje uči kroz praktične primere, događaj pod nazivom „Održivost u praksi – Bela Reka & METRO“, održan je na farmi Bela Reka, u selu Bliznak, u srcu Homoljskih planina.
Događaj je okupio brojne partnere i stručnjake iz oblasti hotelskog i restoranskog poslovanja, predstavnike institucija, kao i aktere iz sektora održive proizvodnje hrane. Kroz obilazak farme Bela Reka, učesnici su imali priliku da se upoznaju sa primerima dobre prakse u održivoj poljoprivredi, očuvanju biodiverziteta i odgovornom upravljanju resursima.
Program događaja obuhvatio je i stručna izlaganja na teme biološkog tretmana otpadnih voda i vazduha, kao i otvoreni dijalog o izazovima i prilikama za održivo poslovanje u ugostiteljstvu.
Poseban fokus razgovora bio je na temi razvoja lokalnih proizvoda za METRO robne marke, gde je predstavljena inicijativa za jačanje saradnje sa domaćim proizvođačima i unapređenje lokalnog lanca snabdevanja. Očekivano, ova tema je izazvala veliko interesovanje prisutnih, jer direktno doprinosi održivosti, kako kroz podršku lokalnoj ekonomiji, tako i kroz promociju autentičnih domaćih proizvoda.
Poseta farmi Bela Reka i održana diskusija donela je nekoliko bitnih zaključaka koji se odnose na različite aspekte razgovora koje su učesnici vodili:
− Prisutni su se složili da umesto hemijskih tretmana, biološki tretmani predstavljaju jednostavna, efikasna i održiva rešenja za prečišćavanje otpadnih voda u ugostiteljskim objektima i prehrambenoj industriji.
− Ulaganje u agrikulturu, bez obzira na njen obim i vrstu, predstavlja dodatu vrednost finalnom ugostiteljskom proizvodu. Proizvodnja domaćih namirnica, a zatim njihova upotreba i plasman u sopstvenom ugostiteljskom objektu, pomažu u oblikovanju zatvorenog ciklus cirkularne ekonomije.
− Farma Bela Reka, sa svojim brendom Gramina, predstavlja izuzetan primer održive prakse, u kojoj su ekonomska isplativost, društvena odgovornost i ekološka svest uspešno povezani. Takav model poslovanja obezbeđuje stabilnu podršku ugostiteljstvu, istovremeno direktno doprinoseći razvoju lokalne zajednice.
U cilju daljeg unapređenja održivih praksi u ugostiteljstvu, okupljeni su kao naredne korake preporučili sprovođenje sledećih aktivnosti:
Sveobuhvatnim sprovođenjem ovih mera omogućilo bi se ne samo racionalnije upravljanje resursima, već i jačanje konkurentnosti ugostiteljskih objekata – kroz odgovorno, autentično i prepoznatljivo poslovanje, usklađeno sa savremenim trendovima održivosti.
Na događaju su prisustvovali: Darko Lojen (Drylet), Boza Mišić, Mile Počuča i Dalibor Trišić (Bela Reka), Marko Milojević (New Balkan Cuisine), Uroš Urošević (Friends and Plants), Nikola Đurić (Jump Inn Hotel), Ankica Ristić (Vinarija 100 Žena), Aleksandar Novitović (Gorski Hotel), Aleksa Sušić i Miša Helać (Koordinata Street), Milan Nocić (Kinoko) i Milan Lekić (Konoha), kao i predstavnici METRO tima – Janja Radović Barleković, Milica Aleksić, Dragana Zorić, Dejan Đorđević.
Prijavite se i prvi saznajte za novosti, ekskluzivne ponude i događaje.