Pretraga
Menadžment 20.10.2025

METRO u poseti farmi Bela Reka – nastavak aktivnosti na temu održivosti u ugostiteljstvu

Nataša Stevanović
farma bela reka, metro aktivnosti, odrzivo ugostiteljstvo
Promo METRO/Željko Kovačević

Nakon što je u junu obeležen Svetski dan održive gastronomije u METRO HoReCa centru, veletrgovac je nedavno organizovao još jedno okupljanje na kojem je nastavljen dijalog o važnosti principa održivosti u ugostiteljstvu. Kako se najbolje uči kroz praktične primere, događaj pod nazivom „Održivost u praksi – Bela Reka & METRO“, održan je na farmi Bela Reka, u selu Bliznak, u srcu Homoljskih planina.

Događaj je okupio brojne partnere i stručnjake iz oblasti hotelskog i restoranskog poslovanja, predstavnike institucija, kao i aktere iz sektora održive proizvodnje hrane. Kroz obilazak farme Bela Reka, učesnici su imali priliku da se upoznaju sa primerima dobre prakse u održivoj poljoprivredi, očuvanju biodiverziteta i odgovornom upravljanju resursima.

Program događaja obuhvatio je i stručna izlaganja na teme biološkog tretmana otpadnih voda i vazduha, kao i otvoreni dijalog o izazovima i prilikama za održivo poslovanje u ugostiteljstvu.

farma bela reka, metro aktivnosti, odrzivo ugostiteljstvo
Promo METRO/Željko Kovačević

Poseban fokus razgovora bio je na temi razvoja lokalnih proizvoda za METRO robne marke, gde je predstavljena inicijativa za jačanje saradnje sa domaćim proizvođačima i unapređenje lokalnog lanca snabdevanja. Očekivano, ova tema je izazvala veliko interesovanje prisutnih, jer direktno doprinosi održivosti, kako kroz podršku lokalnoj ekonomiji, tako i kroz promociju autentičnih domaćih proizvoda.

Poseta farmi Bela Reka i održana diskusija donela je nekoliko bitnih zaključaka koji se odnose na različite aspekte razgovora koje su učesnici vodili:

− Prisutni su se složili da umesto hemijskih tretmana, biološki tretmani predstavljaju jednostavna, efikasna i održiva rešenja za prečišćavanje otpadnih voda u ugostiteljskim objektima i prehrambenoj industriji.

− Ulaganje u agrikulturu, bez obzira na njen obim i vrstu, predstavlja dodatu vrednost finalnom ugostiteljskom proizvodu. Proizvodnja domaćih namirnica, a zatim njihova upotreba i plasman u sopstvenom ugostiteljskom objektu, pomažu u oblikovanju zatvorenog ciklus cirkularne ekonomije.

− Farma Bela Reka, sa svojim brendom Gramina, predstavlja izuzetan primer održive prakse, u kojoj su ekonomska isplativost, društvena odgovornost i ekološka svest uspešno povezani. Takav model poslovanja obezbeđuje stabilnu podršku ugostiteljstvu, istovremeno direktno doprinoseći razvoju lokalne zajednice.

farma bela reka, metro aktivnosti, odrzivo ugostiteljstvo
Promo METRO/Željko Kovačević

U cilju daljeg unapređenja održivih praksi u ugostiteljstvu, okupljeni su kao naredne korake preporučili sprovođenje sledećih aktivnosti:

  • Postepena primena bioloških tretmana kroz pilot-projekte, uz paralelnu obuku zaposlenih radi pravilne implementacije i održavanja sistema
  • Izrada strategije održivog poslovanja koja povezuje agrikulturu, principe cirkularne ekonomije i lokalne lance snabdevanja, uz mogućnost podrške kroz odgovarajuće subvencione programe
  • Razvijanje partnerstava sa lokalnim proizvođačima u cilju formiranja stabilne mreže održivih dobavljača
  • Promocija primera dobre prakse kroz organizovanje stručnih skupova, radionica i medijskih kampanja koje podstiču svest o značaju održivog pristupa u ugostiteljstvu.

Sveobuhvatnim sprovođenjem ovih mera omogućilo bi se ne samo racionalnije upravljanje resursima, već i jačanje konkurentnosti ugostiteljskih objekata – kroz odgovorno, autentično i prepoznatljivo poslovanje, usklađeno sa savremenim trendovima održivosti.

Na događaju su prisustvovali: Darko Lojen (Drylet), Boza Mišić, Mile Počuča i Dalibor Trišić (Bela Reka), Marko Milojević (New Balkan Cuisine), Uroš Urošević (Friends and Plants), Nikola Đurić (Jump Inn Hotel), Ankica Ristić (Vinarija 100 Žena), Aleksandar Novitović (Gorski Hotel), Aleksa Sušić i Miša Helać (Koordinata Street), Milan Nocić (Kinoko) i Milan Lekić (Konoha), kao i predstavnici METRO tima – Janja Radović Barleković, Milica Aleksić, Dragana Zorić, Dejan Đorđević.

Ostavi komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre nego što objavite komentare, posetite i upoznajte se sa uslovima korišćenja usluge.