Marko Gojković Knjaz Miloš
20.12.2022 Drink

Marko Gojković, nacionalni HoReCa menadžer „Knjaz Miloša“: “Pepsi je kruna našeg rada!”

Kompanija Knjaz Miloš je postala zvanični proizvođač i distributer Pepsi brendova za tržište Srbije i Crne Gore, te je to bio više nego dovoljan razlog za razgovor sa Markom Gojkovićem, nacionalnim HoReCa menadžerom u kompaniji Knjaz Miloš

„Sa Pepsi portfolijom počelo je novo istorijsko poglavlje u Knjaz Milošu“

Kompanija Knjaz Miloš u proteklih nekoliko godina brojnim inovacijama u portfoliju, optimizacijom poslovanja i ulaganjem u tim funkcionalnih eksperata, napravila je pravi preokret u poslovanju i transformisala se u lidera u proizvodnji vode i napitaka na teritoriji Zapadnog Balkana. Sveobuhvatni portfolio krčio je svoj put i u ugostiteljskim objektima, gde su novim i rebrendiranim proizvodima vrata otvarali dobro poznati brendovi kompanije Knjaz Miloš, Aqua Viva i Guarana. Ove godine, kompanija je postala zvanični distributer i proizvođač Pepsi portfolija za tržišta Srbije i Crne Gore, što je povod kojim razgovaramo sa nacionalnim HoReCa menadžerom kompanije Knjaz Miloš, Markom Gojkovićem.
* Obeležavate 15 godina rada u HoReCa sektoru, a od početka karijere deo ste Knjaz Miloš tima. Kako je izgledao vaš karijerni put, i možete li vaš jubilej staviti u kontekst važnih promena u kompaniji?
I kompanija i ja smo tokom ovog dugog perioda prošli kroz različite faze razvoja i to mi je omogućilo da steknem široki dijapazon iskustava iz kojih sam naučio važne lekcije. Već na drugoj godini Ekonomskog fakulteta, iz radoznalosti, bez ikakvih očekivanja, otišao sam na razgovor za posao komercijaliste u Nišu. Mladom i neiskusnom, prvi zadatak bilo mi je pozicioniranje u lokalima na periferiji grada. Ispostavilo se da mi posao leži, pa sam ubrzo dobio daleko izazovniji teren i počeo da brinem o objektima u centru Niša, kao i o pozicioniranju u turističkim centrima u mojoj regiji.

“Preokret u kompaniji se desio 2015. kada je upravljanje preuzeo aktuelni menadžment i dao više prostora, poverenje i podršku mladima koji ostvaruju rezultate”

Onda se desio preokret: kompanija je 2015. godine akvizirana, upravljanje je preuzeo aktuelni menadžment i dao više prostora, poverenja i podrške mladima koji ostvaruju rezultate. Postao sam supervizor za celu regiju južno od Beograda – vrlo razuđenu i raznovrsnu, sa malim brojem ljudi u timu; šestoro, od kojih četvoro neiskusnih, uključujući i mene (smeh). To nas nije sprečilo da radimo punom parom i svakodnevno se dokazujemo. Danas sam nacionalni HoReCa menadžer sa daleko većim timom, koji i dalje raste, i pred kojim je najuzbudljiviji zadatak do sada – pozicioniranje Pepsi portfolija.
* S obzirom na prirodu portfolija kompanije Knjaz Miloš, znamo da u HoReCa kanalu uvek imate pune ruke posla. Ipak, Pepsi vam je trenutno najviše u fokusu. Šta za vas kao kompaniju znači pozicioniranje ovog svetskog brenda u HoReCa sektoru?
Sa Pepsi portfolijom počelo je novo istorijsko poglavlje u Knjaz Milošu, posebno u HoReCa sektoru, jer je došlo do zaokruživanja naše ponude ukusima i opcijama koje su obavezne u svim formatima ugostiteljskih objekata. Deo našeg portfolija sada su neki od najvećih globalnih brendova, Pepsi, Mirinda, 7Up, Evervess, Ivi, koji pritom imaju dosta potencijala za dalji razvoj u ugostiteljskim objektima na našem tržištu. Za mene i moj tim to znači mnogo posla i veliki prostor za učenje, a za naše partnere ugostitelje mogućnost relevantnog izbora, jer mi sada imamo dodatnu snagu da zadovoljimo sve njihove potrebe kada je reč o bezalkoholnim pićima. Radujemo se dokazivanju na novom terenu i zajedničkom rastu kroz nove oblike saradnje.

“Knjaz Miloš Pepsiju otvara vrata, a Pepsi Knjazu donosi novu energiju”

* Strani brendovi su dominatni u čitavoj Evropi i gotovo svim zemljama na Balkanu. Vi sada imate i tu novu snagu, ali i taj jedan nadaleko poznat i neprikosnoven adut: gaziranu vodu Knjaz Miloš. Šta to znači u HoReCa sektoru?
Knjaz je neodvojiv od kafane, provoda, dobre hrane, kafe. On je naše zajedničko nasleđe, kao što je to i sama kafanska tradicija. Niko ne pripada u Orašcu, Kod Mira ili u Upitniku, kao Knjaz Miloš. To ne znači da ugostiteljski objekat mora da radi dugo da bi bio veliki. Ali, mora da ima dušu. A Knjaz pravi tu razliku, jer gde je pravi domaćin, pravi ugostitelj, tu je i Knjaz Miloš. Kultni status Knjaza je naša ogromna snaga, velika komparativna prednost, ali i svakodnevna odgovornost. Sa Pepsijem dobijamo novi veliki adut, takođe ikonični brend, i priliku da u našoj zemlji proširimo tu globalnu magiju hedonizma i zabave koja je aura Pepsija. Knjaz Miloš Pepsiju otvara vrata, a Pepsi Knjazu donosi novu energiju.
* S obzirom na kontinuirani rast i uspehe u proteklih nekoliko godina, možete li mi reći nešto o ključu izvrsnih rezultata i specifičnostima rada kompanije Knjaz Miloš kada je HoReCa sektor u pitanju.
Naši uspesi su rezultat posvećenosti i timskog duha. Trudimo se oko svakog partnera i živimo taj posao, zajedno sa ugostiteljima. U prethodnih desetak godina, došlo je do procvata u ugostiteljstvu, pa mi danas brinemo o pozicioniranju u najraznovrsnijim formatima ugostiteljskih objekata: od kafea, nacionalnih restorana, gastro barova, do sala za proslave i noćnih klubova. Knjaz je danas prisutan svuda. Tu inovativnost ugostitelja pratio je i naš portfolio. Trudili smo se da kreiramo raznovrsne i atraktivne proizvode, neke namenski za ugostiteljske objekte, kako bismo ispratili njihovu viziju i pomogli im da je ostvare. Primer uspešne inovacije je Knjaz Miloš Aromatični Limun za HoReCa sektor, u staklenoj ambalaži, koji je doneo novu vrednost kompaniji, našim partnerima i potrošačima.

„Dobar komercijalista se bori i za svoju kompaniju, ali i za kupca“

* Kako biste posavetovali mlade kolege koje počinju da se bave vašim poslom?
Na terenu sam u početku mnogo toga postizao zahvaljujući mladalačkom entuzijazmu i energiji, snalažljivosti i dobroj komunikaciji sa ugostiteljima. Bio sam im zanimljiv kao klinac, kao i oni meni. Videli su i osećali posvećenost, a ja sam se trudio da uvek budem iskren i pošten. Sa stečenim iskustvom na terenu, shvatio sam da je prava veština i suština posla da zajedno sa ugostiteljima pronalazim rešenja koja će im pomoći da unaprede svoje poslovanje, a samim tim doprinesu boljem pozicioniranju portfolija Knjaz Miloša u njihovim objektima. I danas to uvek imam na umu, kada vodim daleko veći tim ljudi. Dobar komercijalista bori se ne samo za kompaniju, nego i za svog kupca. Njegov posao je da razume kupca, a moj posao je da razumem njega i pomognem mu da bude pouzdan i proaktivan eksterni saradnik ugostitelja.
* HoReCa sektor grabi krupnim koracima ka potpunom oporavku od pandemije. Kakva je vaša procena trenutnog stanja, ali i filozofija Knjaz Miloša kada je HoReCa sektor u pitanju?
Pandemija je stvarno bila teška za HoReCa sektor – mere, zabrane okupljanja, zatvaranja… Shvatili smo da je ključ u našem biznisu održivost i da mi, zajedno, moramo biti pravi partneri i u najtežim trenucima. Proživeli smo sve izazove zajedno sa ugostiteljima i kada su krenula otvaranja objekata nakon prvog COVID talasa 2020. godine; čitavim setom aktivnosti dali smo podršku svim našim partnerima. U tom trenutku koji je za sve nas u ovom poslu bio prekretnica, pokazali smo im da je Knjaz partner koji je siguran, stabilan i nesebičan i to me zaista čini ponosnim. Očekuju nas novi izazovi, sa uticajem krize na kućne budžete naredne godine, ali verujem da ćemo i njih prevazići, kao i sve do sada.
* Šta je vama lično dao HoReCa sektor?
Počeo sam vrlo mlad, tako da sam se, radeći ovaj posao, gradio i kao čovek i kao profesionalac. Upoznao sam mnoge raznolikosti koje naša zemlja pruža i stekao nova lična interesovanja i hobije, pa sam sada, između ostalog, i veliki ljubitelj i istraživač dobrih vina. Ipak, ono na čemu sam najzahvalniji jeste to što radim posao koji volim i koji mi je doneo brojna poslovna, ali i hedonistička iskustva i prijateljstva koja su me obogatila kao osobu.

AUTOR: SVETISLAV STOJANOVIĆ

FOTO: VLADIMIR NIĆIFOROVIĆ

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i uslovima korišćenja sajta.

još iz kategorije