Knjaz Miloš je u 2023. dobio novu mladost, vitalnost i relevantnost
Kompanija Knjaz Miloš u proteklih nekoliko godina brojnim inovacijama u portfoliju, optimizacijom poslovanja i ulaganjem u tim funkcionalnih eksper...
pročitaj jošKompanija Knjaz Miloš je postala zvanični proizvođač i distributer Pepsi brendova za tržište Srbije i Crne Gore, te je to bio više nego dovoljan razlog za razgovor sa Markom Gojkovićem, nacionalnim HoReCa menadžerom u kompaniji Knjaz Miloš
Kompanija Knjaz Miloš u proteklih nekoliko godina brojnim inovacijama u portfoliju, optimizacijom poslovanja i ulaganjem u tim funkcionalnih eksperata, napravila je pravi preokret u poslovanju i transformisala se u lidera u proizvodnji vode i napitaka na teritoriji Zapadnog Balkana. Sveobuhvatni portfolio krčio je svoj put i u ugostiteljskim objektima, gde su novim i rebrendiranim proizvodima vrata otvarali dobro poznati brendovi kompanije Knjaz Miloš, Aqua Viva i Guarana. Ove godine, kompanija je postala zvanični distributer i proizvođač Pepsi portfolija za tržišta Srbije i Crne Gore, što je povod kojim razgovaramo sa nacionalnim HoReCa menadžerom kompanije Knjaz Miloš, Markom Gojkovićem.
* Obeležavate 15 godina rada u HoReCa sektoru, a od početka karijere deo ste Knjaz Miloš tima. Kako je izgledao vaš karijerni put, i možete li vaš jubilej staviti u kontekst važnih promena u kompaniji?
I kompanija i ja smo tokom ovog dugog perioda prošli kroz različite faze razvoja i to mi je omogućilo da steknem široki dijapazon iskustava iz kojih sam naučio važne lekcije. Već na drugoj godini Ekonomskog fakulteta, iz radoznalosti, bez ikakvih očekivanja, otišao sam na razgovor za posao komercijaliste u Nišu. Mladom i neiskusnom, prvi zadatak bilo mi je pozicioniranje u lokalima na periferiji grada. Ispostavilo se da mi posao leži, pa sam ubrzo dobio daleko izazovniji teren i počeo da brinem o objektima u centru Niša, kao i o pozicioniranju u turističkim centrima u mojoj regiji.
Onda se desio preokret: kompanija je 2015. godine akvizirana, upravljanje je preuzeo aktuelni menadžment i dao više prostora, poverenja i podrške mladima koji ostvaruju rezultate. Postao sam supervizor za celu regiju južno od Beograda – vrlo razuđenu i raznovrsnu, sa malim brojem ljudi u timu; šestoro, od kojih četvoro neiskusnih, uključujući i mene (smeh). To nas nije sprečilo da radimo punom parom i svakodnevno se dokazujemo. Danas sam nacionalni HoReCa menadžer sa daleko većim timom, koji i dalje raste, i pred kojim je najuzbudljiviji zadatak do sada – pozicioniranje Pepsi portfolija.
* S obzirom na prirodu portfolija kompanije Knjaz Miloš, znamo da u HoReCa kanalu uvek imate pune ruke posla. Ipak, Pepsi vam je trenutno najviše u fokusu. Šta za vas kao kompaniju znači pozicioniranje ovog svetskog brenda u HoReCa sektoru?
Sa Pepsi portfolijom počelo je novo istorijsko poglavlje u Knjaz Milošu, posebno u HoReCa sektoru, jer je došlo do zaokruživanja naše ponude ukusima i opcijama koje su obavezne u svim formatima ugostiteljskih objekata. Deo našeg portfolija sada su neki od najvećih globalnih brendova, Pepsi, Mirinda, 7Up, Evervess, Ivi, koji pritom imaju dosta potencijala za dalji razvoj u ugostiteljskim objektima na našem tržištu. Za mene i moj tim to znači mnogo posla i veliki prostor za učenje, a za naše partnere ugostitelje mogućnost relevantnog izbora, jer mi sada imamo dodatnu snagu da zadovoljimo sve njihove potrebe kada je reč o bezalkoholnim pićima. Radujemo se dokazivanju na novom terenu i zajedničkom rastu kroz nove oblike saradnje.
* Strani brendovi su dominatni u čitavoj Evropi i gotovo svim zemljama na Balkanu. Vi sada imate i tu novu snagu, ali i taj jedan nadaleko poznat i neprikosnoven adut: gaziranu vodu Knjaz Miloš. Šta to znači u HoReCa sektoru?
Knjaz je neodvojiv od kafane, provoda, dobre hrane, kafe. On je naše zajedničko nasleđe, kao što je to i sama kafanska tradicija. Niko ne pripada u Orašcu, Kod Mira ili u Upitniku, kao Knjaz Miloš. To ne znači da ugostiteljski objekat mora da radi dugo da bi bio veliki. Ali, mora da ima dušu. A Knjaz pravi tu razliku, jer gde je pravi domaćin, pravi ugostitelj, tu je i Knjaz Miloš. Kultni status Knjaza je naša ogromna snaga, velika komparativna prednost, ali i svakodnevna odgovornost. Sa Pepsijem dobijamo novi veliki adut, takođe ikonični brend, i priliku da u našoj zemlji proširimo tu globalnu magiju hedonizma i zabave koja je aura Pepsija. Knjaz Miloš Pepsiju otvara vrata, a Pepsi Knjazu donosi novu energiju.
* S obzirom na kontinuirani rast i uspehe u proteklih nekoliko godina, možete li mi reći nešto o ključu izvrsnih rezultata i specifičnostima rada kompanije Knjaz Miloš kada je HoReCa sektor u pitanju.
Naši uspesi su rezultat posvećenosti i timskog duha. Trudimo se oko svakog partnera i živimo taj posao, zajedno sa ugostiteljima. U prethodnih desetak godina, došlo je do procvata u ugostiteljstvu, pa mi danas brinemo o pozicioniranju u najraznovrsnijim formatima ugostiteljskih objekata: od kafea, nacionalnih restorana, gastro barova, do sala za proslave i noćnih klubova. Knjaz je danas prisutan svuda. Tu inovativnost ugostitelja pratio je i naš portfolio. Trudili smo se da kreiramo raznovrsne i atraktivne proizvode, neke namenski za ugostiteljske objekte, kako bismo ispratili njihovu viziju i pomogli im da je ostvare. Primer uspešne inovacije je Knjaz Miloš Aromatični Limun za HoReCa sektor, u staklenoj ambalaži, koji je doneo novu vrednost kompaniji, našim partnerima i potrošačima.
* Kako biste posavetovali mlade kolege koje počinju da se bave vašim poslom?
Na terenu sam u početku mnogo toga postizao zahvaljujući mladalačkom entuzijazmu i energiji, snalažljivosti i dobroj komunikaciji sa ugostiteljima. Bio sam im zanimljiv kao klinac, kao i oni meni. Videli su i osećali posvećenost, a ja sam se trudio da uvek budem iskren i pošten. Sa stečenim iskustvom na terenu, shvatio sam da je prava veština i suština posla da zajedno sa ugostiteljima pronalazim rešenja koja će im pomoći da unaprede svoje poslovanje, a samim tim doprinesu boljem pozicioniranju portfolija Knjaz Miloša u njihovim objektima. I danas to uvek imam na umu, kada vodim daleko veći tim ljudi. Dobar komercijalista bori se ne samo za kompaniju, nego i za svog kupca. Njegov posao je da razume kupca, a moj posao je da razumem njega i pomognem mu da bude pouzdan i proaktivan eksterni saradnik ugostitelja.
* HoReCa sektor grabi krupnim koracima ka potpunom oporavku od pandemije. Kakva je vaša procena trenutnog stanja, ali i filozofija Knjaz Miloša kada je HoReCa sektor u pitanju?
Pandemija je stvarno bila teška za HoReCa sektor – mere, zabrane okupljanja, zatvaranja… Shvatili smo da je ključ u našem biznisu održivost i da mi, zajedno, moramo biti pravi partneri i u najtežim trenucima. Proživeli smo sve izazove zajedno sa ugostiteljima i kada su krenula otvaranja objekata nakon prvog COVID talasa 2020. godine; čitavim setom aktivnosti dali smo podršku svim našim partnerima. U tom trenutku koji je za sve nas u ovom poslu bio prekretnica, pokazali smo im da je Knjaz partner koji je siguran, stabilan i nesebičan i to me zaista čini ponosnim. Očekuju nas novi izazovi, sa uticajem krize na kućne budžete naredne godine, ali verujem da ćemo i njih prevazići, kao i sve do sada.
* Šta je vama lično dao HoReCa sektor?
Počeo sam vrlo mlad, tako da sam se, radeći ovaj posao, gradio i kao čovek i kao profesionalac. Upoznao sam mnoge raznolikosti koje naša zemlja pruža i stekao nova lična interesovanja i hobije, pa sam sada, između ostalog, i veliki ljubitelj i istraživač dobrih vina. Ipak, ono na čemu sam najzahvalniji jeste to što radim posao koji volim i koji mi je doneo brojna poslovna, ali i hedonistička iskustva i prijateljstva koja su me obogatila kao osobu.
Na drugom Holavino sajmu oranž vina u dalekoj Kini, crveni traminac vinarije Bikicki ostvario fantastičan rezultat. Đorđe Bikicki je predstavio sv...
pročitaj jošBarcaffè Espresso ponovo je ostvario izvanredan uspeh na prestižnom takmičenju International Coffee Tasting 2024, osvojivši dve zlatne medalje u ko...
pročitaj jošEstonski somelijer Mikk Parre je pobednik takmičenja ASI Best Sommelier of Europe, Africa & Middle East. Drugo mesto je osvojila francuska takm...
pročitaj još