
Carlsberg postao zvanično pivo UEFA nacionalnih fudbalskih timova
Kompanija Carlsberg potpisala je novi višegodišnji ugovor sa UEFA-om, čime je postala zvanično pivo UEFA National Team Football takmičenja. Ovim pa...
pročitaj jošMilan Perić, direktor marketinga i komunikacija u kompaniji Carlsberg Srbija, priča o aktuelnom trenutku pivarske industrije i svoju strast ka poslu objašnjava rečenicom: “Kada vaša misija postane opsesija, ništa nije teško”
Rođen je 24. maja 1982. godine u Požarevcu. Nakon što je stekao zvanje diplomiranog ekonomiste više od 16 godina je radio u sektoru konditorske industrije. U njegovom poslovnom portfolio su upisani: Bambi, Jaffa, Nestle i odnedavno Carlsberg. Na početku karijere je shvatio da uživa u kreiraju marketing strategije, a ta strast ga još uvek drži. U anketi koju je naš magazin organizovao krajem prošle godine, Milan Perić je iznoseći podatak o rastu HoReCa kanala izjavio sledeće: „Konzumacija kod kuće nikada ne može zameniti druženje u omiljenom kafiću, restoranu… Ljudi su željni izlazaka, socijalizacije, atmosfere koja se stvara samo u ugostiteljskim objektima i zato sam uveren da će se ovaj sektor veoma brzo stabilizovati i nastaviti svoj rast započet pre pandemije”.
* Koliko ste zadovoljni što ste bili u pravu i kako u ovom trenutku, s vaše tačke gledišta i na osnovu vaših podataka, stoji HoReCa sektor u Srbiji?
Moram da priznam da mi je drago da se obistinilo baš to što smo pričali krajem godine. HoReCa je jako bitan kanal, dosta ljudi je tu zaposleno i zavisi od njega i jako sam srećan što posle dve godine mogu normalno da posluju. Ovaj oporavak vidimo i mi kroz naše brojke gde je HoReCa ove godine jedan od glavnih nosioca rasta. Oporavak ovog sektora se vidi i kroz broj manifestacija koje podržavamo i njihovu posećenost. Interesantno je to što je pandemija naterala ovaj sektor da se promeni i prilagodi novim trendovima kao što su online naručivanje, bogaćenje ponude hrane i pića, novi layouti kako bi se ljudi osećali sigurnije i imali distancu. Ove godine očekujemo da HoReCa sektor bude oko 5-10% ispod nivoa iz 2019 godine. Ako ne bude opet zatvaranja i ako se, nadamo se svi, pandemija skroz primiri, 2023. godina bi trebalo da bude godina potpunog oporavka sektora.
* Mnoge je iznenadio vaš prelazak iz konditorske i prehrambene industrije u pivarsku? Koje su se to kockice složile u mozaiku da ste doneli ovu odluku?
Više od 16 godina sam radio u prehrambenoj industriji i bilo je već vreme da se polako izađe iz zone komfora i da se oprobam u nečemu novom. Od početka sam radio samo za kompanije koje imaju snažne vrednosti i koje se bore za bolje sutra. Kada je stigao poziv od Carlsberga, kompanije koja izdvaja ogromna sredstva za nauku, kulturu i umetnost, koja se bori za zaštitu životne sredine i koja u svom portfoliju ima brendove kao što su Lav, Carlsberg, Tuborg, Somersby, znao sam da je to „win-win“ i da će to biti moja sledeća destinacija. Moram da priznam i da sam par puta u svojoj karijeri čuo frazu da ko jednom proba da radi u pivarstvu, više ne menja industriju, tako da sam rešio da proverim i da li je to istina.
* Nema logičnijeg perioda za priču o pivu od letnjeg? Mada, kao zaljubljenik u pivo se neću složiti sa samim sobom. Kako Carlsberg dočekuje leto 2022?
Leto jeste najlepši period da pričamo o pivu, ali sam u potpunosti saglasan sa Vama – pivo se pije tokom cele godine. Što se tiče Carlsberga, mogu Vam reći da nismo bili nikada spremniji. Sezonu smo dočekali sa odličnom paletom proizvoda u kojoj i oni najizbirljiviji mogu da nađu svog favorita. Pored Lav Premiuma koji raste iz godine u godinu i koji osvaja sve moguće nagrade za kvalitet, od pre par godina potrošači sve više piju Blanc, francusko pšenično pivo sa osvežavajućom citrusnom notom. Tu je i nezamenjivi Somersby koji od ove godine ima i varijantu sa 0 odsto alkohola.
* Poslednje dve decenije pivarska industrija zauzima sve značajnije mesto kao privredna grana naše zemlje. Neke pivare su se ugasile, a pivari koji su preživeli su podigli kvalitet na znatno viši nivo. Kako vi gledate na trenutno stanje tržišta piva u Srbiji?
Obzirom da je u istraživanju demostata 2020. godine, 34% ispitanika istaklo da im je pivo najomiljenije alkoholno piće, poljavjuje se dosta novih igrača u kategoriji i tržište u Srbiji postaje sve interesantnije i dinamičnije. Pored tri velike pivarske kompanije – Heineken, Carlsberg & Molson Coors – vidimo sve više zanatskih piva. Nakon pandemije i pada tržišta 2020. godine od 6 odsto, pivska industrija se oporavlja i polako se vraća na volumene koji su bili u 2018. i 2019. godini. Primetne su promene navika potrošača od tog perioda, pa tako imamo trend da značajno rastu pakovanja kao što su limenka ili nepovratna flaša dok pivo u plastičnoj boci i povratna flaša (koja je još uvek najveći volumenski, ali ne više vrednosni segment) gube na značaju. Potrošači idu sve više u takozvane „modern trade outlete“ i taj kanal postaje primaran za kupovinu piva. Takođe, potrošači u Srbiji žele da isprobaju piva novih ukusa i brendova, pa tako primećujemo da se sve više kupuju piva iz premium i super premium segmenta.
* Koliko vam impresivni portfolio brendova piva olakšava, a koliko otežava posao? Potrebno je svima se posvetiti sa istom pažnjom, a opet svaki brend ima svoju priliku, vreme i mesto za konzumiranje.
Nekada kada smo u portfoliju imali Lav i Tuborg kao glavne brendove bilo je dosta lakše. Danas, Carlsberg Srbija ima više od 13 brendova u ponudi i trudimo se da svaki od njih imaju svoje 4P i 4E i baš zbog toga i takvog pristupa, možemo se pohvaliti pozitivnim rezultatima više godina zaredom. Koliko god se činilo da je kompleksno i teško, kada volite industriju i brendove za koje radite i kada Vaša misija postane opsesija, ništa nije teško. Isto tako, brendovi kao sto su Carlsberg, Lav, Tuborg, Blanc, Somersby, zaslužuju da im se posebno posvetimo i radimo na njihovom razvijanju, kako u Srbiji, tako i u Bosni i Hercegovini i Crnog Gori.
* Vama sigurno nije lako da izdvojite jedan brend, ali iskoristiću priliku da budem slobodan i izdvojim Grimbergen liniju koja donosi najbolje od belgijskog kraft pivarstva. Pored toga zamolio bih vas za kratak osvrt na kraft scenu u Srbiji? Koliko vas oni inspirišu da budete još kvalitetniji?
Belgijsko pivarstvo ima jednostavnu filozofiju – što više sastojaka stavite u pivo, ono će imati bolji ukus. To može biti voće poput višnje, neke slađe travke ili pak neki začini koji se mogu pronaći u bašti. Grimbergen prati tu filozofiju. Nastao je 1128. godine, od strane monaha i oni su u pivo koje prave dodavali začine i sastojke koje su im donosili razni putnici koji su tuda prolazili. Danas je Grimbergen, kao što ste rekli, jedno od najboljih belgijskih kraft piva i srećni smo što možemo da ga ponudimo našim potrošačima na ovim prostorima. Najviše se konzumira u HoReCa sektoru i iz godine u godinu beleži značajan rast. Kada vidite da neko pije baš to pivo, znate da je to dobar poznavalac pivske industrije. Što se tiče kraft scene kod nas, i ako je još uvek volumenski veoma mala, ona je jako dinamična i svake godine izlaze sa novim SKU proizvodima inovativnih i maštovitih pakovanja i naziva. Svakako nas sve u lancu pokreću da budemo brži, hrabriji i agilniji kada su inovacije u pitanju i pomažu nam da pomeramo granice.
* I za kraj, ako se slažete da završimo u pozitivnom tonu. Ako je Carlsberg Probably the Best Beer In The World, da li ste vi Probably the Best Marketing Director? Bar u Srbiji?
To je “titula” koju dodeljuje najstrožiji žiri na svetu, sa jedne strane moj tim i saradnici u kompaniji i van nje, a sa druge strane potrošači. Kako oni imaju jako stroge i visoke kriterijume, dajem sve od sebe da svojim radom i svojim rezultatima pokušam da Probably konkurišem za to zvanje jednog dana.
* Kako ste zadovoljni odgovorom tržišta na bezalkoholni Somersby sa ukusom jagode i limete?
Kako je sam ukus novog bezalkoholnog Somersby-ja fenomenalan, mi smo očekivali pozitivne reakcije tržišta, ali moram da priznam da nas je realnost pozitivno iznenadila. Reakcije potrošača su sjajne, komentari na mrežama pozitivni i ono što je najbitnije, raduje nas da konačno Somersby mogu da konzumiraju i oni potrošači koji ne mogu ili ne smeju da konzumiraju alkohol. Koliko je reakcija dobra govori i podatak da je novi Somersby sa ukusom jagode i limete postao broj jedan SKU po prodaji u najvećim trgovinskim lancima.
* Nakon uspeha strategije SAIL’22, Carlsberg grupacija je pokrenula novu petogodišnju strategiju SAIL’27. Možete li mi pojasniti koja je vizija i motiv ove strategije?
Kako mi volimo da kažemo – SAIL’27 nije revolucija, već evolucija uspešne SAIL’22 strategije. Imajući ovo u vidu, motiv iza Sail’27 strategije je da još više ubrza i učvrsti našu strategiju zasnovanu na 5 stubova, a to su: „Portfolio choices“, gde želimo da ubrzamo rast „AlchocolFreeBeer“ i „BeyondBeer“ kategorija kao što je Somersby; „Geographical choices“, gde želimo da ubrzamo rast u pojedinim delovima sveta u kojima vidimo prostora za to; „Execution excellence”, gde se fokusiramo na mesto prodaje, ali i na lanac nabavke i snabdevanja; „Winning culture”, gde nam je jedan od glavnih prioriteta program Zajedno ka nuli (TTZ) i „Funding our journey”, koji je danas možda i jedan od najbitnijih stubova strategije imajući u vidu inflaciju i potrebu da se u lancu nađu uštede i optimizuje poslovanje.
Lokalno, kroz „bottom up“ i „end to end“ pristup, zajedno sa više od 40 menadžera iz Kompanije, mi dalje Sail27 strategiju prilagođavamo našem tržištu i pravimo planove za narednih pet godina.
Meggle Barista mleko garantuje bogatu, kremastu penu i idealnu teksturu za latte art, zahvaljujući svojoj specijalnoj formuli. Meggle Barista mlek...
pročitaj jošVina Plantaža ostvarila su istorijski uspeh na prestižnom ocenjivanju Mundus Vini Spring Tasting 2025, osvojivši ukupno sedam zlatnih medalja, uklj...
pročitaj jošLegendarni trener Žoze Murinjo, poznat po nikad poljuljanom samopouzdanju i vrhunskim trenerskim dostignućima, rešen je da se okuša i u svetu enolo...
pročitaj još