
Zornića kuća, domaćinsko iskustvo sa 4 zvezdice nadomak Beograda
Zornića kuća, bajkovito seosko domaćinstvo koje raste i razvija se punih 20 godina, nalazi se na samo 30 km od Beograda i 5 km od Ibarske magistral...
pročitaj jošZa magazin Cafe Bar & Restoran Ratko Iveković je još jednom dao svoj doprinos. Ovog puta na temu – kako raspored stolova utiče na profit restorana. U nastavku vas očekuje zanimljiv i koristan tekst, sa savetima koje možete implementirati i pospešiti svoj biznis.
Ratko Iveković je jedan od najprogresivnijih gastronomskih stručnjaka u regionu. Njegov razvojni put je dinamička simbioza storydoing marketinga, brendiranja i poslovnog razvoja. Maitre d’ Zoe Restaurant i Banquet Coordinator u Importanne Hotels & Resort u Dubrovniku, Master of Ceremonies u Costa Bella Cottage, Chief Of Operations u Contessa Hotels & SPAS Limited u Londonu, Golf Club General Manager u Egiptu, Project Director u Opatiji i Assistant Business Unit Manager u Terme Krka su samo neke od pozicija koje je Iveković uspešno obavljao.
Stolovi su vaši skriveni prodajni alati, ključni za stvaranje doživljaja koji povećavaju zadovoljstvo gostiju. Pitanje je, koristite li ih pametno? Svaki restoran ima stolove koji su manje popularni; oni pored WC-a, kuhinje ili ulaza. Umesto da ih gledate kao problem, pretvorite ih u prednost. Razmislite o kreativnim rešenjima: možete ih odvojiti pregradama, dodati biljke ili im dati poseban karakter, poput prostora za brzi obrok ili radni kutak sa utičnicama. Na ovaj način ovi stolovi ne samo da će se popuniti, već će privući specifičan profil gostiju koji rade iz restorana.
Raspored prostora
Pitate se, kako raspored stolova utiče na profit restorana? Preblizu postavljeni stolovi stvaraju osećaj nelagode. Gosti koji se osećaju stisnuto obično jedu brže, naručuju manje i ređe se vraćaju. Promišljen raspored, s više prostora između stolova, stvara osećaj privatnosti i opuštenosti, pa i gosti duže ostaju češće naručuju dodatne stavke, poput kolača ili još jednog pića. Ako razmišljate o povećanju broja stolova kako biste povećali promet, razmotrite opciju da manji broj stolova uz povećanje gostovog komfora često može doneti veće prihode.
Ekskluzivni stolovi
Stolovi na najboljim lokacijama; s pogledom, u osami ili u uglovima – mogu postati vaš alat za stvaranje dodatne vrednosti. Razmislite o ponudi rezervacija za takva mesta uz malu naknadu ili posebnim jelovnicima koji su dostupni samo na tim stolovima. Takav potez ne samo da povećava prihod, već i stvara osećaj prestiža za vaše goste.
Prilagođeni stolovi
Različiti gosti dolaze s različitim očekivanjima, a vaš prostor može biti prilagođen tim potrebama. Ako ciljate na poslovne ručkove, stolovi za dvoje ili individualne goste s pristupom punjačima za telefone ili utikačima i brzom uslugom mogu biti pun pogodak. Ako ste više usmereni na večernje izlaske i porodična okupljanja, veći stolovi koji podstiču druženje stvoriće pravu atmosferu.
Gosti ne dolaze u restoran samo zbog hrane – dolaze zbog osećaja koji prostor stvara. Razmislite o tome kako gosti doživljavaju vaš prostor. Sede li udobno? Imaju li dovoljno prostora za uživanje? Je li atmosfera prijatna? Ako im pružite iskustvo koje zadovoljava njihove potrebe, oni će ostati duže, naručivati više i rado se vraćati. Još jednom, važno je shvatiti kako raspored stolova utiče na profit restorana. Ne morate menjati kvadraturu restorana da biste povećali prihode. Dovoljno je promeniti način razmišljanja o prostoru. Svaki sto ima potencijal biti mesto koje gosti obožavaju, samo ako znate kako ga prezentovati.
Detalji koji takođe prodaju
Rasveta u vašem restoranu nije samo dekoracija; ona stvara atmosferu. Izbegavajte preoštro svetlo koje stvara sterilni utisak, ali i previše prigušeno svetlo zbog kojeg gosti ne mogu pročitati jelovnik. Idealno svetlo je ono koje laska prostoru, hrani i ljudima, a istovremeno pruža osećaj topline i udobnosti.
Muzika takođe igra ključnu ulogu. Sporiji ritmovi podstiču goste na duži boravak, dok brži ubrzavaju dinamiku prostora. Prilagodite muziku vremenu dana i profilu gostiju i pripazite na jačinu. Preglasna muzika može smanjiti užitak i ubrzati njihov odlazak. Temperatura je još jedan, često zanemaren, element koji značajno utiče na iskustvo gostiju. Prehladna ili prevruća prostorija izaziva neprijatnost i skraćuje boravak gostiju. Pametni sistemi grejanja i hlađenja koji se prilagođavaju broju ljudi u prostoru prave veliku razliku.
Restoran „Fleur de Sel“, posle dobijanja Michelin zvezde, diči se još jednim prestižnim priznanjem. Britanski magazin „The World of Fine Wine“ svrs...
pročitaj jošSmešten na prestižnoj lokaciji Novog Beograda, restoran Le Chef predstavlja idealan spoj autentičnog ambijenta i pažljivo biranih detalja uz sofist...
pročitaj jošU novu sezonu Cafe Bar magazina valja ući sa pričom o vojvođanskoj kuhinji, koja je oduvek perjanica i simbol dobre hrane, pića i štimunga kafansko...
pročitaj još