Austrijska vinarija Hagn Weingut predstavila vina za vrele dane: mladi Gruner Veltiner, Welschriesling i Riesling
Hagn Weingut, austrijska vinarija, prošle nedelje je predstavila četiri svoja vina. Na prezentacij su učestvovali vinski stručnjaci, distributeri, ugostitelji i novinari.
Na svetskoj vinskoj sceni relativno mlada zemlja, Austrija je do skora bila tako daleko, ali biva sve bliža. Porodična vinarija Hagn dolazi iz apelacije Weinviertel DAC koja se nalazi u oblasti donje iliti niske Austrije, blizu granice sa Češkom.
U okolini grada Mailberga, gde se nalazi sama vinarija, smešteno je 50 ha vinograda. Dominiraju zasadi belog grožđa, austrijske najzastupljenije sorte Gruner Veltliner, Welschriesling, Riesling, koje smo upravo i imali priliku da probamo, mada je mesto poznato i po proizvodnji nagrađivanog crvenog vina od sorte Zweigelt, koje još uvek nema na našem tržištu.
Filozofija življenja u Austriji je održivost. A tome je posvećena i vinarija Hagn. Kompletna energija dolazi iz solarnih panela, čitava flota vozila je električna, boce koje se se koriste imaju sertifikat austrijske vlade Sustainable Austrija, pravljene su od tanjeg i lakšeg stakla kako bi se trošilo manje materijala, a pri tom oko 80% boca su reciklirane i ponovo korišćene.
Njihova filozofija glasi – Moramo misliti o tome kakav svet ostavljamo svojim potomcima, i dati im zadatak da isto to nastave. Porodica na tom mestu postoji i ima veze sa vinarstvom nekih 300 godina, i veoma su posvećeni tom poslu.
Posetiocima su predstavljena četiri vina vinarije Hagn Weingut – dva Gruner Veltliner-a, jedan Welschriesling i jedan Riesling
Sva mlada iz 2023 godine, karakteriše ih to da su kratko macerirala, 3-6 sati. Nakon čega su vina odležavala u INOX tankovima, najviše 6 meseci pre nego što su flaširana.
Obiluju svežinom, vrlo balansiranim kiselinama i šećerima. Pitka za vrele letnje dane bez mnogo pompe. Takođe, nijedno nema dodatih sulfita.
Da svedemo utiske. U pitanju su vina sa izraženom aromom voća. Pomalo mineralna, zbog sastava zemljišta na kome je loza rasla.
Organizator promocije – Team4, poslužio ih je uparena uz domaće kozje sireve, ćevape i pikantnu kobasicu sa dižon senfom.
Upravo zato što su pravljena da se piju mlada, sva vina su sa screw cap zatvaračem, što otvaranje i konzumiranje čini još lakšim.