Hennessy – ime koje više od 250 godina stoji na čelu industrije konjaka
Tradicija kuće Hennessy duga više od 250 godina, neizbrisivo je utkana u samu srž nastanka industrije jakih pića, posebno vinskih brendija. ...
pročitaj jošOd dana kada se pojavio na policama barova Hendrick’s je osvojio srca ljubitelja džina, a Wall Street Journal ga je 2003. imenovao najboljim džinom na svetu.
Lesley je diplomirana hemičarka, a nakon završenog Univerziteta Hull u Jorkširu radila je 12 godina u farmaceutskoj industriji, pre nego što se preselila u Južni Ajeršir 1988. godine, kada se udala. Prijavila se na konkurs za hemičara i igrom slučaja, posao je bio u destileriji William Grant & Sons, porodičnoj firmi koja postoji još od 1887. godine i poznata je po Glenfiddich, Balvenie i Grant’s Scotch viskiju.
– Ispočetka je bilo skroz drugačije raditi sa alkoholom nego sa lekovima. Sva pravila su drugačija, no ubrzo sam se zaljubila u proces destilacije – rekla je Lesley u jednom intervjuu.
Destilerija je 1999. godine odlučila proizvesti ultra premium džin, toliko dobar da bi u maloprodaji koštao više od 30 dolara po flaši.
Bio je to više nego dovoljan razlog da se Gracie “zabarakadira” u laboratoriju iz koje nije izlazila dok nije stvorila delikatnu mešavinu koja je uključivala standardne sastojke za džin poput kleke, odstajali koren anđelike i korijander, ali i posebne dodatke poput kamilice i infuziju krastavca i ruže.
– Htela sam postići doživljaj uživanja u sendviču sa krastavcima usred ružičnjaka – rekla je Gracie.
Godišnje se proizvede samo 200.000 sanduka tako da zalihe brzo planu, a nezvanično džin je dobio ime po baštovanu koji je više od 30 godina održavao ružičnjak porodice Grant.
View this post on Instagram
Inače, Gracie i danas ne odustaje od svoje metode destilacije, rođene 1966. godine kada je Charles Gordon na aukciji kupio Bennett copper pot still iz 1860. i Carter Head still iz 1948. i onda ih restaurirao. Danas su upravo ovi delovi ključni i za destilaciju koju vrši Gracie.
U Bennett still kotlu natapa alkohol dobijen od žitarica, čistu izvorsku vodu i začinsko bilje 24 do 36 sati, nakon toga se mešavina postepeno zagreva kako bi se stvorio destilat. U međuvremenu, u Carte Head-u, alkoholne pare obavijaju sirove biljne sastojke. Destilati se potom spajaju, a zatim se infuzijom dodaju ukusi ruže i krastavca. Ovaj kompleksni proces daje Hendrick’s džinu posebni i prepoznatljivi ukus.
Gracie testira svaku seriju od 120 galona, prvo mirisom, da utvrdi da je ravnoteža tačno onakva kakva treba biti. Priznaje da bi možda i mogla dobiti isti rezultat novim modernim kotlom ali, kako kaže, stari kotlovi rade jako dobro i nota džina sada je nerazdvojna od kotla i to joj daje kontrolu nad finalnim proizvodom.
Naravno, čitav ovaj pristup proizvodnji ne bi imao smisla da konzumenti ne uživaju u finalnom proizvodu. Hendrick’s džin je dobio vragolasto viktorijansku marketinšku kampanju koju je osmislio direktor marketinga Caspar MacRae.
Ilustracije muškaraca i žena u odeći iz 19. veka, šahovske figure, leptiri, satovi, trube uz suptilne prikaze ruža i krastavaca. Sve to se nalazi ispod transparenta “Hendrick’s Curiositorium”. Povećanju i jačanju marketinga kompanija doprinosi sa svojim brend ambasadorima, grupama koji deluju na svih 60 tržišta gde se džin prodaje. Oni su domaćini svečanih večera i koktel zabava sa chefovima, barmenima, predstavnicima medija i istoričarima. Odabrani gosti dobijaju priliku voziti “Cucumbermobile”, Rover P4 80 iz 1961. godine, koji je u bojama kore krastavca.
View this post on Instagram
Gospođa Lesley Gracie je pristala da odgovori na nekoliko pitanja.
Za one koji ne znaju, koliko dugo se bavite destilatima i kako ste se odlučili da to bude vaša karijera.
– Radim u tehničkom timu za William Grant & Sons nepunih 30 godina. Na mom pređašnjem poslu sam radila sa ukusima, tako da čim sam se zaposlila u destileriji dali su mi posao da radim na razvijanju pića.
S perspektive ukusa i po vašem mišljenju šta to Hendrick’s džin čini posebnim?
– Hendrick’s je zavladao svetom džina poput nezaustavljive oluje kada je lansiran na tržište 2000. godine. Kombinacija dve vrste kazana i biljaka, uključujući ružu i krastavac, osigurala je da proizvod bude prepoznatljiv. Sama činjenica da je nakon Hendrick’s džina lansirano toliko novih proizvoda sa ukusom krastavca dokazuje da nismo jedini koji vole ovo zeleno povrće.
Pretpostavljamo da ne planirate u penziju, ali s obzirom da ste proizveli džin koji će nas sve nadživeti, razmišljate li ikada o vašem nasleđu koje ostavljate za sobom. Šta je najvažnije za vašeg naslednika?
– Ovo je zaista teško, ali i zanimljivo pitanje (smeh). Zaista, uživam u svom poslu i fleksibilnosti koju mi on daje. Volim eksperimentisati sa novim sastojcima i receptima. Sad kad sam malo razmislila, pretpostavljam da bi u nasleđe htela da ostavim upravo taj entuzijazam u poslu i uzbuđenje koje uvek dolazi u pratnji sa pitanjem – šta ako? Po tome bi volela biti zapamćena.
Intervju sa Hendrick’s Master Distiller Lasey Gracie čitajte u novom broju magazina Hoteli & Restorani
Sajam BrauBeviale jedan je od najvećih svetskih sajmova specijalizovanih za industriju piva, vina, alkoholnih i ostalih pića, sa snažnim fokusom na...
pročitaj jošKompanija Corp JVJV d.o.o. konstantno radi na usavršavanju novih ukusa sopstvenog brenda kafe - Antico Sapore. Antico Sapore - tradicija duga 115 ...
pročitaj jošNa ovogodišnjem Spirits Selection by Concours Mondial de Bruxelles, jednom od najprestižnijih svetskih takmičenja jakih alkoholnih pića, srpska rak...
pročitaj još